رویداد۲۴- این ضرب المثل حکایت این روزهای صدا و سیما و بویژه عوامل پشت پرده
خبری این رسانه ملی است که متاسفانه خود بیش از هر سازمان دیگری درگیر
حواشی تلخ و ناخوشایندی است که امیدواریم در دوره مدیریت جدید شاهد برون
رفت سازمان از آن باشیم.
چرا که پرداختن به موضوعات داغ و به اصطلاح
عوام پسند همچون فیش های حقوقی شاید هم چندان بی ارتباط با حواشی درون
سازمانی شان نباشد و به قول معروف چنین سوژه سازی هایی را با انگیزه دور
کردن اذهان از مشکلات خودشان تفسیر نمایند.
اگر واقعا اطلاع رسانی و
آگاهی بخشی به مردم عزیز کشورمان هدفشان باشد دست گذاشتن روی حاشیه های
درجه چندم دیگران نمی تواند وافی مقصود باشد.
بگذریم؛
الغرض
دیروز در جلسه معارفه و تودیع رؤسای جدید و قدیم بیمه مرکزی وزیر محترم
اقتصاد با تاکید بر مطلوب بودن حساسیت عمومی به مسایلی از این دست٬
دردمندانه و از سر خیرخواهی خواستار عدم سوء استفاده از این موضوعات شدند.
دکتر
طیب نیا با آگاهی از ارزش نیروی انسانی کارآمد در دنیای امروز٬ حفظ اعتبار
افراد بویژه کسانی که تمام عمر خود را در خدمت صادقانه و بی منت به مردم و
کشور مصروف داشته اند امری لازم و به لحاظ اخلاقی ضرورتی انکار ناپذیر
دانستند. و در ادامه بر اولویت دادن به نابسامانی های مورد نظر اعلام کرد:
وزارت اقتصاد بدون مانور رسانه ای در حال سامان دادن به پرداخت های مدیران
است.
ادعایی که شاهد مثال آن ارائه پیشنهادات کارشناسی به هیأت دولت پیش از ماجرای اخیر بود.
دکتر
طیب نیا به عنوان مقام عالی رتبه ای که از پیدا و نهان قضایای اخیر
اطلاعات دقیق دارد به طور اجمالی از تسویه حساب های جناحی که خدای ناخواسته
به قیمت هزینه کردن از اعتماد عمومی و اعتبار نظام و انقلاب صورت می پذیرد
انتقادی مشفقانه کرد.
این اظهارات وزیر اقتصاد نه به معنای سلب
مسولیت از دولت در مبارزه با فساد است و نه برای یادآوری سکوت رسانه ملی در
قبال فسادهای چند هزار میلیاردی پیش از این بود.
انتقاد وزیر
اقتصاد حتی برای یادآوری جهت گیری رسانه ملی در قضیه ۱۲ هزار میلیارد تومان
هم نیست که برخی ها از افشای آن برافروختند و وزیر اقتصاد را متهم به سیاه
نمایی کردند!!!
نقدهای مشفقانه دکتر طیب نیا یک معنا بیشتر نداشت و آن
هم عدم سوء استفاده از احساسات مردم برای تضعیف دولت به جای تلاش برای
اصلاح امور بود.
حال اگر دوستان صدا و سیما شفافیت ولو به قیمت
مخدوش کردن اعتبار نظام و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حتی به قیمت از بین
رفتن اعتماد عمومی را مطلوب می دانند می توانند برای اثبات حسن نیت از
خودشان شروع کنند.
یقینا یا برای مردم این حق را قایل هستند که از
وضعیت پرداختی های مدیران بزرگترین رسانه کشور علیرغم بحران مالی آن اطلاع
پیدا نمایند یا باید آنها را مصداق این ضرب المثل پر مغز برشمرد که « مرگ
خوب است اما برای همسایه».
منبع:عصرخبر