«ربات آلفا» به یاری کارکنان بانک ملی ایران آمد در روزهای پایان سال که شعب بانکها با افزایش حضور مشتریان رو به رو هستند، بانک ملی ایران برای افزایش سرعت خدمت رسانی از دستیار ویژهای بهره گرفته است.
رویداد۲۴ «ربات آلفا» پدیدهای نو و منحصر به فرد در نظام بانکی کشورمان است که نه تنها جذابیتهای خاص خود را دارد، بلکه بسیاری از خدمات عمومی مرتبط با مشتریان را ارائه میدهد.
این ربات در روزهای اوج کاری پایان سال در شعبه مرکزی و مجتمع تجاری پالادیوم مستقر شده و وظیفه اطلاع رسانی درباره خدمات بانک را بر عهده گرفته است.
شعبه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مکان دیگری است که در روزهای آتی از این ربات برای خدمات رسانی استفاده خواهد کرد.
به طور معمول، بسیاری از مشتریان علاقه مندند با خدمات بانک آشنا شده و یا به طور مشخص درباره یک خدمت خاص، اطلاعاتی دریافت کنند. مراجعان میتوانند به این منظور مراجعه به ربات آلفا را با مراجعه به متصدیان شعبه جایگزین کنند.
این ربات به خوبی و بدون خستگی، دادههای مد نظر را به مخاطبان ارائه میدهد و آنها را به مسیر درست دریافت خدمات هدایت میکند.
آلفا علاوه بر این، قدرت یادگیری فراوانی دارد و به صورت مستمر به روز رسانی میشود. این ربات، تلفیق بسیار شگفت انگیزی از دانش بانکداری و تکنولوژی روز دنیاست که بانک ملی ایران آن را در نظام بانکی کشور پیاده سازی کرده و مورد توجه فعالان اقتصادی، اهالی فناوری اطلاعات و عموم مخاطبان قرار گرفته است.
توسعه استفاده از این فناوری علاوه بر کاهش حجم مراجعات غیرضروری به شعب و کارکنان بانک، میتواند سرعت انتقال دادهها را افزایش داده و علاوه بر افزایش بهره وری، زمینه کاهش هدررفت انرژی و تمرکز بر مسائل کلیدی توسط بانکها را مهیا میکند.
«ربات آلفا» نتیجه حرکت بانک ملی ایران بر لبه تکنولوژی، پذیرش ریسک تکیه بر خلاقیت و نوآوریها و استفاده از توان نیروهای جوان و نخبه کشور است؛ حرکتی که آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.