صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 10
کد خبر: ۱۳۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

خودروهای بزرگ و عضلانی لزوما ایمن نیستند/سورنتوی 2019 کیا ایمن‌ترین شاسی‌بلند/ خودروهای آمریکایی در تست تصادف ضعیف عمل کردند

در این تصادف موضوعی که برای ارزیابان با وجود کیسه‌های هوا شوکه کننده محسوب شد، برخورد سر آدمک با بخشی از داشبورد بود.

رویداد۲۴-در این تصادف موضوعی که برای ارزیابان با وجود کیسه‌های هوا شوکه کننده محسوب شد، برخورد سر آدمک با بخشی از داشبورد بود. تست‌های تصادف در سال‌های اخیر و پس از اجرایی کردن تست همپوشانی کوتاه از اطراف که توسط سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه‌ها ( IIHS ) در سال 2012 اجرایی شد، پیشرفت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند. این تست برای ارزیابی خودرو در موقعیت تغییر جهت ناگهانی در حین حرکت و برخود با خودرو یا مانع جانبی در تست‌های تصادف گنجانده شد تا سنگ محکی باشد برای اثبات ادعای خودروسازانی که دم از طرح تقویت حفاظت جانبی از راننده و سرنشین ردیف جلو از طرفین اتومبیل می‌زدند.

سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه‌ها با اضافه کردن این تست به بقیه گزینه‌های تصادف قصد داشت میزان حفاظت جانبی از راننده را بسنجد و در سال گذشته نیز گزینه‌ای را برای حفاظت جانبی از دیگر سرنشینان در این تست‌ها گنجاند. این مجموعه جدید از تست‌ها نشان داد که برخی از خودروهای ویژه  مانند فورد اکسپلورر 2018 یا جیپ گرند چروکی ساخت امسال نقص‌های زیادی را در بخش ایمنی از خود نشان می‌دهند. هر دوی این خودروها شاخص "ضعیف" را در تست تصادف همپوشانی کوتاه از طرفین کسب کردند.

اکسپلورر شاخص "ضعیف" را به دلیل ساختار ضعیف خودرو در طرفین به دست آورد. در این تست  کارشناسان شاهد نفوذ بخش بزرگی از خودرو به داخل کابین بودند . 1 اینچ از بخش پائینی ستون A و 13 اینچ از بخش بالایی ستون و داشبورد در تست عملیاتی تخریب شد. حتی 6 اینچ از بخش پائین در نیز تخریب و باعث آسیب آدمک آزمایشی خودرو شد. میزان آسیب‌های وارده به خودرو و پای چپ آدمک نشان‌دهنده میزان آسیبی است که در دنیای واقعی برای افراد رخ می‌دهد. طبق گفته (IIHS) فورد اعلام کرده که در اکسپلوررهای جدید قوای محافظت جانبی از سرنشینان افزایش یافته است.

فورد اکسپلورر 2018

میزان آسیب نمای خارجی در تست تصادف همپوشانی جانبی

موقعیت محافظت از سر در تست تصادف خودرو

میزان آسیب وارده به بخش درونی و داشبورد

اگر به مقایسه خودروها و ساختارهای آنها بپردازیم، کیا سورنتوی 2019 با کسب رتبه "خوب" بالاترین شاخص این ارزیابی را از آن خود کرد. این خودرو در مجموع گزینه‌های ارزیابی شده موفق کسب بالاترین شاخص ایمنی این موسسه –"پیک پلاس" شد و در ارزیابان نفوذ 4 اینچی در سمت راست خودرو را تائید کردند.

جیپ گرند چروکی 2018 نیز با پس از تصادف با موانع در بخش پائینی ستون A حدود 10 اینچ به سمت سرنشین نفوذ تا رتبه "ضعیف" در این بخش را از آن خود کند. اما در این تصادف موضوعی که برای ارزیابان با وجود کیسه‌های هوا شوکه کننده محسوب شد، برخورد سر آدمک با بخشی از داشبورد بود. با این وجود به دلیل کارکرد کیسه‌های هوای جانبی، سر آدمک در حرکت برگشتی ناشی از ضربه با شیشه‌های جانبی برخورد نکرد و از پنجره بیرون نیامد. این شاخص نشان داد که تصادف از ناحیه جانبی می‌تواند به پای راست آدمک آسیب رسانده و احتمال ضربه خطرناک و شدید به سر نیز ممکن است.

جیپ گرند چروکی

میزان آسیب نمای خارجی در تست تصادف همپوشانی جانبی

 میزان تخریب پنل داخلی و بخش پائین درب

با این وجود خودروی مدل 2018 GMC آکادیا و اطلس فولکس واگن نیز رتبه خوبی را در این بخش کسب کردند. بخش نزدیک به شیشه سراسری جلو در آکادیا به سمت راننده خم شد ، اما سر آدمک بین کیسه‌های هوای جانبی و پیش روی راننده به خوبی مورد حفاظت قرار گرفت.

هایلندر 2018 تویوتا، پت‌فایندر نیسان و هوندا پایلوت نرخ "قابل قبول" در شاخص محافظت جانبی از سرنشینان را به دست آوردند.

نظرات شما