وی استحکام بالا و وزن کم را از ویژگی های اصلی ورق های به کار رفته در بدنه تارا دانست و گفت: پیش از این در تولید محصولات ایران خودرو از نسل قدیم ورقهای سرد استفاده میشد و در مسیر توسعه محصولات، خودروی تارا از نسل جدید ورقها با استحکام بالا نظیر ورقهای دوفازی بهره میبرد.
مرادی تصریح کرد: پروژه مشترکی میان ایران خودرو و فولاد مبارکه برای تولید داخل این ورق درحال اجرا است که این پروژه در گریدهای پایین به نتیجه رسیده و اجرا در گریدهای بالاتر درحال پیگیری است.
قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو، با اشاره به این که برای خودروی تارا برنامه ۱۰ ساله توسعه بازار تعریف شده که ظرفیت تولید آن را به سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه خواهد رساند، خاطرنشان کرد: قرار است در سال ۱۴۰۰، ۵۰ هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود.
مرادی افزود: خودروی تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک و با موتور +TU5 و گیربکس پنج دنده تولید میشود. در برنامه آینده تولید این محصول با گیربکس شش سرعته و موتور EF7 پلاس قرار دارد.
قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به این که تولید انبوه خودرو تارا با گیربکس اتوماتیک از نیمه نخست سال آینده آغاز میشود، اظهار کرد: بیش از ۹۲ درصد از سازندگان این محصول از شرکتهای قطعه ساز داخلی است.
بیشتر بخوانید: سریال ادامهدار کاهش قیمتها در بازار خودرو / سمند ال ایکس ۱۸۱میلیون شد
وی با اشاره به اینکه پلتفرم تارا، پلتفرمی کاملا جدید است، تاکید کرد: تمامی اجزای پلتفرمی، شبکه برق و الکترونیک، موتور و گیربکس این خودرو به دست توانمند مهندسان ایرانی طراحی شده است.
مرادی خاطرنشان کرد: خودروی تارا از نظر ایمنی، عملکردی، کیفیت و امکانات رفاهی در میان خودروهای مشابه در بازار خودرو سرآمد خواهد بود.
مرادی افزود: بر روی پلتفرم اختصاصی ایران خودرو، سه محصول جدید در حال طراحی است.