صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 24
کد خبر: ۱۲۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

میترا حجار: تا کی باید به جای خیابان، در حیاط خانه دوچرخه‌سواری کنیم؟

میترا حجار با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرامش در مطلبی انتقادی نوشت:تا کی باید به جای خیابان در حیاط خانه دوچرخه سواری کنیم؟؟ شهر تهران علی‌رغم صرف هزینه‌های چند صد میلیاردی برای اتوبان‌های دو طبقه، پل‌ها و تونل‌های عظیم، هنوز مسیر مشخص و ایمن‌ برای دوچرخه سواران ندارد.

رویداد۲۴-میترا حجار با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرامش در مطلبی انتقادی نوشت:تا کی باید به جای خیابان در حیاط خانه دوچرخه سواری کنیم؟؟ شهر تهران علی‌رغم صرف هزینه‌های چند صد میلیاردی برای اتوبان‌های دو طبقه، پل‌ها و تونل‌های عظیم، هنوز مسیر مشخص و ایمن‌ برای دوچرخه سواران ندارد. به نوعی که دوچرخه‌سواری در سطح شهر تهران از دید بزرگان ما دیوانگی محسوب می‌شود.
اما اگر شما هم از جمله کسانی هستید که سوار بر اتومبیل شخصی خود شده و پس از رانندگی و طی‌مسافت کوتاهی برای دویدن به پارک یا باشگاه ورزشی می‌رسید و انجام این کار به نظرتان صد در صد طبیعی می‌آید لازم از خود بپرسید که این حرکت نه چندان هوشمندانه تا کی می‌تواند ادامه پیدا کند؟ چراکه شهر تهران هم‌اکنون بیشتر به یک‌پارکینگ عظیم شبیه است.
امروز سوم ژوئن برابر با سیزدهم خرداد از سوی سازمان ملل، به عنوان اولین روز رسمی دوچرخه سواری در دنیا نامگذاری شده است.
دوچرخه به عنوان ساده‌ترین، ارزان‌ترین، سالم‌ترین، و پایدارترین وسیله نقلیه در جهان شناخته می‌شود.
دوچرخه تنها ما را از نقطه‌ای به نقطه دیگر نمی‌برد، بلکه شادابی، تحرک و سلامتی را نیز شامل می‌شود.
استفاده از دوچرخه یک فعالیت مدنی‌ست که هوشمندانه با بی‌تفاوتی و بی کنشی شهروندان مقابله می‌کند و آگاهی جوامع محلی را در زمینه حفاظت از محیط‌زیست به طرز چشم‌گیری بالا می‌برد.
ازین رو به قول آقای مهندس درویش: "ایجاد نهضتی نمادین برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری می‌تواند آغاز خوبی باشد.”

نظرات شما