آگهی تبلیغاتی جدید برند اسپانیایی «زارا» با حضور یک مانکن مشهور چینی بدون آرایش کافی که کک و مکهای صورتش را بپوشاند، جار و جنجال زیادی در شبکههای اجتماعی چین به دنبال داشته است.
رویداد۲۴ به گزارش هافینگتون پست، روزنامه چینی «سائوت چاینا مورنینگ پست» نوشت کاربران «ویبو»، یک شبکه اجتماعی چینی مشابه توئیتر، کار شرکت «زارا» را توهین آمیز دانسته و نوشته اند که زارا مخصوصاً میخواسته با نشان دادن صورت پر کک و مک «لی جینگ ون» مردم چین را زشت نشان دهد.
در فرهنگ چین، برعکس برخی از کشورهای غربی، داشتن کک و مک نه تنها نشانه زیبایی نیست بلکه یک عیب به شمار میرود.
خود جینگ ون، به این جنجال هنوز واکنشی نشان نداده است، ولی قبلاً در مصاحبهای با مجله مد «ووگ» گفته بود وقتی بچه بود از کک و مکش «واقعاً متنفر» بود، چون در بین آسیاییها زیاد مرسوم نیست.