رویداد۲۴-در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور بر لزوم حذف ساختارهای حجیم در این وزارتخانه تأکید کردند و نسبت به تغییرات مکرر در برخی سمتهای مدیریتی آموزش و پرورش انتقاد داشتند.گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و مسائل جاری و هم چنین سیاستها و اهداف کلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این گردهمایی، اغلب مدیران کل به سخنرانی پرداخته و مسائل بسیاری را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.
انتقاد از تغییرات مکرر در برخی سمت های مدیریتی موضوعی بود که برخی مدیران به آن اشاره کرده و بر ضرورت عدم دخالت سیاست در آموزش و پرورش تأکید کردند.
مدیران بر بهکارگیری پیشکسوتان فرهنگی در امر مشاوره توسط مدیرانکل، تشکیل کارگروههای ساماندهی نیروی انسانی و رفع مشکلات نیروهای خدماتی نیز تأکید کردند.
برخی از مدیران کل آموزش و پرورش بر همکاری بیشتر نهادهای ذی ربط برای اجرای سند تحول بنیادین تأکید و ابراز کردند، بخشهایی از سند تحول بنیادین چنان که باید، قابل فهم نیست و پیشنهاد میشود کمی شفاف و روانتر پیاده سازی شود و معلمان اجرای سند را در کلاسهای درس پیگیری کنند.
تعدادی از مدیران با اشاره به سخنان و سیاست های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر عدم تمرکزگرایی و تفویض اختیار به مدارس بر عملی کردن این سیاست تأکید کرده و خواهان رفع موانع قانونی در تحقق تفویض اختیار شدند.
در بخش دیگری از سخنان مدیران کل، از دخالت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصبها انتقاد و اظهار کردند، هرچند تعامل و همدلی با نمایندگان مردم امری ضروری است، اما این موضوع نباید موجب دخالت بیش از حد آنها در انتصابات شده و باعث به کارگیری مدیران غیر همسو با دولت شود.
برخی از مدیران به سونامی بازنشستگی در سالهای آتی اشاره و پیشنهاد کردند، تجمیع مدارس کوچک و استفاده بیشتر از ظرفیت مدارس غیردولتی میتواند در این خصوص کارگشا باشد.
در پایان، مدیران استانها بر بررسی پوشش تحصیلی اتباع خارجی، آموزش و پرورش مدیران برای تحقق مدرسه محوری، گفتمان سازی در راستای احیای شأن و منزلت معلم در جامعه، توانمندسازی نیروی انسانی، حذف ساختارهای حجیم و آموزش نیروی انسانی با موضوع مدرسه محوری و بهرهگیری از شخصیتهای ملی در گردهماییها از جمله موضوعاتی بود که در این گردهمایی بررسی و مورد تأکید قرار گرفت.