صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 29
کد خبر: ۲۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
در پی سخنان روز گذشته رهبری صورت گرفت

لغو سفر احمدی‌نژاد به آبادان

خبرگزاری فارس در بخش بسته اخبار محرمانه خود مدعی شد محمود احمدی‌نژاد در پی سخنان روز گذشته رهبری سفر خود به آبادان را لغو کرده است.
رویداد۲۴- خبرگزاری فارس در بخش بسته اخبار محرمانه خود مدعی شد محمود احمدی‌نژاد در پی سخنان روز گذشته رهبری سفر خود به آبادان را لغو کرده است.

به گزارش میهن امروز، رهبر انقلاب روز گذشته در جلسه درس خارج فقه خود درباره جلسه خصوصی که با رئیس دولت نهم و دهم داشتند و اخباری که حول جزئیات این دیدار منتشر می‌شد، گفتند: «یک‌نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید.»

ایشان در ادامه تأکید کردند: «ملاحظه‌ی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دوقطبی در کشور ایجاد می‌شود. دوقطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک‌چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو.»

حال خبرگزاری فارس مدعی شده احمدی‌نژاد در راستای سفرها و سخنرانی‌های اخیرش که رنگ و لعاب تبلیغاتی و انتخاباتی داشت، قصد سفر به آبادان را داشته اما در پی این سخنان رهبر انقلاب، سفر خود را لغو کرده است.

این در حالی است که پیش از سخنان رهبری، اطرافیان احمدی‌نژاد سعی در تکذیب نهی کاندیداتوری وی از سوی رهبری را داشتند. 

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود بر اساس اخبار غیررسمی نوشته: «این دیدار به درخواست محمود احمدی‌نژاد در تاریخ سوم شهریورماه صورت پذیرفته و در آن جلسه رئیس دفتر رهبر انقلاب هم حضور داشته است.»

احمدی‌نژاد به بیان گزارش از سفرهای استانی اخیر خود پرداخته و ادعا کرده است «عملکرد ضعیف دولت مردم را مستأصل کرده است و از من تقاضای ورود به انتخابات دارند». مقام معظم رهبری در جواب تأکید کرده‌اند» این سفرها نباید شائبه انتخاباتی به خود بگیرد، چون قرار نیست، جناب‌عالی در این رقابت شرکت کنید». ایشان در برابر اصرار احمدی‌نژاد که خواست و فشار مردم بسیار زیاد توصیف کرده، تأکید کرده «حضور شما در انتخابات موجب ایجاد دوقطبی است و این موضوع به صلاح امر انقلاب و مردم نیست و شما باید در برابر این خواست مقاومت کنید».

نظرات شما