اپل از سال 2014 با عرضه آیفون 6و 6 پلاس سعی کرد استراتژی جدیدی در عرضه به وجود آورده و سایز کوچک را ارزانتر راهی بازار کند. اما این داستان تغییر سایز و قیمت با ورود آیفون ایکس بهکلی تغییر کرده است.
رویداد۲۴ در سال ۲۰۱۵ آیفون ۶ بیش از ۳۳ درصد از سهم فروش را در مقابل ۱۰ درصد سهم آیفون ۶ پلاس به دست آورد.
سال بعد ۶ اس بیش از ۲۱ درصد از سهم آیفون بازار را کسب کرد و از ۶ اس پلاس که ۸.۶ درصد را برای خود ثبت کرده بود، جلو زد. این الگو در مورد آیفون ۷ و ۷ پلاس ادامه یافت، اما با آیفون ۸ و ۸ پلاس شکسته شد. درحالیکه آیفون ۷ حدود ۷.۸ درصد سهم را در اختیار گرفت، آیفون ۸ پلاس ۹.۳۷ درصد را از آن خود کرد.
البته مقصر را آیفون ایکس (آیفون ۱۰) هزار دلاری نامیدند که ۱۲ درصد سهم بازار را در اختیار گرفت و باعث شد تا قیمت آیفون ۸ پلاس رقابتیتر شده و کاربران بهسوی آن بروند.
امسال آیفون ایکس اس مکس ۶.۵ اینچی، آیفون ایکس اس ۵.۸ اینچی و آیفون ایکس آر (آیفون ایکس سی) ۶.۱ اینچی ارزانقیمت ممکن است الگوی جدید سهم در بازار را تغییر دهند.