صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۵۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
به روز می‌شود؛

کاندیدا‌های شهرداری در حال ارائه برنامه‌ها/ کشت پور انصراف داد

در جلسه امروز شورای شهر تهران ۵ کاندیدای تصدی شهرداری تهران برنامه های خود را در صحن شورا ارائه می کنند و پس از آن با رای اعضای شورای شهر، دو نفر از آنان به عنوان نامزدهای اصلی انتخاب می‌شوند.

در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران کاندیداهای تصدی شهرداری تهران به ارایه برنامه های خود می پردازند.

بر این اساس، کامل تقوی نژاد از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰، پیروز حناچی از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۴۵، عباس آخوندی از ساعت ۱۲ الی ۱۳، رسول کشت پور از ساعت ۱۴ الی ۱۵ و علامرضا انصاری از ساعت ۱۵:۱۵ تا ۱۶:۱۵ برنامه های خود را در صحن شورای شهر تهران ارائه می کنند.

پس از ارائه برنامه کاندیداها، اعضای شورای شهر تهران با رای خود دو نفر از نامزدها را به عنوان کاندیداهای نهایی انتخاب می کنند.

همچنین با خبرهایی که از صحن شورای شهر به گوش می‌رسد، رسول کشت پور یکی از 5 گزینه شهرداری تهران از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: اگر بخواهند خودشان عصر اعلام می کنند.

نامه انصراف کشت پور به محسن هاشمی رئیس شورای شهرتهران؛

تلاش می‌کنم درآمد پایدار شهرداری را افزایش دهم

 سید کامل تقوی نژاد، کاندیدای پست شهرداری تهران با حضور در صحن شورا با اعلام برنامه های خود گفت: ابتدا باید بگویم که من برای حضور در این جلسه و در این عرصه با هیات دولت مشورت کردم که در صورت موفقیت دولت محترم همکاری لازم را با ما داشته باشند. همچنین از سایر ستاد قول همکاری برای اداره شهر تهران گرفتم و با متخصصان اقتصادی و بزرگان عرصه اعتدال مشورت کردم. لازم است از کسانی که در تهران منشا خیر بودند تشکر کنم   امیدوارم در کنار اعضای شورای شهر تمام توانم را برای تهران ۱۴۰۰ به تلاش ببندم.

-در حال حاضر  بدهی های شهرداری تهران به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.  با وجود پتانسیل هایی که در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی وجود دارد با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

-در دوران رکود شهر تهران و اقتصاد آن تحت تاثیر قرار می گیرند. ما برای اینکه کسری بودجه را پوشش دهیم ناچاریم برخی از نگرش ها در اداره شهر را تغییر دهیم.

-تلاش می‌کنم سهم درآمدهای پایداد را از ۲۷ درصد به ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش بدهم. اکنون مهمترین چالش، چالش مالی است.

-هر فعالیتی که می خواهد صورت بگیرد باید روشن باشد. ما می توانیم ابزار جدیدی را در این زمینه ارایه دهیم و راه حل های ملموسی را داریم که امیدواریم مورد حمایت قرار بگیرد.

-باید هزینه های شهر تهران را کنترل کرد تهران گران اداره می شود و ما باید کاری کنیم هزینه ها کاهش پیدا کند و باید اثر بخش ترین خدمات را در مسیر توسعه شهری به شهروندان داد.

-برای موفقیت در شهر تهران من انگیزه دارم و پرکاری برای خودم و همکاران را وظیفه می دانم. شهرداری تهران و  شورای شهر فرصت اندکی دارند که امید و اعتماد را به همشهریانشان هدیه کنند.

حناچی:برنامه های من كاهش آلايندگی وسايل نقليه است

-در ارزيابی‌هایی که انجام شده آلودگی هوا ترافيک ناكارامدی بافت‌های فرسوده از چالش‌های اصلی است

-در سال ۹۵، بيش از ٢٦٠ روز ناسالم بود و چالش‌های آلودگی هوا، آب و چالش پسماند هنوز باقی مانده است

-برنامه های من كاهش آلايندگی وسايل نقليه، تكميل شبكه فاضلاب، تكميل شبكه قنات‌های تهران، احيا رود و دره ها، بهره گيری از تكنولوژی‌های نوين متمركز است

-١٩ درصد از سفرها با حمل و نقل است كه زيبنده شهری مثل تهران نيست.

-غلبه حركت سواره بر پياده را شاهد هستيم اما بايد اين رويه تغییر کند.

-توسعه تی او دی بايد در دستور كار قرار گيرد

آخوندی:ما هنوز حکمرانی شهری و دولت محلی را نپذیرفته ایم.

-عباس آخوندی پس از استقرار در تریبون شورای شهر تهران: ما هنوز حکمرانی شهری و دولت محلی را نپذیرفته ایم.

-دولت متمرکز به صورت متمرکز تصمیم می گیرد برنامه عدم تمرکز را اجرا کند و همین گونه می شود که چنین اتفاقی نمی افتد.

-من اساسا معتقدم شهر سازمان اجتماعی است و بايد حقوق شهروندی را برای همه ساكنان قبول كنيم.

-بابد منافع جمعی شهری را در دستور كار قرار دهيم.

غلامرضا انصاری:جامعه ما جامعه‌ای جوان است

-چهل سال از عمر مدیریت شهری می‌گذرد و هنوز تعامل مثبتی نه با مجلس و نه با دولت وجود ندارد. شاهد و ناظر مسیری تسهیل شده هم نبودیم.

-اجرای قانون پسماند در دستور کار قرار دارد. امروز زباله به عنوان طلای کثیف در دنیا محل درآمد است.

-توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و‌ ریلی هم یکی از نکات مهم است. در طی پانزده سال گذشته ما نسبت به این مقوله نگاهی تبلیغی داشتیم. همچنین باید حمل و نقل مدرن و الکترونیک را با کمک مردم توسعه دهیم.

-جامعه ما جامعه‌ای جوان است. با توجه به مشکلات افتصادی و سیاسی فعلی، توسعه‌ی زنده بودن شهر و شرایط نشاط اجتماعی شهر باید انجام شود.

-بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما خودرو محور هستند. خدمات متعلق ‌به خودرو باید سازماندهی شود.

-معماری و شهرسازی به مثابه صندوق درآمد دیده شده. چشم اندازمان این است که معماری به مثابه‌ی یک اثر هنری فرهنگی دیده شود. پروژه‌هایی که تاکنون انجام شده، هیچ همخوانی‌ای با هویت فرهنگی‌ و اجتماعی روز ما ندارد. برنامه تقویت و نظارت بر ساخت و‌ سازها و همچنین بازآفرینی فضای انسان مداری شهری باید انجام گیرد.

 

نظرات شما