صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 15
کد خبر: ۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری:کم‌کاری معلمان را نمی‌پذیریم

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری در واکنش به انتقادات مطرح شده اخیر پیرامون سختی سئوالات امتحانات نهایی و ناتوانی دانش آموزان در پاسخ به این پرسش‌ها به علت عدم دریافت آموزش مطلوب گفت: این موضوع که معلمان در آموزش کم کاری کرده باشند را رد می‌کنیم.
رویداد۲۴مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری در واکنش به انتقادات مطرح شده اخیر پیرامون سختی سئوالات امتحانات نهایی و ناتوانی دانش آموزان در پاسخ به این پرسش‌ها به علت عدم دریافت آموزش مطلوب گفت: این موضوع که معلمان در آموزش کم کاری کرده باشند را رد می‌کنیم.

قربانعلی افشانی در واکنش به اعلام نظر برخی کارشناسان مبنی بر ضعف آموزش در مدارس و استیصال دانش آموزان در پاسخ به پرسش‌های امتحانات نهایی که منجر به اعتراضاتی شد اظهار کرد: این نظرات قابل تامل هستند اما لزوما صحیح نیستند.

وی افزود: امسال برای دانش آموزان در سه یا چهار درس علامت سئوال ایجاد شده بود که چرا سئوالات امتحانی سخت طراحی شده‌اند؟ البته در سنوات گذشته نیز با چنین مواردی روبرو بودیم اما اعتراضات معمولا در حد یک یا دو درس بود و آن هم با بررسی‌های لازم رفع شده بود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری با اشاره به اینکه امسال چند استان درباره نحوه طراحی سئوالات در چند درس گلایه داشتند گفت: مرکز سنجش آموزش وزارتخانه در این خصوص اعلام نظر کرده و بررسی‌های کارشناسی لازم را انجام داده است، اما همکاران ما نیز در دفتر آموزش متوسطه سئوالات دروسی چون شیمی، عربی، دین و زندگی و ریاضی که بیشتر مورد اعتراض هستند را توسط سرگروه های کشوری مورد بررسی قرار داد.

افشانی افزود: سرگروه‌های درس شیمی و عربی معتقد بودند سئوالات خوب بوده و هم سوال سخت دارد و هم آسان، اما سطح اغلب سئوالات متوسط است. جالب آنکه درصد قبولی و میانگین نمرات نسبت به سال گذشته در این دروس بالاتر بوده‌اند اما سرگروه درس ریاضی ما معتقد بود که سئوالات این درس کمی مشکل است و نسبت به سال گذشته مفهومی‌تر طراحی شده است.

وی با بیان اینکه ضعف آموزش در مدارس را کاملا رد می‌کنیم گفت: معلمان ما همه کمی و کاستی‌ها را به جان می خرند و در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. حتی در برخی استانها، گروه های خیرین آموزشی تشکیل شده که معلمان داوطلبی اوقات فراغت از کار خود را به آموزش‌های جنبی و برگزاری کلاس‌های تقویتی اختصاص می دهند و این که بگوییم معلمان ما کم کار هستند به هیچ وجه صحیح و شایسته نیست.
منبع: ایسنا
نظرات شما