همکاری ایتال دیزاین، یکی از استودیوهای طراحی ایتالیایی، با خودروسازی ژاپنی سابقهی چندانی ندارد؛ اما برای این استودیو و نیسان نتیجهی جالبی داشته است. در سال ۱۹۶۸، جورجتو جیورجیارو استودیو ایتال دیزاین را در تورین ایتالیا بنیان نهاد و امروزه حدود ۸۰۰ نفر کارمند دارد. امروزه گروه فولکسواگن و شرکت خودروسازی لامبورگینی، زیرمجموعهی آئودی و فولکسواگن، سهامداران اصلی ایتال دیزاین هستند. این شرکت ایتالیایی علاوهبر انجام پروژههای طراحی خودرو برای کارخانههای مختلف در سراسر جهان، ساخت سوپراسپرتهای تولید محدود با برند خود را آغاز کرده است.
نمونهی مفهومی از نیسان GT-R ایتال دیزاین با نام GT-R50 سال گذشته معرفی شد. باتوجهبه قدمت نسخهی اصلی، بازطراحی بدنه بهدست استودیو خوشنام ایتالیایی، اتفاقی مهم برای GT-R بود. مدیران نیسان بهتازگی اعلام کردهاند پیشفروش GT-R ایتال دیزاین با موفقت انجام شده است و تقاضای بسیار خوبی برای این خودرو گرانقیمت وجود دارد.
جدیدترین تصاویر منتشرشده از نیسان GT-R ایتال دیزاین تفاوتهایی جزئی با مدل مفهومی GT-R50 دارد. محصول نهایی همچنان از بال عقب و دستگیرههای مخفی و حفرهی بزرگ ورودی هوا در سپر جلو بهره میبرد و درضمن، ادوات مجزا برای سپر پشت حذف شدهاند. شاید مهمترین تفاوت GT-R ایتال دیزاین با طرح مفهومی خود نصب آینه بغل باشد.
پیشرانهی استفادهشده در نیسان GT-R ایتال دیزاین مشابه GT-R نیسمو از نوع ۳/۸ لیتری تویینتوربوشارژ V۶ خواهد بود که ۷۱۰ اسببخار قدرت و ۷۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید خواهد کرد تا احتمالا کمتر از سه ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعت ۳۰۰ تا ۳۳۰ کیلومتربرساعت را فراهم کند.
بهلطف استودیو ایتال دیزاین، خریداران GT-R50 میتوانند بسیاری از ادوات کابین یا تجهیزات بدنه را به سلیقهی خود انتخاب کنند. با این شرایط، هرکدام از ۵۰ نسخهی تولیدی این خودرو منحصربهفرد و اختصاصی خواهد بود. قیمت مدل پایه از GT-R50 حدودا یکمیلیون و ۱۲۰ هزار دلار است. تحویل نهایی خودروها از سال آینده آغاز خواهد شد و تا اواسط ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.