صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 17
کد خبر: ۱۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه افزایش حمله‌ها به هاشمی پس از دیدار فائزه با فریبا کمال آبادی

جایگاه پدر و تیشه دختر

فرض می کنیم که عواطف و احساسات بر فائزه هاشمی غلبه کرده است و او متوجه نبوده است که نباید به ملاقات فریبا کمال آبادی برود. پس انتشار تصویر این دیدار، چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا غیر از این است که وی می خواسته به دهن کجی بپردازد؟دهن کجی با چه کسی؟ لجاجت با چه نظامی؟ نظامی که پدرش فرد دوم آن بوده و می باشد؟
رویداد۲۴- افرادی در جامعه هستند که به واسطه جایگاه و توان مدیریتی و تجارب ارزنده، مورد اقبال مردم قرار دارند و دارای شانیت اجتماعی و مرجعیت سیاسی هستند و لذا هوادارن و منتقدینی نیز در بین اقشار جامعه دارند.
 
هواداران چنین افرادی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول، گروهی از هواداران هستند که فقط و فقط به شخص مورد نظر و جایگاه وی نگاه می‌کنند و کاری با اطراف و اکناف او ندارند. اطرافیانش چگونه عمل کنند، خانواده‌اش در چه مسیری هستند، مخالفانش چه می‌گویند و... در هواداری آنان تاثیری ندارد و تنها جایگاه، گذشنه، و شخصیت فرد مذکور برایشان اهمیت دارد. 

بخش دوم، گروهی از هواداران هستند که جایگاه و شخصیت فرد مذکور برایشان مهم است اما مهم‌تر از آن، تلاش برای ارتقای این جایگاه و جلوگیری از نزول آن مورد اهمیت است. چنین افرادی ضمن کوشش برای حفظ شانیت و جایگاه فرد مذکور، عواملی که قصد ضربه زدن به چنین جایگاهی دارند را شناسایی نموده و ضمن اعلام تذکر، مانع از فعالیت آنان می‌شوند. عدم مقابله با عناصر حاشیه‌ای نامطلوب؛ در دیدگاه چنین هوادارانی، به منزله ضربه بر پیکره محبوبیت و مقبولیت فرد مذکور است. 

اما منتقدین و مخالفین را نیز می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول، گروهی از هواداران هستند که عوامل حاشیه‌ای فرد مذکور، برای آنان بسیار پررنگ است و حتی چنین موضوعی برایشان، از جایگاه فرد مذکور مهم‌تر جلوه می‌نماید. با کوچک‌ترین اتفاق حاشیه‌ای؛ بدون توجه به جایگاه فرد، به انتقاد از وی می‌پردازند و عدم مقابله با حواشی را به عنوان تقصیری برای فرد مذکور متصور می‌شوند. 

بخش دوم، مخالفینی هستند که با سند یا بدون سند، با دلیل یا بدون دلیل، با حاشیه یا بدون حاشیه، به مخالفت با فرد مذکور می‌پردازند و اگر حاشیه‌ای نیز در اطراف وی اتفاق بیفتد آن فرع را تبدیل به اصل می‌کنند تا به تخریب او بپردازند. 

پس برای سه گروه از چهار گروه مذکور، حواشی مهم است. 

در روزهای اخیر، تصویری از فائزه هاشمی رفسنجانی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده است که وی را در کنار عنصری از فرقه بهائیت نشان می‌دهد. دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با فریبا کمال آبادی که یکی از مدیران جامعه بهایی ایران است و به تازگی از زندان به مرخصی آمده است، واکنش‌های فراوانی را در پی داشته است. فریبا کمال‌آبادی برای نخستین بار در طول هشت سال زندان خود به مرخصی رفته است.

فائزه هاشمی، نسرین ستوده و ساجده عرب‌سرخی و شماری دیگر از زندانیان سیاسی که مدتی هم‌بند او بوده‌اند، برای دیدار به ملاقاتش رفته‌اند. فریبا کمال آبادی از اعضای ارشد فرقه بهائیت در ایران است و بهائیان وی را عضو شورای ۷ نفره این فرقه در ایران معرفی می‌کنند. وی سال ۸۷ به ۲۰ سال زندان محکوم شد و به تازگی بعد از ۸ سال زندان به مرخصی آمده است. 

انتشار عکس فائزه هاشمی در حالی که تصویری از عبدالبها سومین شخصیت محوری بهاییان روی دیوار دیده می‌شود، موجی از انتقاد‌ها را متوجه وی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده است.

این موج جدید تخریب که به واسطه اقدام گستاخانه فائزه هاشمی آغاز شده است فراهم کننده زمینه‌ای تازه برای تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی شده است. 

در رابطه با این اقدام فائزه هاشمی نکاتی را باید یادآور شد. 

۱- اولا اصل ماجرای اتفاق افتاده، محکوم است. چراکه همه می‌دانند فرقه ضاله بهاییت در نظام جمهوری اسلامی و از منظر اسلام، چه جایگاهی دارد و قانون کشور نیز نحوه برخورد با بهائیان را چگونه توصیف کرده است.

لذا به ملاقات عنصری بهائی رفتن برای یک مسلمان، این سوال را ایجاد می‌کند که فریبا کمال آبادی از اعتقادات خود دست کشیده است یا فائزه هاشمی؛ چراکه اگر هر دو بر اعتقادات خود تاکید داشته باشند امکان ملاقات وجود نخواهد داشت. 

۲- فرض می‌کنیم که عواطف و احساسات بر فائزه هاشمی غلبه کرده است و او متوجه نبوده است که نباید به ملاقات فریبا کمال آبادی برود. پس انتشار تصویر این دیدار، چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا غیر از این است که وی می‌خواسته به دهن کجی بپردازد؟ 

اگر وی بنا به هر دلیلی به این نتیجه رسیده است که باید به ملاقات کمال آبادی برود چرا اجازه تصویر برداری داده است؟ چرا اجازه انتشار داده است که به یقین، نوعی دهن کجی است؟ دهن کجی به چه کسی؟ لجاجت با چه نظامی؟ نظامی که پدرش فرد دوم آن بوده و هست؟ نظامی که برای مقابله با این فرقه، هزینه‌ها داده و کشته‌ها تقدیم کرده است؟ 

۳- افرادی مانند فائزه هاشمی می‌دانند که به واسطه مقبولیت و جایگاه رفیع آیت الله هاشمی رفسنجانی در بین مردم، توانسته‌اند در فضای سیاسی کشور مطرح شوند و الّا شناخته شده نبودند. پس چرا باعث ایجاد هجمه و زمینه سازی تخریب می‌شوند؟ چرا با «ندانم کاری» و جهالت و لجاجت، زمینه تخریب آیت الله را فراهم می‌کنند؟ 

فائزه هاشمی اگر با نظام هم زاویه پیدا کرده باشد، اگر از محکومیت و دوران حبس خود هم گله‌مند باشد، اگر به عملکرد حکومت هم انتقاد داشته باشد، اما باز هم باید با در نظر گرفتن جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی از چنین اقدامی صرف نظر می‌کرد. چرا خودش و با دست خودش، خوراک تخریب پدر را فراهم می‌کند؟ آیا نمی‌داند مخالفین پدرش، پس از آیت الله، او را محو خواهند کرد؟ پس چرا در مسیری حرکت می‌کند که اهداف دشمنان آیت الله، تامین شود؟ 

۴- حامیان آیت الله و هواداران ایشان، خون دل‌ها از حواشی و تخریب آیت الله هاشمی خورده‌اند. تخریب گرانی که توپخانه خود را به سمت آیت الله هاشمی نشانه رفته‌اند و شب و روز در حال عملیات هستند. حاشیه سازان هم که مدام در حال ایجاد حواشی جدید هستند. در این میان، برخی اطرافیان هم دست به ایجاد حاشیه می‌زنند که به کمک توپخانه دشمن می‌پردازد. اطرافیانی که روزی توئیت می‌گذارند و روزی به ملاقات عنصری بهائی می‌روند. 

مردم فهیم ایران اما به شایستگی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را شناخته‌اند. در کوران اتهامات واهی، حامیش بوده‌اند و در دوران سرنوشت ساز انتخابات، او را برگزیده‌اند. شب و روز تخریب شده است اما مردم باز هم در برگه رای، نام او را نوشته‌اند. او مرد استوار روزهای سخت است. 

فائزه هاشمی‌ها باید بدانند که مردم، اقدامات آیت الله هاشمی را تایید کرده‌اند و نه اقدامات آنان را. آیت الله هاشمی را برگزیده‌اند و نه آنان را. لذا خون به دل مردم و هواداران آیت الله نکنند و سنجیده‌تر رفتار نمایند و برای دشمنان، خوراک تبلیغاتی و تخریبی فراهم نکنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
از يك طرف مي گوييد شان پدر به فرزندان ربطي ندارد از ان طرف بخاطر پدر فرزند را زنداني مي كنيد ، و از طرفي تمام اعمال ورفتار فرزند بالغ وحتي ميانسال را به پاي پدر مي نويسيد،
اينطوري بهتر است در جا همه فرزندان مسيولين را بكشيد تا نه پدران مزاحم زندگي فرزندان باشند و نه فرزندان موجب تخريب پدر ،
خدايي همومون تودرگير همومون مونديم
بهزاد
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
متاسفم که همه ی بحثهای مملکتم به تفتیش عقاید ختم میشود. باید بفهمیم که دین و مسلک و جهانبینی و ایدئولوژی و ... شخصی هستند. رفتار انسانها مهم است و تا زمانی که کسی آزاری به دیگری نرسانده، نباید به او آزار رساند، مخصوصاً به این بهانه که او به چیزی اعتقاد دارد که ما خوشمان نمی آید. یک لحظه تصور کنید جمعیت ایران 90 درصد بهایی بود و 1 درصد شیعه و ما را کافر میدانستند. آنوقت ما چه توقعی از اکثریت بهایی داشتیم ؟ اگر یک آقازاده ی بهائی به دیدن زندانیان شیعه می آمد، چقدر خوشحال میشدیم ؟ همان حس خوشحالی را الان همین خانم زندانی بهایی دارد و آن آقازاده، الان همین خانم فانزه هاشمی هستند که متاسفانه خبرگزاری های معلوم الحال مشغول کوبیدنش هستند و حالا حتی شما هم به صف همانها پیوستید.
ناشناس
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
چه انتظارهای از کسی که باهاش برخورد کردند آبروش بردن (فحش های بسیجی امام زاده عبدالعظیم به خانم هاشمی) و زندانیش کردند اون هم به دلایل سیاسی فشار بر پدرش!!دارید. در ضمن ایشان یک کار انسانی را انجام دادن! همه ملت میدونن کسانی که به آیت اله هاشمی این روزها به خاطر رفتار خانم فائزه هاشمی حمله می کنن درد دین نداشته و ندارن.
علی
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
چرا انقدر مصلحت گرا! آیا مصلحت آیت الله هاشمی رفسنجانی از اصول ساده انسانیت هم مهمتر است!قطعا دیدار خانم هاشمی با هم بندی بهاييشان نه تنها اشکالی ندارد ،بلکه نشانه شجاعت ایشان است.
در مورد هزینه ها و کشته هایی که در بند۲ نویسنده به آن اشاره کرده بود، سوال این است که در این قضایا ظالم و مظلوم کدام گروه بوده است.آیا میتوان فقط بدلیل عقیده و اعتقاد به بهائیت گروهی از هموطنانمان را از تمام حقوق اجتماعيشان محروم کنیم. در کجای قانون اساسی برای دیدار با یک بهایی اعلام جرم شده است
ناشناس
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
هیچ اشکالی بر این ملاقات وارد نیست . صرف یک ملاقات دلیل بر دست کشیدن طرفین از عقایدشان نیست. همه برخوردهای صورت گرفته با بهاییان در این سالها درست نبوده .
همینکه یک زندانی 8 سال از مرخصی محروم بوده است گویای خیلی از مطالب است.
عبدالله مصباحی
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
با آخرین بخش بند 1 این نوشته که بدون تغییر اعتقاد، یک مسلمان و یک بهایی نمی توانند با یکدیگر ملاقات نمایند به شدت مخالف هستم چرا که اولاً ملاقات ای دو نفر می تواند محرک های دیگری نیز داشته باشد هم چنانکه خود فائزه نیز به برخی از آنها اشاره نموده است و ثانیاٌ اگر این سخن درست باشد پس در زندان نیز نمی بایستی ملاقاتی بین آن دو روی می داد در حالی که شش ماه هم بند آن خانم بهایی بوده است چگونه است که در زندان به مدت طولانی و شبانه روزی ملاقات اشکال ندارد دربیرون امّا برای چند دقیقه نه تنها اشکال دارد بکله امکان هم ندارد؟!
نظرات شما