صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 27
کد خبر: ۱۲۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
گزارش یک جشن؛

تک‌تیراندازها سفارتخارنه آمریکا را افتتاح کردند/ آخرین بقایای مبهم صلح در خاورمیانه

رسانه‌های مختلف جهان به آنچه روز گذشته در غزه رخ داد واکنش نشان دادند و نوشتند که رویای صلح در خاورمیانه مرد.

رویداد۲۴ در حالی که در بین المقدس مقامات اسرائیلی و آمریکایی جشن افتتاح سفارت آمریکا در قدس را جشن می‌گرفتند، در مرزهای مشترک اراضی اشغالی فلسطین و غزه اما حمام خون به راه افتاده بود و تک تیراندازهای اسرائیلی دست به کشتار بیش از 50 فلسطینی زدند.

در ادامه نگاهی داریم به واکنش رسانه های خارجی به رخدادهای روز گذشته اراضی اشغالی:

واشنگتن پست: صلح یعنی شهادت 58 فلسطینی؟

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با این عنوان که هیچ چیز نمی‌گوید، صلح به معنای کشته شدن 58 فلسطینی است، می‌نویسد: در حالی که سربازان اسرائیلی در حال کشتن ده‌ها معترض فلسطینی در غزه بودند، نمایندگان دولت ترامپ 50 کیلومتر آن طرف‌تر در بیت المقدس به همراه مقام‌های اسرائیل افتتاح سفارت امریکا در این شهر را جشن گرفتند و اقدام مشترک خود برای صلح را ستودند.

«جان سولیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا با اعلام انتقال سفارت آمریکا، تاکید کرد که این اقدام، گامی به سمت پیشبرد صلح است.

هیچ چیز نمی‌گوید که «صلح» به معنای کشتن 58 فلسطینی و زخمی کردن 2 هزار و 700 نفر از آنها است، خصومت‌های جدید میان ایران و اسرائیل و شعله‌ور شدن منطقه است.

اغلب متحدان اروپایی آمریکا در این مراسم حاضر نبودند. و تنها 14 عضو کنگره این کشور در این مراسم حاضر بودند که همگی جمهوری‌خواه بودند و تنها یک نفر از آنها یهودی بود. جمهوری خواهان دموکرات‌ها را برای عدم حضور در این مراسم سرزنش کردند و دموکرات‌ها در پاسخ عنوان کردند که دعوت نبوده‌اند.

سی ان ان: رویای صلح در خاورمیانه مرد

سی ان ان هم با این عنوان که رویای صلح در دوران ما در خاورمیانه روز دوشنبه مرد، نوشت: رژه‌ای از کامیون‌ها و خودروها از مرزهای رفح عبورد کرده و وارد شهر غزه شدند. روز دوشنبه روزی بود که آخرین بقایای مبهم توهم صلح در خاورمیانه نیز به پایان رسید و در همان روز سربازان اسرائیل بیش از 50 اسرائیلی حاضر تظاهرات بازگشت را به شهادت رساندند.

مقامات اسرائیل و آمرکبا حمام خونی که در غزه راه انداختند را به شدت نادیده گرفتند و افتتاحیه سفارت جدید آمریکا را قدس را جشن گرفتند.

نیویورک تایمز: مرگ در غزه سفارت جدید در قدس

نیویورک تایمز نیز با تیتر مرگ در غزه، سفارت جدید در قدس نوشت: صبح روز دوشنبه سراسر نوار غزه بلندگوهای مناره‌های مساجد از فلسطینی‌ها خواستند به سمت مرزهای مشترک غزه و اراضی اشغالی حرکت کنند، جایی که تک تیراندازان اسرائیلی حضور داشتند.

حداقل 58 فلسطینی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند، مقامات محلی اعلام کردند که این روز بدترین روز کشتار فلسطینیان از زمان حمله سال 2014 به این منطقه بود.

نظرات شما