صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۲۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

عمده کشته شدگان حوادث رانندگی نان آور خانواده هستند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: اصفهان در جابجایی مسافر سومین استان و از نظر تعداد و کیفیت رانندگان رتبه اول کشور است، هم‌چنین در حمل و نقل بار و پایانه‌ها نیز در کشور رتبه اول هستیم.
رویداد۲۴- داریوش امانی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: مدتی است که سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها تحت عنوان معاونت راه در وزارت راه و شهرسازی ادغام شده است، ولی در استان اصفهان هنوز این مهم رخ نداده و این اداره در اصفهان برای کل استان موضوع سیاست گذاری و نظارتی را انجام می‌دهد.

وی افزود: امیدواریم تا دو ماه آینده این ادغام در استان اصفهان نیز عملیاتی شود زیرا پس از این اتفاق تعداد پرسنل می‌تواند از 90 نفر به 1050 نفر افزایش یابد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان ادامه داد: حمل و نقل جاده‌ای کشور به نوعی در دستان اصفهانی‌ها است و در خود استان اصفهان نیز 49 NGO تصدیگری را از این اداره در دست گرفته‌اند.

امانی تاکید کرد: اصفهان در بحث میزان جابجایی مسافر استان سوم کشور است و از نظر تعداد و کیفیت رانندگان رتبه اول کشور هستیم. این در حالی است که در موضوع حمل و نقل بار رتبه اول کشور و از نظر پایانه‌ها نیز در کشور رتبه اول کشور هستیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته 7 درصد افزایش تردد داشته‌ایم، همچنین 128 دوربین جاده‌ای داریم که تا پایان شهریور ماه به 160 عدد افزایش می‌یابد که منجر به کاهش 35 درصدی تصادفات می‌شود.

انتقال جایگاه اتوبوس‌ها به شمال اصفهان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان اضافه کرد: کشته شدن سالانه 17 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور مسئله نگران کننده‌ای است و هر روز به اندازه سقوط دو هواپیما در جاده‌ها کشته می‌دهیم، ولی آنچنان که باید به این موضوع پرداخته نمی‌شود.

امانی اظهار کرد: عمده کشته شدگان حوادث رانندگی متاسفانه از طبقه متوسط رو به پایین بوده و نان آور خانواده هستند، سال 86 هزینه تصادفات سالانه 18 هزار میلیارد تومان بود، اما در سال جاری این هزینه به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دچار خودتحریمی عجیبی هستیم. برای مثال برای پایانه امیرکبیر 7 سال باید تلاش کنیم تا مجوز برای بیابان بگیریم و شهرک حمل و نقل اصفهان را راه اندازی کنیم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه پایانه اندیشه درگیر یکسری موارد حقوقی است، ادامه داد: 36 تا 40 هزار مسافر روزانه از پایانه‌های اصفهان جابه جا می‌شوند که این امر نشان از جایگاه بالای استان در این زمینه است، هم چنین مقرر شد پایانه کاوه تنها مکانی برای سوار و پیاده شدن مسافران باشد و جایگاه اتوبوس‌ها به شمال شهر اصفهان منتقل شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما