مهندس رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات با تبیین شرایط حال حاضر در بخش زیرساختی تلفن ثابت، حمایت سندیکای مخابرات را از افزایش منطقی و بهینه تعرفه خدمات در این بخش اعلام کرد و افزود: علی رغم تصور ظاهری، افزایش تعرفه و هزینه اتصال و نگهداری در وضعیت کنونی به نفع تمام بازیگران حوزه ارتباطات و حتی انواع مشتریان اعم از تجاری و خانگی است.
رویداد۲۴ مهندس فرامرز رستگار، دبیر سندیکا در تبیین بیشتر مطلب فوق بیان کرد: اگر از دیدگاه کلان اقتصادی به صنعت مخابرات نگاه کنیم، نظام تعرفهبندی متناسب با تورم موجود، اثر به سزایی در بازگشت سریعتر سرمایهگذاریهای انجام شده، توسعه آسانتر شبکه و رضایت بیشتر مشتریان دارد. به همین دلیل، برای رسیدن به حداکثر بهرهوری، باید نظام درستی در تعیین میزان تعرفه منظور کرد.
وی افزود: در صورت وقوع تحول رویکردی در نگاه تصمیم سازان، خدمات و بخش توسعه زیرساختی شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور محوری بازار ارتباطات، پیشرفت قابل توجهی خوهد یافت که سود آن بیشتر از همه برای تمام مجموعه حاکمیت و مشتریان با دریافت خدمات فراتر ا ز وضعیت کنونی در بخشهای مختلف اعم از صوت و دیتا به ویژه در بخشهای FTTH و VDSL محقق خواهد شد.
بیشتر بخوانید: انجام تعهدات شرکت مخابرات ایران در گرو اصلاح تعرفهها است
دبیر سندیکای مخابرات ادامه داد: هم اکنون با وجود تمامی محدودیتهای تعرفهای و رگولاتوری، تحولات چشمگیری در حوزه تلفن ثابت در کشور رخ داده است و بر اساس آمار، ایران در بین کشورهای حوزه خاورمیانه از نظر ضریب نفوذ، دارای جایگاه مناسب و قابل قبولی است، اما این مورد صرفا کافی نبوده و وضعیت کشورمان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حمایت تعرفهای از شرکت مخابرات، به یک دگرگونی اساسی منجر میشود.
منبع: پرتال شرکت مخابرات