صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴
رسول منتجب نیا در گفت و گو با رویداد24:

اصولگرایان در انتخابات مجلس به وحدت نمی رسند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم از علی لاریجانی حمایت خواهند کرد.
رویداد24: حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت و گو با سایت رویداد 24 درباره اینکه امکان ارائه چند لیست مشترک در شهرتهران پیرامون انتخابات مجلس دهم وجود خواهد داشت گفت: بنده براین باور هستم که با توجه به شرایط فعلی که در طیف  اصولگرایی حاکم است این گروه در انتخابات آینده در شهر تهران با یک برنامه مشترک وارد عمل نخواهد شد و تحقق وحدت میان آنها امری دور از انتظار خواهد بود.
وی افزود: در انتخابات پیشرو در شهر تهران اصولگرایان سنتی،افراطی و هواداران حامی دولت نهم و دهم هریک بنا دارند با یک لیست جداگانه وارد انتخابات شوند و نامزدهای خود را معرفی کنند لذا با این تشدد آرا میان اصولگرایان امکان رسیدن به وحدت میان این طیف بعید به نظر می رسد.
قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: درباره اصلاح طلبان و نحوه حضور آنها در انتخابات به خصوص در شهر تهران نیز باید گفت در حال حاضر در میان گروهها و احزاب زیرمجموعه این طیف وحدت و انسجام به معنای واقعی وجود دارد وهمه گروههای اصلاح طلب زیرنظر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به فعالیت خود ادامه می دهند وبراین اساس در انتخابات وارد عمل خواهند شد.
منتجب نیا درباره ارائه لیست مشترک میان اصلاح طلبان و هواداران دولت فعلی معروف به جریان اعتدال در انتخابات مجلس آینده خاطرنشان کرد: ابتدا بنا براین بود که اصلاح‌ طلبان و جریان اعتدالی حامی دولت لیست مشترکی را برای انتخابات مجلس ارائه دهند اما دوستان در جبهه اعتدال نسبت به این موضوع تجدیدنظرکردند وتصمیم گرفتند به صورت مستقل در انتخابات وارد عمل شوند.
وی تاکید کرد: دوستان اعتدال گرا تصمیم دارند با ترکیبی از اصلاح طلبان، افراد مستقل و جمعی از اصولگرایان معتدل وحامی دولت در انتخابات وارد عمل شوند چنانچه گمانه زنی رسانه ای نیز از این موضوع حکایت دارد.
قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار کرد: با توجه به مشترکات میان اصلاح طلبان و جریان اعتدالی به طورحتم گزینه های مشترک در لیست دو حزب برای انتخابات مجلس درحوزه تهران وجود خواهد داشت.
منتجب نیا درباه ارائه لیست مشترک میان اصلاح طلبان و جریان اعتدالی در استانها گفت: دراستانها نامزدهای انتخاباتی به کثرت تهران نیستند لذاجریانات سیاسی به زودی می توانند به وحدت برسند که این موضوع درباره حامیان جریان اعتدال و اصلاحات نیز حکم می کند.
وی با بیان اینکه بیشترحامیان دولت دراستانها اصلاح طلبان هستند تصریح کرد: جریان اعتدال و اصلاحات بدون هیچ مشکلی به طورحتم در استانها به تفاهم می رسند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: بدون شک اگراصلاح طلبان و جریان اعتدال لیست مشترکی را درانتخابات مجلس دهم ارائه دهند شانس پیروزی آنها بالا می رود و مسائلی همچون شکاف پس از انتخابات بین شان ایجاد نخواهد شد البته با توجه به اینکه اصلاح طلبان در شرایط فعلی معتقد به حمایت همه جانبه از روحانی هستند رخ دادن چنین شکافی را بعید است.
وی درباره حمایت اصلاح طلبان ازعلی لاریجانی و امکان نزدیک شدن طیف وی به جریان اعتدالی در انتخابات مجلس گفت: حضور لاریجانی در لیست جریان اعتدالی برای انتخابات مجلس دهم دور از دسترس نیست.
منتجب نیا تاکیدکرد: اصلاح طلبان نیز در شرایط فعلی به دلیل مواضع لاریجانی در حمایت از دولت از وی تقدیر می کنند از این روما معتقدیم اگر وی از حوزه تهران کاندید شود از او حمایت خواهیم کرد و درغیراینصورت و حضور وی از حوزه انتخاباتی دیگر بنا داریم کاندیدایی را در مقابل وی معرفی نکنیم و بنا را بر حمایت از لاریجانی قرار دهیم.
قائم مقام حزب اعتماد ملی خطاب به سایت رویداد 24 تصریح کرد: درشرایط فعلی کشور،دولت و ملت ما با یک پدیده خطرناک به نام افراطی گری،خشونت طلبی و قانون شکنی از سوی مجموعه ای خاص روبه رو است که باید با آن برخورد شود.
وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر مجموعه ای در کشور ساماندهی شده است که با هرگونه قانونمندی مخالفت می کند و معتقد است مردم و مسئولان باید از آنها تبعیت کنند و گرنه به زور متوسل می شوند ونظم و آرامش کشور را به مخاطره می اندازند لذا بنده براین باورم که اگر با این جریان برخورد نشود ما پدیده ای همچون  طالبان و داعش به صورت بومی را در کشور شاهد خواهیم بود.
منتجب نیا تصریح کرد: همه جریانات سیاسی به دور از هر گرایشی باید تلاش کنند تا روح اعتدال و امنیت در کشور برقرار شود تا همگی بتوانند دیدگاه های خود را اعمال کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مسئله اصلاح طلبی،اعتدال و اصولگرایی مطرح نیست بلکه هدف مهم حفظ مصالح نظام وانقلاب است ازاین رو باید برای تشکیل مجلسی معتدل وارد عمل شویم و اقدامات لازم را انجام دهیم لذا حرکت در مسیراعتدال به طورحتم امری ضروری است که تحقق آن از سوی برخی رسانه ها را نیز باید به فال نیک گرفت.
نظرات شما