بر اساس رای هیات داوران؛
شرکت مخابرات ایران در دومین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی کشور خوش درخشید و به عنوان تنها بنگاه اقتصادی کشور موفق به کسب نشان طلایی حاکمیت شرکتی شد.
رویداد۲۴ این شرکت در حوزه حاکمیت شرکتی و مدیریت فرآیندهای درون سازمانی، رتبه طلایی توجه به حقوق ذی نفعان در مجموعه روابط بین مدیران و سهامداران، شفافیت پاسخگویی هیئت مدیره و ایجاد فرآیندهای مسئولانه ، این نشان را دریافت کرد.
این گزارش میافزاید: بر اساس رای هیات داوران جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی که دوم مرداد 97 با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تنی چند از نمایندگان مجلس، نمایندگان مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا، نماینده یونیسف در ایران و مدیران و کارشناسان سازمان ها و شرکت ها در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد ، این نشان به دلیل شفافیت عملکرد و ارتباط با سهامداران و مدیران به شرکت مخابرات ایران اختصاص یافت.
بر اين اساس فعاليت بنگاهها در سه محور عملکرد اجتماعي، عملکرد اقتصادي و عملکرد زيست محيطي و بر اساس استاندارد جهاني گزارش دهي GRI مورد ارزيابي قرار گرفتند که شرکت مخابرات ایران با ارسال فرم هاي خوداظهاري در بخش مسئوليت اجتماعي و سپس راستي آزمايي اطلاعات ارسالي توسط ارزيابان جشنواره، خود را در بخش حاکمیت شرکتی، معرض انتخاب هيات داوران و مردم قرار داد.
معرفی مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبیین اهمیت آن، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایهگذاران خارجی و نهادهای بینالمللی، تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالش ها و ریسک های اجتماعی و زیست محیطی بنگاه ها، ارائه تجارب بنگاه های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی، تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد با هدف کاهش چالش های اجتماعی و زیست محیطی، فراهم کردن زمینه استفاده بنگاه ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روش های خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری خود از جمله اهداف این جایزه ملی است.
جایزه ملی مسئولیتهای اجتماعی شامل دو بخش اصلی پروژه ها و فعالیتهای بنگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی بر اساس استاندارد گزارش نویسی جهانی GRI و ابتکارات و نوآوریها در حوزههای مسئولیت اجتماعی شرکتی است.