رویداد۲۴ فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره انتشار موزیک ساسی مانکن در مدارس و واکنش آموزشوپرورش چیست، گفت: خیلی خوب است که در برابر موضوعات خلاف ضوابط آموزشی حساسیت وجود داشته باشد؛ مثلا اگر به من بگویند مهمترین اولویتهایت برای اصلاح وضعیت آموزشی و تربیتی دانشآموزان چیست، میگویم: در فصل زمستان دانشآموزی طعمه حریق در مدرسه نشود، دانشآموزی که از مدرسه فارغالتحصیل میشود، حداقل دو مهارت را آموخته باشد، دانشآموزان افسرده و کسل نباشند، مواد مخدر در مدارس دستبهدست نشود و....
او افزود: اولویتها آنقدر زیاد است که از شماره خارج شده. اتفاق خیلی خوبی است که غیرت دینی داشته باشیم؛ من تصور میکنم نظام آموزشی ما آنقدر گرفتاریهای متعدد و اشکالات اساسی دارد که باید تمرکزمان را روی حل آنها بگذاریم و البته ضوابط و قواعد همین نظام آموزشی کمرمق و کمکاربرد باید رعایت شود. آنچه از اولویتها گفتیم، معنایش بیتوجهی به سایر موارد نیست؛ اما مراقب باشیم با یک فیلم اولویتهایمان را فراموش نکنیم و یادمان باشد دانشآموز رفتاری را در مدرسه نشان میدهد که در خانه دیده و برایش عادی است. اگر در تربیت نسل پیش کوتاهی کردیم، امروز نباید گریبان این نسل را بگیریم که چرا آهنگ سخیف را از حفظ میخواند. از خودمان بپرسیم چه به این نسلها دادهایم که امروز انتظار خروجی مطابق میل و خواسته خودمان داریم؟
وی افزود: هیچ کس مخالف نشاط نیست، اما در عین حال بازگشت به اصالت هم مورد تأکید است. همچنین دو محور تزکیه و تعلیم مهم است. پرورش از جمله موارد مورد تاکید است که حتما نشاط و شادابی در آن وجود دارد. مسائل فرهنگی و تعلیم آن هم باید محور قرار بگیرد.
منبع: روزنامه شرق