بانک ملی ایران در راستای تحقق اهداف بانکداری الکترونیک و ارایه خدمات به روز به مشتریان، خدمت جدید برداشت مستقیم خودکار را برای مشتریان خود فراهم کرد.
رویداد۲۴ «ملی شو ۲» که آخرین دستاوردهای فناورانه این بانک رونمایی شد، قابلیتهای جدیدی در معرض دید علاقهمندان به سرویسهای بانکداری غیرحضوری قرار گرفت که این سرویسها ضمن توسعه خدمات غیرحضوری، میتوانند پرداختهای خرد مشتریان را تسهیل کنند.
محصول ارزشمند برداشت خودکار (DirectDebit) یکی از این سرویس هاست که در اختیار ارائه دهندگان خدمات و محصولات و همچنین مشتریان قرار میگیرد و مشتریان و مشترکان در قبال استفاده از محصولات یا خدمات دریافتی از پذیرندگان سرویس برداشت مستقیم، اجازه برداشت خودکار از حساب بانکی خود را با تعیین مواردی نظیر مبلغ، زمان و تعداد برداشت به ارائه دهندگان خدمات اعطا میکنند.
به عنوان مثال اپراتورهای تلفن همراه میتوانند به عنوان پذیرنده سرویس برداشت مستقیم شرکت داده ورزی سداد بانک ملی ایران، در سررسیدهای زمانی صدور قبوض، مبالغ مرتبط را با اجازه مشترکان به طور مستقیم از حساب آنها برداشت کنند.
این طرح به شکل ویژه برای ارائه کنندگان خدمات مستمر همچون اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان خدماتی مانند اشتراک آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن ثابت و اینترنت که لازم است به طور مستمر مبالغی را بابت تجدید ارائه خدمات به مشتری دریافت کنند، بسیار کاربردی است.
از این سرویس همچنین میتوان علاوه بر برداشت خودکار مبالغ قبوض، برای برداشت اقساط، شهریه دانشگاه، خرید شارژ و... به صورت خودکار استفاده کرد.