صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 17
کد خبر: ۱۲۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

کارشناسان دوره قبل هم با پروژه پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور مخالف بودند/ عزم شورای پنجم برای حل مشکل کسبه و ساکنان

عضو شورای شهر تاکید کرد: اجرای پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور کسبه و ساکنان آن محله را با مشکلات اساسی مواجه کرده است .ساکنان این محل امروز که از خانه خود خارج می‌شوند با صحنه‌هایی روبه‌رو شوند که تحمل آن بسیار سخت است.

رویداد۲۴-عضو شورای شهر تاکید کرد: اجرای پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور کسبه و ساکنان آن محله را با مشکلات اساسی مواجه کرده است .ساکنان این محل امروز که از خانه خود خارج می‌شوند با صحنه‌هایی روبه‌رو شوند که تحمل آن بسیار سخت است.افشین حبیب‌زاده در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک که با حضور محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک و مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران به موضوع نحوه بازگشایی پیاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌روی خیابان ۱۷ شهریور اختصاص داشت، گفت: شش ماه است که این مساله در شورای پنجم در حال بررسی است. روزهای اول که نظرات کارشناسان را دریافت می‌کردیم، مشخص شد که کارشناسان شهرداری و راهنمایی و رانندگی با بازگشایی کامل آن مخالفت دارند.

خیابان ۱۷ شهریور با آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه است

وی به مشکلات رخ داده برای ساکنان و کسبه خیابان ۱۷ شهریور و درخواست‌های آنان برای بازگشایی هرچه سریع‌تر این معبر اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته این محله پر رونق بود اما امروز کمترین رونق را داشته و با آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه است. ما باید خودمان را جای افرادی که در آنجا سکونت یا اشتغال دارند در نظر بگیریم تا به آنچه حق و عدالت است، برسیم.

کارشناسان دوره قبل هم با پروژه پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور مخالف بودند

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: از کارشناسانی که در دوره قبل دست‌اندرکار این پروژه بودند سوال می‌پرسیدم، می‌گفتند که آنها هم مخالف بودند اما اسم شخصی را می‌آوردند که تنها او بر اجرای این پروژه پافشاری می‌کرده است.

حبیب‌‌زاده افزود: بیشتر علاقه داشتیم کسانی که در ایجاد این مشکلات مسئولیت داشتند، حضور پیدا می‌کردند اما متاسفانه آنها تصمیم گرفته‌ و رفته‌اند و اکنون هم مسئولیت را برعهده نمی‌گیرند و اگر هم بیایند حرفی ندارند.

پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور کسبه و ساکنان آن محله را با مشکلات اساسی مواجه کرده است

وی با تاکید براینکه اجرای پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور کسبه و ساکنان آن محله را با مشکلات اساسی مواجه کرده است، تصریح کرد: ساکنین این محل امروز که از خانه خود خارج می‌شوند با صحنه‌‌‌هایی روبه‌رو شوند که تحمل آن بسیار سخت است.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خطاب به معاونان شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما و شما که مسئولیت برعهده داریم باید وجدان خود را قاضی کنیم و ببینیم که آیا با تصمیماتی که درباره خیابان ۱۷ شهریور خواهیم گرفت، مشکلات این محل حل می‌شود یا خیر. اگر مشکل را حل نمی‌کند برویم فکر اساسی‌تری کنیم. اگر همان چند سال پیش این طرح اجرایی نمی‌شد اما مشکلات ترافیکی ما را مجبور می‌کرد که کاری را انجام دهیم، قطعا چنین تصمیمی نمی‌گرفتیم. متاسفانه در زمان تصمیم‌گیری به هیچ چیزی فکر نشده است.

شورای پنجم عزم حل مشکل کسبه و ساکنان خیابان ۱۷ شهریور را دارد

حبیب‌زاده با تاکید براینکه شورای پنجم عزم حل مشکل کسبه و ساکنان خیابان ۱۷ شهریور را دارد، ابراز داشت: در گذشته چندین بار با آقای نجفی در این ارتباط صحبت و ایشان گفت که درست است برای اجرای این پروژه هزینه زیادی شده است اما چاره‌ای جز بازگشایی آن نداریم.

وی ادامه داد: درخواست من از  پورسیدآقایی، رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک، یزدانی، معاون خدمات شهری و مسئولان راهنمایی و رانندگی این است که به این موضوع به گونه‌ای نگاه کنیم تا مشکلات سکنه و کسبه این محل مرتفع شود.

منطقه مسکونی خیابان ۱۷ به تجمع معتادان تبدیل شده است

معاون نظارت شورای شهر تهران در مورد علت افزایش آسیب‌های اجتماعی پس از اجرا شدن پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور بیان کرد: پس از اجرایی شدن این پروژه، ارزش‌ واحد‌های مسکونی این محله پایین آمده و بسیاری خانه‌های خود را فروخته یا اجاره داده‌اند. از این‌رو منطقه مسکونی این محله به مناطق خاصی از جمله تجمع معتادان تبدیل شده که به گفته ساکنان بعضا خانه‌های این منطقه را به صورت ساعتی در اختیار معتادان قرار می‌دهند.

بازگشایی کامل پیاده‌رو خیابان ۱۷ شهریور به ۱۰ سال آینده هم نمی‌رسد

حبیب‌زاده افزود: پیشنهاد من این است که بازگشایی پیاده‌رو خیابان ۱۷ شهریور را به چند فاز تقسیم کنیم. در فاز اول مسیر را برای حمل‌ و نقل عمومی اتوبوس و تاکسی فراهم کنیم و بعد با بررسی بازخورد اجرای این فاز، تصمیم بگیریم که اجرای فاز دوم برای بازگشایی کامل به چه صورت باشد. به نظرم اگر از الان بخواهیم این پروژه به صورت کامل بازگشایی شود، شاید اجرای آن به ۱۰ سال آینده هم نرسد.

منبع: ایلنا
نظرات شما