هفته نامه فرانسوی «لوپوئن» گزارشی در مورد نقش حجاب در پیدایش سبکی نو در عرصه فشن منتشر ساخته است.
رویداد۲۴ در حالی که موضوع حجاب به عنوان یک نماد اسلامی همواره حساسیتهای زیادی را در فرانسه و کشورهای غربی ایجاد کرده، هفته نامه فرانسوی» لوپوئن» گزارشی در مورد نقش حجاب در پیدایش سبکی نو در عرصه فشن منتشر ساخته است.
این نشریه در مقدمه مقاله خود به بهانه واکنشهایی که انتشار تبلیغات شرکت گپ (Gap) ایجاد کرده، در گزارش خود آورده است که این قطعه پارچهای که زنان مسلمان بر سر میکنند، بیش از یک هزار تفسیر دارد. این نشریه با انتشار تصاویری از یک سالن مد در نیویورک در فوریه سال میلادی جاری مینویسد: امروز در امریکا زنان مهم و قدرتمندی از مانکن گرفته، تا وکیل و استاد دانشگاه در به سر کردن روسریهای مارک به خود تردید راه نمیدهند.
در این مقاله به موضوع حجاب و تنوع آن در کشورهای مختلف از اندونزی گرفته تا عربستان سعودی یا افغانستان، توجه شده است. برخورد با موضوع حجاب در کشورهای مختلف اسلامی و حتی کشورهای اتحادیه اروپا یکی از بخشهای دیگر این مقاله میباشد. نکته دیگر در این گزارش اشاره به گرایش رو به رشد به حجاب اسلامی در انگلیس، امریکا، کانادا و کشورهای اسکاندیناوی میباشد که زنان بیش از پیش مایل به نمایش تعلقات مذهبی و فکری خود میباشند و آن را به عنوان یک موضوع هویتی میبینند.
چندی پیش در آستانه سال تحصیلی جدید در فرانسه، شرکت پوشاک Gap در بخش GapKids خود تبلیغاتی را در مورد لباس کودکان و نوجوانان منتشر کرده که در یکی از آنها یک دختر دانش آموز محجبه دیده میشود. با توجه به ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس فرانسه، همین امر باعث شده که واکنشهای تندی در برخی شبکههای مجازی و تعدادی از رسانهها نسبت به تبلیغات مورد اشاره صورت گیرد و حتی برخی از اعتراض هم فراتر رفته و کمپین تحریم گپ را راه اندازی کرده اند. البته این شرکت در اطلاعیهای که در پاسخ به این اعترضات منتشر ساخته آورده است که دختر مسلمانی که در تصویر تبلیغاتی فوق دیده میشود یکی از دانش آموزان مدرسهای در نیویورک است و تبلیغات مورد اشاره نیز برای ارائه در عرصه بین المللی تهیه شده است.