صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

افزایش ۱۱ درصدی شکایات درحوزه تلفن ثابت

شکایت‌های ثبت‌شده از هر یک از اپراتورها در حوزه تلفن همراه حاکی از افزایش ۲.۷ درصدی شکایات و در حوزه تلفن ثابت حاکی از افزایش ۱۱ درصدی شکایات در آذرماه نسبت به شهریور امسال است.

 

رویداد۲۴ اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آذرماه سال جاری را منتشر کرده است.

مقایسه شکایات ثبت‌شده در حوزه تلفن همراه که ۲۹۲۰ مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و ۲۸۴۳ شکایت، حاکی از افزایش ۲.۷ درصدی شکایات است. همچنین در حوزه تلفن ثابت، تعداد شکایات در آذرماه سال جاری، ۱۷۹۰ عدد بوده که در مقایسه با آمار ۱۶۱۴ شکایت در شهریورماه، ۱۱ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید:

کیفیت اینترنت موبایل اپراتورها همچنان مشکل‌زا


مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از همراه اول حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه تلفن همراه ۱۵۳۵ شکایت ثبت شده که ۲۴.۲ درصد شکایات مربوط به عدم آنتن‌دهی بوده که در آذرماه نسبت به آبان‌ماه و مهرماه کاهش داشته است.

تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۳۶.۴ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۲۲.۹ درصد کاهش داشته است. باتوجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبان‌ماه کاهش ۱۳.۵ درصدی داشته است.

این در حالی است که مقایسه شکایات ثبت‌شده در حوزه تلفن همراه اپراتور همراه که ۱۵۳۵ مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و ۱۴۲۸ شکایت، حاکی از افزایش ۷.۴ درصدی شکایات است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از ایرانسل حاکی از آن است که در آذرماه  در حوزه تلفن همراه ۱۲۶۴ شکایت ثبت شده که ۴۰.۹درصد شکایات مربوط به پیامک متنی بوده و در آذرماه نسبت به آبان‌ماه و مهرماه افزایش داشته است.

تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۱۳.۱ درصد افزایش داشته، در حالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبان‌ماه افزایش ۱.۹ درصدی داشته است.

این در حالی است که مقایسه شکایات ثبت‌شده در حوزه تلفن همراه اپراتور ایرانسل که ۱۲۶۴ مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و ۸۸۸ شکایت، حاکی از افزایش ۴۲ درصدی شکایات است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از رایتل حاکی از آن است که در آذرماه  در حوزه تلفن همراه ۱۵۶ شکایت ثبت شده که ۴۰.۴ درصد شکایات مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت بوده و در آذرماه نسبت به آبان‌ماه و مهرماه کاهش داشته است.

تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۳۴.۱ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۲۳.۹ درصد کاهش داشته است. باتوجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبان‌ماه کاهش ۱۰.۲ درصدی داشته است.

این در حالی است که مقایسه شکایات ثبت‌شده در حوزه تلفن همراه اپراتور رایتل که ۱۵۶ مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و ۲۹۴ شکایت، حاکی از کاهش ۴۶ درصدی شکایات است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از مخابرات حاکی از آن است که در آذرماه  در حوزه تلفن ثابت ۱۷۲۲ شکایت ثبت شده که ۹۳.۹ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آذرماه نسبت به آبان‌ماه افزایش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۳۲.۴ درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۲۹.۲ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبان‌ماه افزایش ۳.۲ درصدی داشته است.

منبع: ایسنا
نظرات شما