علی ابراهیمی به رویداد۲۴ گفته است: دو مرحله است که شاهد اعتراضات کامیونداران هستیم و به شخصه از نزدیک شاهد این موضوع بودم و حتی با برخی از این افراد هم صحبتهایی را داشتم زیرا منطقه ما دارای شرکت پخش، پالایشگاه و پتروشمی است و این عزیزان به طور جدی در آنجا مشغول به کار هستند. با بررسیهایی که صورت گرفته، مسئولان متوجه شدند که این قشر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند. واقعیت امر این است که ابداً اعتراض و اعتصاب کامیونداران ربطی به موضوعات سیاسی نداشته و واقعاً آنها به دنبال اغتشاش نبوده و نیستند.
او میگوید: مدتهاست کرایه حمل بار کامیون داران ثابت بوده و تغییری چندانی نداشته اما لوازم یدکی و لاستیک این کامیونها تغییر فاحشی داشته است. باید قبول کنیم که این اتفاق، منطقی نیست و زندگی این افراد را با مشکلات اساسی روبرو کرده است. یکی از اقلام ضروری کامیونداران، لاستیک است. وقتی لاستیک به یکباره سه برابر میشود این رانندهها چه باید بکنند؟
نماینده شازند میگوید: اخیراً دولت برای رفع مشکل رانندگان کامیون، لاستیکهایی را تدارک دیده تا با قیمت مناسب به آنها تحویل دهد، اما من به همین روال هم ایراد دارم زیرا وقتی اختلاف قیمت لاستیکی که در بازار موجود است با لاستیکی که توسط دولت به رانندگان تحویل میشود اختلاف فاحشی دارد، خود فسادآور است. پس لازم است به جای آنکه لاستیک ارزات قیمت توسط دولت ارائه شود باید روی به واقعی کردن قیمت این جنس آورد تا نرخ عرضه کالا توسط کسانی که فروشنده هستند، متعادل شود.
عضو فراکسیون امید معتقد است ابتدا باید بدانیم این قشر دقیقاً با چه کمبودهایی روبرو هستند و سپس به حل مشکل کمک کرد. اگر قرار باشد با کامیونداران و اعتصابشان، قهری برخورد شود جواب لازم از این کار گرفته نمیشود. وقتی کامیونداران از پسِ هزینههای زندگی خود برنیایند و ضرر دهند حتماً شغلشان را کنار خواهند گذاشت. وقتی این اتفاق بیافتد دیگر نمیتوان آنها را به زور راهی جادهها کرد، پس چه بهتر که در کمال آرامش و با خردجمعی راه حلی برای خروج آنها از این بحران را کشف کرد.
ابراهیمی میگوید: تزریق لاستیک و لوازم یدکی با قیمت پایین هم راه حل اساسی نیست زیرا این روند در بلندمدت جواب نمیدهد و حتماً در این بین، ردپای دلالانی به چشم خواهد خورد.
ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به تحرکی که از جانب دولت و مجلس برای حل مشکل کامیونداران در جریان بود میشد که قوه قضاییه با سعه صدر بیشتر به موضوع ورود پیدا کند، گفت: اگر یک برنامه صحیح و اراده جدی بود ما به این نقطه نمیرسیدیم. گاهی در مجلس جلساتی برگزار میشود و در نهایت به تصمیم مشترکی هم میرسند اما این تصمیم اجرایی نمیشود که در آخر به بیارزش بودن جلسات منجر میشود.
نماینده شازند میگوید: متاسفانه همه ما، هم در شناخت مسئله تعلل داریم هم در حل آن. ولی باز هم باید تاکید کنم که اعتراض کامیونداران سیاسی نبوده و نباید با آنها برخوردها قهری صورت بگیرد.
همیشه مردم قربانی قدرت طلبی سیاست مداران ناکارامد است . فقر و بدختی دستاورد اینگونه سیاست بازها می باشد به عبارتی فقر یک پدیده ی ذاتی نیست بلکه زایده ی سیاست غلط سیاست مداران میباشد ناوگان حمل وبقل مثل خون جاری در بدن می باشن ودشمن قصد دارد شاهرگ ما رابزنند دوستان راه حل مشکل با شما