آری به تتلو، نه به ملک مطیعی!
جریانی که به تتلو آری میگویند نمیتواند ملک مطیعی را متعلق به خود بداند. شاید بهتر باشد ختم مرحوم ملک مطیعی را بار دیگر دید و به شعارهای آن خطاب به صدا و سیما گوش فرا داد.
رویداد۲۴-مازیار وکیلی: بعد از مرگ ناصر ملک مطیعی، همه حامی و دوستدار این هنرمند فقید شدند. صدا و سیما که تا پیش از این تصویر او را خط قرمز میدانست، مرتب چهره و تصویر او را پخش میکرد. مسعود دهنمکی فیلمساز جریان اصولگرا نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تفاوت مرحوم ملک مطیعی با مخملباف در همین امروز آنهاست. لوطی در وطن و روشنفکر در آغوش اجنبی. لوطی که توسط خالق توبه نصوح تکفیر و ممنوع الکار شد و فیلم برزخیهایش توقیف و دیگری از فیلم توبه نصوح به فیلم سکس و فلسفه رسید.
حسین قدیانی هم با حمله به شورای نگهبان و صداوسیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نهادهایی که صلاحیت شیخ حسن روحانی را برای ریاست جمهوری تایید میکنند چرا صلاحیت ناصر ملک مطیعی را برای حضور در تلویزیون تایید نکردند؟
به نظر میرسد اظهارنظرهای تند و تیز فقط به این دلیل از سوی اصولگرایان مطرح میشود که ذهن مردم از سانسور ملک مطیعی از صدا و سیما منحرف شود؛ آنهم صدا و سیمایی که در تمام این سالها دربست در اختیار اصولگرایان بوده است!
مگر اکثریت نهادهای فرهنگی در اختیار اصولگرایان نیست؟ مگر مسعود دهنمکی عضو شورای عالی سینما نبود؟ چرا در همان ایام با رئیس جمهور وقت و نهادهای زذیربط رایزنی نکرد تا مشکل هنرمندانی مثل ملک مطیعی حل شود؟
روزنامه کیهان بعد از دعوت ملک مطیعی به صدا و سیما در روزنامه خود نوشت: «دو شبکه تلویزیونی چهارشنبه بهطور همزمان برای به صحنه آوردن و تجلیل یکی از بازیگران فیلمفارسیهای مبتذل رژیم شاه برنامهریزی کرده بودند... آیا این مدیران خود حاضرند حتی یکی از پوسترهای فیلمهای مبتذل این بازیگر را که اغلب مملو از برهنهگرایی و صحنههای غیر اخلاقی است، به خانواده خود نشان دهند؟! فیلمهایی مانند «قصاص»، «بابا گلی به جمالت»، «مهدی مشکی و شلوارک داغ»، «لذت گناه»، «خاطرخواه»، «جیببر خوشگله»، «کلک نزن خوشگله»، «پاشنهطلا» و... که علاوه بر ساختار فنی ضعیف، مصداق بارزی از فساد و فحشا در سینما بودند. همان جریانی که حضرت امام(ره) به آن واکنش نشان دادند و فرمودند: «ما با سینما مخالف نیستیم؛ ما با مرکز فحشا مخالفیم.» بهراستی چنین فردی که حاضر نیست حتی گذشته خود را به نقد بکشد، با رواج دادن تیپهای جاهلی و کلاهمخملی به عنوان شخصیتهای مثبت در فضاهای ضداخلاقیای مانند کابارهها و کافهها، چگونه از نظر برخی افراد، پیشکسوت و حتی پدر سینمای ایران محسوب میشود؟!»
کیهان به این مقدار اکتفا نکرد و در ادامه مطلب خود نوشت: «نکته جالب این است که حتی تلویزیون شاه به دلیل ابتذال بیش از حد اینگونه فیلمها جرئات نداشت، آنها را در کانالهای خود نمایش دهد! تنها پس از سالها و در اواخر دوران رژیم گذشته به نمایش معدودی آثار سینمای فارسی که به فیلمهای موج نو معروف بودند، اقدام کرد»
مگر نمایندگان اصولگرا مهاجرانی را به خاطر ساخت فیلم طوطیا توسط ایرج قادری استیضاح نکردند؟ نمایندگانی که فیلمسازی توسط همین فیلمساز را در زمان میرسلیم ندیده گرفتند.
مسعود دهنمکی اگر راست میگوید برای بازگشت بهروز وثوقی تلاش و رایزنی کند. اگر راست میگوید درباره حضور تتلو در میان اصولگرایان موضع بگیرد و آن را تقبیح کند. جریانی که به تتلو آری میگویند نمیتواند ملک مطیعی را متعلق به خود بداند. شاید بهتر باشد ختم مرحوم ملک مطیعی را بار دیگر دید و به شعارهای آن خطاب به صدا و سیما گوش فرا داد.