صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 24
کد خبر: ۲۱۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت مد

چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع کروناویروس جدید باعث شده تا افراد درباره انجام کار‌ها متفاوت فکر کنند و صنعت مد هم از این قاعده مستثنا نبوده است.

رویداد۲۴ چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع کروناویروس جدید باعث شده تا افراد درباره انجام کار‌ها متفاوت فکر کنند و صنعت مد هم از این قاعده مستثنا نبوده است.

به نقل از تریهاگر، طراحان مد در جهان توصیه‌های برای تغییر روند این صنعت بعد از همه‌گیری کروناویروس ارائه کردند.
بیشتر بخوانید: رکود کرونایی گریبان گیر اقتصاد جهان می‌شود؟
شورا‌های مد در انگلیس و آمریکا خواستار سبکی کندتر برای ارائه مد شدند.

نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که مد به طرز چشمگیری برای محیط‌زیست مضر است.

محققان اظهار کردند: مد، دومین صنعت آلوده‌کننده جهان بعد از نفت و گاز است و کربن بسیاری ناشی از حمل‌ونقل و تولید این محصولات در جهان منتشر می‌شود.

نمایشگاه‌های دوسالانه که در پایتخت‌های مد جهان برگزار می‌شود، با توجه به سفر‌های زیاد به این مکان‌ها، عاملی در افزایش گاز‌های گلخانه‌ای هستند.

استفاده آب فراوان و تولید مواد سمی ناشی از پارچه که به آبراه‌ها وارد می‌شود، موضوعی است که باید به آن توجه شود.

کارشناسان اظهار کردند: " زباله ناشی از سبک‌های ارزان‌قیمت مد و تغییر در این روند نیز بسیار مهم است. "

بسیاری از پیشنهاد‌ها برای کاهش سرعت درروند تغییر مد ارائه‌شده، زیرا این تغییر سریع باعث ایجاد استرس برای طراحان و ارائه‌دهندگان این صنایع شده است.

محققان توصیه کردند: طراحان بیش از دو مجموعه اصلی در سال نداشته باشند و این سرعت کمتر به‌احتمال‌زیاد تغییر مثبت در رفاه عمومی این صنعت خواهد داشت.

یکی از مشکلات این صنعت این است که لباس‌های زمستانی اغلب در تابستان و برعکس به فروشگاه‌ها تحویل داده می‌شود و بعد از کاهش سرعت در ارائه مد، چرخه تحویل با فصول و زمانی که مشتری واقعا به موارد جدید نیاز دارد، بهتر هماهنگ خواهد شد.

محققان افزودند: تولید محصول کمتر، با خلاقیت و کیفیت بالاتر می‌تواند منجر به تولید محصولات ارزشمند با ماندگاری بیشتر شود.

تمرکز بر خلاقیت و کیفیت محصولات، کاهش سفر‌ها و تمرکز بر روی پایداری باعث می‌شود که احترام به مصرف‌کننده افزایش یابد و درنهایت با لذت بیشتر از محصولات تولیدی همراه شود.

محققان تاکید کردند: تمرکز بر پایداری باعث بهبود تجربه مد خواهد شد.
نظرات شما