صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 17
کد خبر: ۲۳۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

اخبار لحظه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا/ نتایج انتخابات آمریکا چه زمانی اعلام می‌شود؟

سه‌شنبه، سوم نوامبر (سیزدهم آبان ماه) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسما آغاز شد. در این دوره از انتخابات، ۲۳۹ میلیون نفر از مردم آمریکا واجد شرایط رای دهی هستند.

رویداد۲۴ انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا رسما آغاز شد و مردم این کشور در آخرین فرصت باقی مانده برای شرکت در انتخابات، پای صندوق‌های رای می روند تا پنجاه و نهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را انتخاب کنند. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (یکم بهمن ۱۳۹۹) کار خود را آغاز می‌کند.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مردم به طور غیرمستقیم رئیس جمهور این کشور را انتخاب می‌کنند و نمایندگان هر ایالت یا همان الکترال کالج در نتیجه آراء مردم، رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند. هر ایالت در آمریکا با توجه به تعداد نمایندگانی که در این مجمع دارد از اهمیت ویژه‌ای در روند تعیین رئیس جمهور جدید این کشور ایفا می‌کند.

در این انتخابات رقابت سنگین و فشرده‌ای از ماه‌ها قبل میان دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و معاون رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شده بود و این انتخابات به گفته تحلیلگران یکی از مهمترین انتخابات طول تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. دو نامزد رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از ماه‌ها پیش معاونین خود را نیز انتخاب کرده بودند و مایک پنس در کنار ترامپ و کاملا هریس در کنار بایدن در این رقابت‌ها حضور داشتند.

زمان شروع و پایان کار حوزه‌های رأی‌گیری از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است؛ اغلب آن‌ها ساعت ۶ صبح (به وقت محلی) باز شده و تا ساعت ۹ شب (به وقت محلی) به رأی گیری خواهند پرداخت. رسانه‌های آمریکائی اعلام کرده اند که تا کنون بیش از ۹۳ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور (به صورت پُستی و حضوری) شرکت کرده‌اند. آمریکا ۳۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط در این دوره ۲۳۹ میلیون نفر است.

انتخابات پیش از موعد به شکل پستی و حضور در مراکز اخذ رای پیش از تاریخ مقرر سوم نوامبر انجام گرفته است. از میان رای دهندگان تا امروز ۳۴ میلیون به صورت حضوری رای داده‌اند. رای ۵۹ میلیون نفر به صورت غیرحضوری و پستی به دست مقامات شمارش آرا رسیده و هنوز ۳۲ میلیون رای پستی در راه رسیدن به دست مقامات است.

رقابت فشرده و دوش به دوش نامزد جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در واپسین ساعات باقی مانده تا روز انتخابات در جریان بود. بسیاری از نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن در ایالت‌های کلیدی خبر می‌دادند با این حال تجربه نظرسنجی‌ها در در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می‌دهد که باید منتظر ماند و دید نام چه کسی از سوی مجمع الکتور‌ها به عنوان پیروز انتخابات اعلام می‌شود. در صورت پیروزی بایدن، برای اولین بار از سال ۱۹۹۲ یک رئیس‌جمهور بعد از تنها یک دوره ریاست‌جمهوری مجبور به ترک کاخ سفید می‌شود.

در ادامه این گزارش تازه‌ترین تحولات، اخبار و گزارش‌های مرتبط با انتخابات آمریکا تا لحظه اعلام نتایج این انتخابات منتشر و به روز رسانی می‌شود.

22:00-ترامپ: اعلام نتایج انتخابات نباید به تاخیر بیافتد

ترامپ در بازدید از یک مرکز رای گیری جمهوری خواهان در ایالت ویرجیانا گفت: معتقدم امشب نتایج بسیار خوبی در خصوص انتخابات شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نباید اعلام نتایج انتخابات به تاخیر بیافتد، گفت: احساسات بسیار خوبی نسبت به انتخابات دارم.

ترامپ گفت: به سخنرانی پیروزی یا شکست فکر نمی‌کنم. پیش بینی می کنم در تگزاس، پیروزی بزرگی به دست آورم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اعلام نتایج انتخابات نباید برای چند روز به تاخیر بیافتد

22:11-بایدن: با رای خود نتیجه انتخابات را تغییر دهید

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا نیز با ارسال پیامی به رای دهندگان در آمریکا از آنان خواست تا با رای خود و قدرت مطلقی که در اختیار دارند نتیجه انتخابات این کشور را تغییر دهند.

22:20-ادامه شمارش آراء انتخابات زودهنگام در آمریکا

از ساعاتی پیش عملیات شمارش آراء انتخابات زودهنگام در آمریکا آغاز شده است. برخی رسانه ها به نقل از مقامات محلی از اعلام نتایج انتخابات پس از چند روز خبر دادند.

23:00-پنسیلوانیا سرنوشت انتخابات را تعیین خواهد کرد

نیویورک تایمز ساعاتی پیش در خروجی وبسایت خود آخرین وضعیت ایالت های کلیدی را بررسی کرده است.

در یادداشت این رسانه گفته شده بیشتر برآوردها نشان می دهد ترامپ در ایالت های کلیدی با اختلاف کمی عقب است. اگر قرار باشد سرنوشت کشور را یک ایالت تعیین کند، آن پنسیلوانیاست. آخرین آمارها نشان می دهد بایدن پیش افتاده است.

23:05-در پنسیلوانیا چه خبر است؟

سی بی اس در گزارشی به اهمیت رای پنسیلوانیا در تعیین سرنوشت انتخابات اشاره کرده است.

این رسانه نوشته به دلیل شیوع کرونا رای های بسیاری به صورت پستی در این ایالت داده شده و از این رو شمارش آرای این ایالت طول خواهد کشید.

پروسه شمارش آرای پستی شامل کنترل امضاها، باز کردن نامه ها و اسکن تعرفه هاست در حالی که در رای حضوری افراد به راحتی به صورت الکترونیک رای می دهند.

در دست کم هفت ناحیه این ایالت تا 4 نوامبر هیچ یک از آرای پستی باز هم نخواهد شد.

پیشبینی ها نشان می دهد رای های حضوری بیشتر به نفع ترامپ باشد و این آرا قبل از آرای پستی اعلام می شود اما رای پستی به نفع بایدن است.

پیش تر شبکه خبری NBC اعلام کرده بود ایالت پنسیلوانیا درخواست 2.8 میلیون تعرفه رای پستی را داده و از این میان 1.8 میلیون نفر از ثبت نام کنندگان دموکرات بوده اند.

23:07-اولین لکه قرمز بر نقشه آمریکا

نتایج آرای دو شهر کوچک ایالت نیوهمپشایر اعلام شده و نتیجه نهایی به نفع ترامپ بوده است.

جو بایدن در یک روستای کوچک به نام دیکس ویل ناچ رای اول بوده اما در شهر میلزفیلد بایدن رای بیشتری آورده است.

23:09-بایدن 88 درصد شانس پیروزی دارد

پایگاه رصد انتخابات «دسیژن دسک» در آخرین برآوردهای خود شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات را 88 درصد اعلام کرده است.

23:15-در فلوریدا چه خبر است؟

برآورد برخی ناظران انتخابات آمریکا از پیشروی جمهوری خواهان در فلوریدا حکایت دارد.

گفته می شود تا این لحظه بیش از 9 میلیون نفر در این ایالت رای داده اند که از این میزان 3.8 میلیون جمهوری خواه و 3.7 میلیون دموکرات بوده اند.

فلوریدا 29 کالج الکترال داشته و یکی از ایالت های کلیدی در تعیین سرنوشت انتخابات است.

بیش از 12 میلیون واجد شرایط رای دادن در این انتخابات برای فلوریدا ثبت نام کرده اند.

1:30-نتایج انتخابات آمریکا کی اعلام خواهد شد؟

سال 2016 ساعت 7:30 صبح به وقت انگلیس (11 صبح به وقت ایران) و بعد از شمارش آرای ویسکانسین (یکی از ایالت های کلیدی آمریکا) پیروزی ترامپ اعلام شد.

این انتخابات با انتخابات های پیشین بسیار متفاوت است چرا که نزدیک به 100 میلیون نفر قبل از روز انتخابات رای خود را به صندوق انداخته اند و تعداد آرای پستی نیز به دلیل شیوع کرونا بسیار بیشتر است.

به گزارش ایندیپندنت، در ایالت واشنگتن برای مثال تا روز 23 نوامبر ممکن است شمارش آرا به طول بیانجامد. ایالت آلاسکا تا 10 نوامبر اساسا ازای پستی را برای شمارش باز هم نمی‌کند. البته این ایالت ها تاثیر چندانی در نتیجه نهایی ندارند چرا که واشنگتن همواره به دموکرات ها و آلاسکا همیشه به جمهوری خواهان رای داده است.

در ایالت پنسیلوانیا که یکی از ایالت های تعیین کننده نتیجه انتخابات است، آرای پستی سه روز بعد از روز انتخابات شمارش می شود.

نتایج نظرسنجی‌ها در شب انتخابات آمریکا

نظرسنجی‌های انتخاباتی در آخرین شب پیش از موعد نهایی انتخابات آمریکا، بر این باورند که بایدن همچنان با ۸.۴ درصد پیشتاز این رقابت است. در میانگین نظرسنجی‌های انجام شده که در تارنمای ۵۳۸ منتشر شده است، بایدن برتری خود را با ۵۱.۴ درصد در برابر دونالد ترامپ با ۴۳.۴ درصد حفظ کرده است.

در این نظرسنجی‌ها، برای بایدن از یک درصد تا ۱۲ درصد بیشتر از ترامپ دیده می‌شوند که البته این میانگین در سطح ملی است.


بیشتر بخوانید: صفحه یک رسانه‌های آمریکا در آستانه انتخابات/ از هشدار تقلب تا احتمال اعتراضات خیابانی


آمادگی گارد ملی آمریکا برای ناآرامی های احتمالی پس از انتخابات

یکی از نگرانی های موجود در آمریکا احتمال بروز ناآرامی و اعتراضات پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. بر همین اساس در سراسر آمریکا، فرمانداران از گارد ملی خواسته‌اند تا در صورت ناآرامی و اعتراضات پیرامون انتخابات برای استقرار آماده باشند. به همین خاطر هزاران نیرو به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ترامپ: رای به بایدن رای به کمونیست ها است

اگرچه روز انتخابات در آمریکا رسما آغاز شده است اما ترامپ همچنان در توییتر حضور دارد و به انتشار توییت هایی برای جلب رای مشغول است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) در پیامی توییتری نوشت: رای به جو بایدن خوابالو، رای به دادن کنترل دولت به طرفداران جهانی‌سازی، کمونیست‌ها، سوسیالیست‌ها و ریاکاران لیبرال ثروتمند است که می‌خواهند شما را ساکت، سانسور، خنثی و مجازات کنند. بروید و به ماگا (آمریکا را دوباره با عظمت کنیم) رای بدهید!

ترامپ همچنین در پیام توییتری دیگری نوشت: رای به من و حزب جمهوری‌خواه، رای به رویای آمریکایی‌ است. ظرف چهار سال آتی، ما آمریکا را به ابرقدرت تولید جهان تبدیل می‌کنیم و به اتکای خود به چین یک‌بار برای همیشه پایان می‌دهیم.

جو بایدن: ترامپ فاسدترین و نژادپرست ترین رئیس جمهور تاریخ معاصر

جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با انتشار توییتی در واپسین تلاش های خود برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: دونالد ترامپ، فاسدترین رئیس جمهور تاریخ معاصر است. دونالد ترامپ نژادپرست ترین رئیس جمهور تاریخ معاصر است. دونالد ترامپ بدترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر این شغل است. چرا چهار سال دیگر باید به او فرصت دهیم؟

تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا از ۹۸ میلیون رای گذشت

تعداد آرای پیش از موعد انتخابات آمریکا از  ۹۸ میلیون گذشت. بر همین اساس، ۹۸ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۹۷ آمریکایی تا روز دوشنبه آرای خود را به صندوق‌های رای انداخته‌ یا در انتخابات پستی شرکت کرده‌اند؛ آماری که حکایت از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات دوران معاصر آمریکا دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساعاتی مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این تعداد بی‌سابقه برابر با ۶۹ درصد از کل تعداد رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی است.

پیروزی بایدن درشمارش آراء نخستین حوزه انتخابیه

واجدین شرایط در نخستین حوزه رای گیری انتخابات آمریکا آراء خود را به صندوق ریختند. به گزارش سی ان ان، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ Dixville Notch واقع در ایالت نیوهمپشایر آغاز می‌شود و در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی پای صندوق رای حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکراتها بود.

در این دهکده کم جمعیت که تنها ۱۲ نفر در آن زندگی می کنند، ۵ نفر رای دادند و همه آنها بایدن را برای ریاست جمهوری کشورشان برگزیدند. در انتخابات سال ۲۰۱۶ در این دهکده دو نفر به ترامپ و چهار نفر هم به هیلاری کلینتون رای داده بودند.

در همین حال، ۱۲ مایل دورتر در «میلسفیلد» نیوهمپشایر، صندوق‌های رای در اولین دقایق بامداد امروز باز شد. براساس آن، ترامپ در آنجا با ۱۶ رای به پیروزی رسید و بایدن پنج رای به دست آورد. قوانین انتخاباتی در نیوهمپشایر به مناطقی با کمتر از ۱۰۰ سکنه اجازه می‌دهد تا حوزه‌های اخذ رای را نیمه شب باز کنند و بعد از آنکه همه رای‌دهندگان ثبت نامی رای دادند، شعب را ببندند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آغاز شد

با باز شدن صندوق‌های رای‌گیری در ایالت ورمونت، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شد.  اولین صندوق‌های رای‌گیری ساعت ۵ صبح به وقت محلی (۱۳ و سی دقیقه به وقت تهران) در ایالت ورمونت آمریکا باز شدند تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق‌های رای در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ویرجینیا هم گشوده شده‌اند.حدود ۱۰۰ میلیون نفر از واجدین شرایط در آمریکا در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند که معادل حدود ۷۰ درصد کل شرکت‌کنندگان در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکاست.

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

صف های رای‌گیری انتخابات آمریکا

ترامپ: نتایج خوبی در فلوریدا کسب کردیم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با فاکس نیوز اعلام کرد که نتایج خوبی در فلوریدا کسب کردیم و توانستیم حمایت آمریکایی ها افریقایی تبار را به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه بیشتر از دور قبل رأی می‌آورم، گفت: من فکر می‌کنم که ما پیروز می‌شویم.  وقتی که پیروزی حاصل شود دیگر دلیلی برای بازی وجود ندارد.

ترامپ تاکید کرد: اعلام پیروزی زودهنگام نمی‌کنم.

روحانیون اسراییلی: ترامپ دوباره پیروز می‌شود

فارن پالیسی به نقل از روحانیون و پیشگویان اسراییلی ادعا کرد که ترامپ در پی یک مبارزه طولانی مدت انتخاباتی، مجددا پیروز خواهد شد.

آمریکا: نشانه‌ای از نفوذ عوامل خارجی در انتخابات نیست

به گزارش ایسنا، وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا امروز گفت: هیچ مدرکی دال بر نفوذ یک "عامل خارجی" در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا وجود ندارد.

آغاز شمارش آراء  انتخابات زودهنگام آمریکا

اسکای نیوز عربی در خبری فوری اعلام کرد که شمارش آراء زودهنگام ایالت های مهمی چون فلوریدا آغاز شده است.

پیش‌بینی سی‌ان‌ان درباره رقابت بایدن و ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌ان نمودار و نقشه‌ای تهیه کرده که بر اساس آن بایدن به صورت پیش‌فرض و بالقوه دارای ۲۰۳ رای و ترامپ دارای ۱۲۵ رای الکترال است و رقابت این دو بر سر ۲۱۰ رای الکترال باقیمانده در ایالت‌های سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس نقشه‌ای که در ذیل آمده است، ایالت‌های آبی به طور سنتی طرفدار دموکرات‌ها، ایالت‌های قرمز به طور سنتی و پیش فرض طرفدار جمهوری‌خواهان و ایالت‌های زرد محل اصلی رقابت بایدن دموکرات و ترامپ جمهوری‌خواه هستند.

با این پیش فرض می‌توان آرای الکترال ایالت‌های قرمز را برای ترامپ و ایالت‌های آبی را برای بایدن در نظر گرفت و تنها ۲۱۰ رای الکترال برای رقابت می‌مانند که هر کدام از کاندیداها بتواند در مجموع ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد، رییس جمهور خواهد بود.

ایالت‌های تاثیرگذار با رای الکترال

فلوریدا ۲۹ رای الکترال
جورجیا ۱۶ رای الکترال
کارولینای شمالی ۱۵ رای الکترال
اوهایو ۱۸ رای الکترال
میشیگان ۱۶ رای الکترال
پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال
تگزاس ۳۸ رای الکترال
ویسکانسین ۱۰ رای الکترال
مینه‌سوتا ۱۰ رای الکترال
آریزونا ۱۱ رای الکترال
نوادا ۶ رای الکترال
آیووا ۶ رای الکترال

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
انتخابات امریکا از انتصابات ایران برای مردم ایران مهمتر است
نظرات شما