صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۱۴۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه:

تحریم های آمریکا بر روابط تهران و مسکو تاثیر نمی گذارد

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد : اگر چه تحریم ها بر اقتصاد ایران و روسیه فشار وارد می کند اما بر روابط تهران و مسکو تاثیر نمی گذارد چرا که هر دو کشور تجربه زندگی در شرایط تحریمی را دارند.
رویداد۲۴ «ایگور براتچیکوف» روز سه شنبه در گفت: این نکته مهمی است چرا که هر دو کشور تجربه زندگی در شرایط تحریم را دارند و ایران نیز از چنین تجربه‌ای برخوردار است.
 
به گفته وی، هدف اصلی حفظ خونسردی، توسعه روابط با هم و دیگر کشور‌ها است که تحت تاثیر نفوذ از خارج قرار نگرفته اند.
 
نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در تعیین مرز با کشور‌های همجوار و کشور‌های همسود و سفیر سیار وزارت خارجه روسیه از
سال ۲۰۱۲ در خصوص همکاری‌های تهران و مسکو نیز گفت: ما در منطقه خاورمیانه و در سوریه با ایران روابط نزدیک داریم و تلاش می‌کنیم با کمک یکدیگر با تروریسم بین المللی در سوریه مبارزه کنیم.
 
وی با بیان اینکه روسیه و ایران بر اساس قوانین بین المللی و مطابق با منشور سازمان ملل به دولت قانونی سوریه کمک می‌کنند، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های مسکو در چارچوب دوجانبه (با ایران) و سه جانبه یعنی روسیه، ایران و ترکیه روند موفقیت آمیز خود را ادامه دهد و منجر به ریشه کن شدن تروریسم در سوریه شود.
 
این مقام ارشد روس اظهار داشت: اکنون روابط ما با تهران در حال ارتقاء است و با ایران در چندین راستا همکاری می‌کنیم.
وی که سرپرستی هیات‌های روسیه در مذاکرات چندجانبه دریای خزر را برعهده داشته است، در خصوص همکاری روسیه و ایران در دریای خزر اظهار داشت: کنوانسیون خزر که یک ماه پیش امضا شد بدون مشارکت نزدیک ایران امضا نمی‌شد و موفقیت‌ها در عرصه‌های امنیتی، اکولوژیکی و اقتصادی به دست نمی‌آمد.
 
براتچیکوف افزود: این دستاورد توسط پنج کشور ساحلی دریای خزر بدست آمد و همکاری ایران و روسیه در این امر نقش بسیار مهمی داشته است.
منبع: ایرنا
نظرات شما