مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران این شرکت از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف کشور تشکیل و شروع به فعالیت نمود، اظهار داشت: مشکلات فنی و ارتباطی در ۱۹ منطقه مخابراتی کشور با تلاش شبانهروزی کارکنان مخابرات و با تعیین استانهای معین جهت مناطق مخابراتی مورد تهدید سیل تا حد بسیار زیادی مرتفع شده است.
رویداد۲۴ سید مجید صدری با تشریح جزئیات فعالیتهای ستاد بحران شرکت مستقر در مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران در تهران بیان کرد: با تشکیل جلسات تخصصی و استفاده از تمام ظرفیت حل بحران، فرایند کمکرسانی در فازهای مختلف فنی و غیر فنی، طراحی و عملیاتی شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در روزهای اخیر اطلاع رسانیهای مستمر در رسانههای جمعی در خصوص وضعیت ارتباطات به صورت فراگیر انجام شده است، افزود: با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری با استانداریها و سازمان مدیریت بحران کشور، ارائه خدمات مخابراتی در حوزههای مختلف از جمله ثابت، سیار و دیتا تا رفع کامل مشکلات ارتباطی مناطق سیل زده ادامه دارد.
وی افزود: در ساعات اولیه بحران، پایش و مانیتورینگ شبکه استانهای سیلزده و شناسایی مراکز و تجهیزات آسیبدیده بهعنوان یکی از مهمترین اقدامات در ستاد مدیریت بحران مخابرات صورت گرفت و پس از تحلیل و بررسی توپولوژی شبکه استانهای درگیر سیل و با هماهنگی و همکاری ستادهای استانی، ارائه راهکار در فاز کوتاهمدت در روزهای اولیه بحران بهصورت موفقیتآمیز انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه تصریح کرد: با احصای نیازمندیها از استانهای سیلزده در خصوص تجهیزات و ملزومات شبکه و با همکاری ستاد مرکزی مدیریت بحران، عملیات تأمین تجهیزات و اعزام اکیپهای عملیاتی فنی با همکاری مناطق مخابراتی درگیر سیل و مناطق معین انجام شد.
وی اضافه کرد: در ادامه فرایند کمکرسانی پس از وقوع سیل با استفاده از پرتابلهای سیار، راهاندازی تجهیزات انتقال جدید بهمنظور برقراری ارتباط ۲ G. و پس از ۲۴ ساعت برقراری ارتباطات ۳ G. و۴ G. کلیه اپراتورهای سیار انجام پذیرفت که در این مورد کارکنان خدوم شرکت مخابرات ایران با برقراری سریع ارتباطات صوت و دیتا در سختترین شرایط، کارنامه درخشانی در تاریخ شرکت مخابرات ایران به ثبت رساندند.
سید مجید صدری افزود: عمده خسارات وارده در ۱۹ منطقه مخابراتی کشور شامل قطع برق، قطعی و تخریب فیبر نوری، تخریب کابلهای مسی، تخریب تجهیزات منصوبه در مراکز شهری و روستایی و آبگرفتگی به تعداد ۲۱۰۰ مورد بوده که با تلاش کارکنان مخابرات، رفع خرابی در این مناطق بهصورت متوسط در مدت ۱۶ ساعت صورت پذیرفت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تأمین تجهیزات در حوزههای انتقال، سوئیچ، دیتا، پاور، کابل و همچنین نصب BTSهای موردنیاز را از دیگر فازهای کمکرسانی مناطق سیلزده عنوان کرد و افزود: با همکاری نیروهای بومی منطقه و آموزشهای اولیه فنی جهت موارد اضطراری، اکیپهای رفع خرابی در شهرستانها با حداکثر سرعت، ارتباط مناطق سیلزده را برقرار ساختند.
وی افزود: تأمین موتوربرقهای موردنیاز بهمنظور استمرار فعالیت کافوهای نوری و سایتهای همراه در هنگام قطع برق، شناسایی نقاط آسیبپذیر و ساخت سیل بند و سدبندی بهمنظور جلوگیری از نفوذ آب به مراکز مخابراتی از دیگر اقدامات تأثیرگذار کارکنان شرکت مخابرات ایران بهمنظور عادیسازی شرایط پس از وقوع سیلابهای اخیر بوده است.