رویداد۲۴ شرکت بیمه معلم همچنان با حواشی بسیار فعالیت میکند و مشخص نیست چرا به انبوه ابهامات و سوالات درباره فعالیتهای این شرکت رسیدگی نمیشود. تازهترین اتفاق در حوزه فعالیتهای این شرکت بیمهای، هزینههای کلان آن برای انجام تبلیغات است. یکی از سهامداران شرکت بیمه معلم، صندوق ذخیره فرهنگیان است و این یعنی تبلیغات نجومی بیمه معلم از جیب معلمان و دانشآموزان هزینه میشود.
شرکت بیمه معلم که چند سالی است با صرف هزینههای زیاد به فعالیتهای تبلیغاتی روی آورده است، این بار نیز از تابلوهای تبلیغاتی خود را با هدف «کم رنگ» کردن مشکلات رونمایی کرده است.این تبلیغات که نه از طریق روابط عمومی شرکت، بلکه از طریق شرکتهای تبلیغاتی بیرونی پیادهسازی میشوند، با یک «تغییر» عجیب و منحصر به فرد اکران شدهاند. آن طور که در سایت شرکت بیمه معلم دیده میشود، دو پیام در این تبلیغات استفاده شده است؛ جبران «هزینه» آتش سوزی و زلزله و نیز جبران «هزینه» سرقت و بدنه خودرو!
از بدیهیات بیمهگری این است که شرکت بیمه، «هزینه» را جبران نمیکند بلکه کار شرکت بیمه جبران «خسارت» است و اکنون مشخص نیست جایگزینی واژه «هزینه» و «خسارت» بر چه اساسی صورت گرفته است.
بیشتر بخوانید:یکه تازی بیمه معلم در ابهامات/ دلیل مماشات بیمه مرکزی با سوگلی صنعت بیمه چیست؟
در این میان، نگاهی به هزینهکرد شرکت بیمه معلم برای این تبلیغات نیز قابل توجه است. آن طور که صورتهای مالی شرکت نشان میدهد، بیمه معلم تنها در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۱۵.۶ میلیارد تومان برای تبلیغات و بازاریابی هزینه کرده است. این عدد بیش از ۲.۲ برابر رقم هزینه شده در همین مدت طی سال گذشته است. هزینه تبلیغات و بازاریابی شرکت بیمه معلم در نیمه اول سال جاری از هزینه انجام شده در کل سال گذشته نیز ۶۰ درصد بیشتر است.
این نشان میدهد شرکت تمرکز ویژهای بر هزینهکرد برای تبلیغات از جیب بیمهگزاران دارد؛ بیمهگزارانی که بخش قابل توجهی از آنها معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش و نیز دانش آموزانی هستند که به صورت غیراختیاری، بیمه گزار این شرکت شدهاند.
سرمایه ثبتی شرکت بیمه معلم تا تاریخ ۳۱ / ۶ / ۱۳۹۹ معادل ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است و نشان میدهد این شرکت تنها در نیمه نخست سال جاری، ۱۰ درصد سرمایه خود را برای تبلیغات هزینه کرده است.