محسن پورسید آقایی در مراسم عقد قرارداد ساخت 200 واگن مسافرتی جدید تصریح کرد: در حال حاضر در راهآهن دو کار موازی در حال پیگیری است. از یک سو ما تلاش کردهایم با سیاستهایی که در عرصه توسعه واگنها و نوسازی آنها داشتهایم صنایع مختلف کشور در این عرصه را فعال کنیم.
وی ادامه داد: قرارداد ساخت 200 واگن جدید که از سوی یک شرکت داخلی بسته شده در شرایطی است که درسالهای گذشته بخش قابل توجهی از شرکتهای داخلی نتوانستند از ظرفیت خود استفاده کنند و این موضوع برایشان مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
به گفته مدیر عامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، هرچند هنوز بخش قابل توجهی از ظرفیت این شرکتهای واگنساز مورد استفاده قرار نگرفته، اما با توجه به هدفگذاری راهآهن این موضوع با قدرت پیگیری میشود.
پورسید آقایی با اشاره به سیاست راهآهن برای نوسازی جدی ناوگان ریلی تاکید کرد: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته تا پایان سال تمام واگنهایی که عمر بیش از 55 سال دارند از خط سیر خارج میشوند و در سال آینده نیز واگنهای بالای 45 سال اجازه فعالیت نخواهند داشت.این موضوع با هدف ارتقاء کیفیت خدمات به مسافران و تبدیل شدن راهآهن به انتخاب نخست مردم صورت میگیرد.
وی با اشاره به راهاندازی یک قطار پنج ستاره با ابتکار بخش خصوصی ادامه داد: این موضوع نشان از آن دارد که سیاستهای ما در حمایت از این بخش با قدرت بیشتری دنبال میشود و حضور بخش خصوصی ما را امیدوار میکند که در آینده صنعت ریلی را با قدرت بیشتری پیگیری کنیم. اینکه ما در ناوگانمان امکان انتخابهای متنوع را از درجه یک به سفر معمولی در اختیار مسافران قرار دهیم، نشان میدهد که وضعیت مسافرگیری راهآهن از طیفهای مختلف مردم امکانپذیر شده است.