صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 28
کد خبر: ۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

ایجاد سرعت‌گیرهای غیراستاندارد به وسیله پلیس راه خلخال

عصر امروز ایجاد سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در خلخال دو موتورسوار را روانه بیمارستان کرد.
رویداد۲۴-عصر امروز ایجاد سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در خلخال دو موتورسوار را روانه بیمارستان کرد.

عصر امروز به علت ایجاد سرعت‌گیرهای غیراستاندارد توسط پلیس راه اردبیل به خلخال دو نفر راکب موتورسیکلت با برخورد به سرعت‌گیرها کنترل وسیله نقلیه را از دست داده و متاسفانه روانه بیمارستان شدند.

در حادثه اول که ساعت مقارن 17 امروز در این جاده رخت داد، راکب موتورسیکلت که از اهالی علی‌‌آباد است متاسفانه از ناحیه دو دست، دو پا و کمر و کتف راست دچار شکستگی و مصدومیت شدید شد.

به گفته اهالی سرعت‌گیرها ساعت 11 صبح امروز در محل توسط پلیس راه در خروجی روستای علی‌آباد ایجاد شده که ارتفاع زیادی داشته و هیچ علائمی برای متوجه شدن رانندگان ندارد.

اهالی اظهار کردند که بعد از ایجاد این سرعت‌گیرها در خروجی خلخال به طرف علی‌آباد، یک خودروی نیسانی که هندوانه حمل می‌کرد با عبور از این سرعت‌گیر هندوانه‌هایش در خیابان سرازیر شده و صاحب هندوانه‌‌ها دچار زیان مالی شد.

در حادثه دوم که ساعت 20 امروز در همان سرعت‌گیر رخ داد، یک موتورسوار بالای 50 سال که به شغل کارگری مشغول است هنگام بازگشت از شهر و نامشخص بودن سرعت‌گیر در روز روشن با آن برخورد و به کنار جاده پرت شد که با حضور سریع اورژانس به بیمارستان امام (ره) خلخال انتقال و با حضور تیم پزشکی و پرستاران در حال مداواست.

چرایی این موضوع که سرعت‌گیرها بدون اطلاع متولی زیرساخت راه ایجاد شده سؤالی بود که مردم را نیز به پرس‌ و‌ جو کشاند.

با تماس تلفنی اهالی در منطقه حضور یافته و از نزدیک با مشاهده مصدومان و سرعت‌گیرها و عبور خودروها گله‌مندی مردم از پلیس راه افزایش یافت و آنها از خراب شدن ماشین‌های خود به علت برخورد زیربندی ماشین با این سرعت‌گیر سخن گفتند.

در گوشه دیگر که مصدومان حادثه در بیمارستان بوده و نیاز به متخصص ارتوپد بود، نبود متخصص ارتوپد در شهرستان و حضور وی در مرخصی موجب شد که مشکلات بیماران و همراهان آنها بیشتر شود و ضریب اعزام آن‌ها به مرکز استان بالاتر رفت.

برای حل این مشکل با اداره راه و شهرسازی شهرستان تماس گرفته و مدیر اداره راه و شهرسازی خلخال در محل حادثه حضور یافت و از مشکل این سرعت‌گیرها و علت ایجاد آنها از وی سؤال شد.

محمد قربانی در محل سرعت‌گیرها به خبرنگار خبرگزاری فارس از اردبیل گفت: بنده از ایجاد این سرعت‌گیرها بی‌‌اطلاع‌ هستم، این سرعت‌گیر توسط اداره راه و شهرسازی ایجاد نشده و پلیس راه ‌آنها را ایجاد کرده که هیچ اجازه و مجوزی نیز گرفته نشده و این سرعت‌گیرها اصلا استاندارد برای راه‌های مواصلاتی نیستند.

با هماهنگی سوپروایزر بیمارستان امام (ره) به بخش اورژانس رفته و جویای احوال مصدومان حادثه سرعت‌گیرها شدیم، مصدوم اول که یک دانش‌آموز دوم دبیرستان است، گفت: من رضا رستمی هستم و امروز برای امتحان نزدیک ساعت 11 از خانه خارج شدم و به مدرسه رفتم و پس از امتحان در بازگشت به خانه متوجه ایجاد سرعت‌گیرها شدم و متاسفانه به دلیل اینکه سرعت‌گیرها تازه ایجاد شده بود و رنگ آن مشخص نبود هنگام عبور از روی آن به علت ارتفاع زیاد سرعت‌گیر تعادلم به هم خورد و از روی موتور با ضربه در حال حرکت به زمین برخورد و از ناحیه دو دستم، پاهایم، زانوهایم و کمر و کتف راستم دچار ضربه‌دیدگی و شکستگی شدم.

وی گفت: این سرعت‌گیرها اصلا رنگ نداشته و بنده که قربانی شدم باید مسؤولان به فکر بقیه مردم باشند و با علامتی این سرعت‌گیرها را مشخص کنند تا کس دیگری دچار حادثه نشود.

اهالی روستا و رانندگان عبوری که هم در حال حرکت از این جاده بودند با اظهار تاسف از مسؤولان خواستند که به وضعیت این سرعت‌گیرها رسیدگی‌ شود.

عده‌ای نیز فقط پلیس را متولی جریمه دانسته و گفتند: با این وضعیت جاده و به خاطر اینکه یک مسافر غریبه با ماشینش از روی سرعت‌گیر هنگام ایجاد آن عبور کرد، پلیس وی را نیز جریمه کرد.

مردم از مسؤولان شهرستان خلخال خواستند تا با رسیدگی به این وضعیت سرعت‌گیرهای ایجاد شده، مشکلات مردم را درک کنند.

بار دیگر با تماس تلفنی با مدیر راه و شهرسازی و حضور وی در محل مشکلات مردم با وی مطرح و ایشان نیز به دلیل اینکه جان مردم در عبور از این سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در خطر است، دستور داد تا سرعت‌گیرهای ایجاد شده توسط پلیس راه اردبیل به خلخال از سطح جاده جمع‌آوری شد.

اهالی و رانندگان عبوری با تقدیر از راه و شهرسازی در جمع‌آوری این سرعت‌گیر اظهار کردند: این‌گونه اقدامات پلیس راه بدون هماهنگی با ارگان‌های متولی راه متاسفانه جان دو نفر را به خطر انداخت و این برای مسؤولان هشداری است تا مشکلات مردم را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از سرعت‌گیرها بعد از حادثه اول و مصدوم شدن موتورسوار از سوی پلیس راه رنگ سفیدی را به خود دید که متاسفانه قابل دید برای مسؤولان نیز است و نمی‌شود به آن رنگ سرعت‌گیر گفت به طوری که خیلی نامنظم به سطح سرعت‌گیر اول از طرف خروجی خلخال مالیده شد و در دیدگاه مردم این حرکت پلیس راه که متولی قانون است، عملی پسندیده نبود.
منبع: فارس
نظرات شما