صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 18
کد خبر: ۱۳۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

وزیر آموزش و پرورش: ابزار دست دلالان آموزشی شده‌ایم/ حسینیه کنار مدرسه روستایی سرویس بهداشتی داشت، مدرسه نداشت

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید باور کنیم نسل آینده با روشی که جلو می رویم در معرض خطر است گفت: بازدیدی از یک مدرسه در روستایی داشتیم که متاسفانه سرویس بهداشتی هم نداشت. در حالی که در کنار مدرسه حسینیه‌ای با امکانات بهداشتی وجود داشت که سالی چند مرتبه در آن گشوده می‌شد؛ چرا نباید این امکانات در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد؟.

رویداد۲۴-وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید باور کنیم نسل آینده با روشی که جلو می رویم در معرض خطر است گفت: بازدیدی از یک مدرسه در روستایی داشتیم که متاسفانه سرویس بهداشتی هم نداشت. در حالی که در کنار مدرسه حسینیه‌ای با امکانات بهداشتی وجود داشت که سالی چند مرتبه در آن گشوده می‌شد؛ چرا نباید این امکانات در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد؟. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه تجهیزات و اماکن ورزشی به شدت با مشکل مواجهیم گفت: به ازای هر ۳۰ کلاس یک معلم تربیت بدنی متخصص داریم و ۳۶ درصد شاخص توده بدنی دانش آموزان ما بالاتر از حد طبیعی است.

سید محمد بطحائی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر با بیان اینکه امروز موضوع جدی برای ما نشاط و سرزندگی برای دانش آموزان، امید به آینده، تاب آوری و بالارفتن تحمل در برابر فشارهاست عنوان کرد: تاب آوری بچه‌های امروز در برابر شرایطی که به آنها تحمیل می‌شود به دلایل مختلف نسبت به نسل گذشته کمتر است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی امروز یکی از مسائل جدی برای همه کشور است و نگران گسترش آسیب ها هستیم. اینکه نسل آینده در معرض خطر است باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید باور کنیم نسل آینده با روشی که جلو می رویم در معرض خطر است گفت: بازدیدی از یک مدرسه در روستایی داشتیم که متاسفانه سرویس بهداشتی هم نداشت. در حالی که در کنار مدرسه حسینیه‌ای با امکانات بهداشتی وجود داشت که سالی چند مرتبه در آن گشوده می‌شد؛ چرا نباید این امکانات در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد؟.

بطحایی با اشاره به محدودیت‌های دختران در حوزه ورزش و ضرورت مورد توجه قرار گرفتن آن بیش از گذشته گفت: بتدریج به یک حلقه بسته و محدودی افتادیم که تصور میکنیم هرچقدر دانش دانش آموزان افزایش یابد موفق تر هستند و باید انبوهی از مطالب درسی را در ساعات محدودی به آنها منتقل کنیم. با این وجود دیگر مجال گفت وگو در کلاس وجود ندارد و از اهداف پرورشی دور افتادهایم.

وی ادامه داد: چندماه گذشته طرحی را شروع کردیم که متاسفانه سیاسی با آن برخورد شد. نباید با آموزش و پرورش سیاسی برخورد کرد. حذف آزمون ها و کتب کمک آموزشی را مطرح کردیم که به شدت فعالیتهای پرورشی و ورزشی را تحت تاثیر قرار داده بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دانش آموز ما ورزیدگی و تحرک را در سن زیر۱۰ سالگی تمرین نکند در آینده برای ایفای نقش مادری هم با مشکل مواجه می‌شود گفت: وقتی دانش آموز دختر ما به متوسطه اول رسید در مواجهه با نحله‌های تخریب کننده و آسیب های اجتماعی بلافاصله خودش را می‌بازد. به وی مقاومت در برابر "نه" گفتن را یاد نداده‌ایم.

وی افزود: به تعبیر رهبری راه را برای دلالهای آموزشی باز کردهایم و گاهی در مدرسه ابزار دست آنها شده‌ایم. از خانواده‌ها می‌خواهم کمک کنند این مسیر اصلاح شود و بچه‌ها در دوره ابتدایی زندگی کردن و ورزیدگی جسمانی را بیاموزند.

بطحائی با اشاره به اینکه میانگین سنوات خدمت معلم ما ۲۳ سال است و حدود یک سوم نیروی انسانی ما تا سه سال آینده بازنشسته می‌شوند عنوان کرد: باید معلم تربیت بدنی به مدرسه بفرستیم. هرچند با طرح آموزش آموزگاران پایه، مقداری انحراف و خطا کاهش می یابد اما این همه کار نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات و اماکن ورزشی به شدت با مشکل مواجهیم گفت: برج ها اجازه نمی‌دهند دختران ما در حیاط مدرسه ورزش کنند. در جایی که معلم مرد در مدرسه دخترانه داریم ازحیث اجرای درس تربیت بدنی با مشکل مواجهیم. به ازای هر ۳۰ کلاس یک معلم تربیت بدنی متخصص داریم و ۳۶ درصد شاخص توده بدنی دانش آموزان ما بالاتر از حد طبیعی است. این چاقی مفرط و کم تحرکی تبعات و مشکلاتی دارد که گوشه گیری و منزوی شدن از جمله آنهاست.

بطحائی تاکید کرد: باور کنیم نسل آینده درخطر است و یکی از راهکارها بویژه برای دختران توسعه فعالیتهای تربیت بدنی است. مصمم هستیم فاصله ایجاد شده میان دستیابی دختران و پسران را کاهش دهیم.

نظرات شما