صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۲۶۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

مهندس بیدخام: مهمترین عامل برای اثر بخشی فعالیت‌های روابط عمومی، باوروپویایی است

۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا خودمان را دراین عرصه بازیایی کنیم و با شناسایی نقاط قوت و ضعف، حرکت پیش رونده و رو به جلو داشته باشیم، بدون روابط عمومی پویا، سازمان در کسب و کار خود موفق و اثربخش نخواهد بود.

رویداد۲۴ روابط عمومی مغز متفکر، گوش شنوا، چشم بینا، زبان گویا، دست اجرا و قلب تپنده یک سازمان است، جملاتی زیبا که در عمل، در سازو کار‌های اداری به طور کامل محقق نمی‌شود.

یکی از از مهمترین عوامل برای توسعه روابط عمومی تاثیر گذار، باوراست. باور به قدرت روابط عمومی در ایجاد تغییر و کنش از جانب رهبران سازمانی در درجه اول و پس از آن اداره کنندگان و کارشناسان روابط عمومی.

اینکه ما بتوانیم از یک روابط عمومی راکد، عبور کنیم و با روابط عمومی توجیه گرخداحافظی گام مهمی است، تا در چینش پازل سازمانی جزو بخش‌های اصلی و تاثیر گذارسازمان باقی بمانیم.

به زبان ساده اگر حذف روابط عمومی به هر دلیلی کَمیت سازمان را لنگ کرد و مسیر حرکت را متزلزل. آن وقت است که می‌توانیم ادعا کنیم از کَمیت گرایی فاصله گرفته ایم و در جهت رسیدن به فضای حرفه‌ای روابط عمومی در تلاشیم.

از سویی دیگر با توجه به شرایط کنونی جامعه در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ. هر روز سازمان‌ها و شرکت‌ها اعم از خصوصی و دولتی با بحران‌ها و چالش‌های فراوانی مواجه اند که در این مواقع، نقش روابط عمومی آن لاین و گوش به زنگ، خودنمایی می‌کند.

همچنین درباره ارتباطات درون سازمانی و نقش روابط عمومی لازم است بگویم، اگر در مسیر شناخت نیاز‌های نیروی انسانی و رفع مشکلات آن‌ها حرکت نکنیم. در دراز مدت، بهره وری پوسته‌ای و گزارش محور، جایگزین نگاه‌های عمیق و آینده نگر خواهد شد و ما را از هداف اصلی شرکت، دورخواهدکرد.

درباره ساختار درونی روابط عمومی‌ها هم نکاتی قابل توجه است. هر سازمانی که در روابط عمومیش مهر و صفا و تلاش برای حرکت تیمی وجود نداشته باشد؛ رو به اضمحلال خواهد رفت، چراکه کار در این حوزه انگیزه و عشق می‌خواهد و آدم‌های پای کار.

عرصه‌ای که مدیریت و در عین حال رهبری درآن عزمی جزم و صبر ایوب می‌خواهد تا در برابر هر مدل انتقاد، پیشنهاد و حوادث غیر مترقبه، خم به ابرو نیاوری، مهارت حل مسئله داشته باشی و بتوانی با گرفتن بهترین تصمیم‌ها و پاسخگویی (آن هم در زمان مناسب)، مشاور واقعی مدیریت یک شرکت باشی.

دراین میان، واحد ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده مخابرات، در مسیر روابط عمومی تجاری و پویا و درعین حال خدمت رسان به مردم ایران اسلامی در حال حرکت است و دراین سال‌های سخت وپر فراز و نشیب، به حد بضاعت، توان خود را به کار گرفته است تا با شناسایی نیاز‌های مشتریان و ذینفعان و انتقال آن به بخش‌های مرتبط، مسیر حرکت و سرعت انجام کار را آسان کند و در عین حال برند شرکت مخابرات ایران را سرپا نگه دارد و شاید هم پر آوازه کند.

البته این نکته هم قابل توجه است که در بسیاری موارد این واحد، علاوه بر انجام وظایف خود، نگاه فراگیر به بخش‌های مختلف شرکت دارد و با پوشش فعالیت‌های بر زمین مانده، برای حرکت رو به جلو و پایدار، تلاش می‌کند.

همچنین توجه به حوزه روابط عمومی در استان ها، از دیگر محور‌های مهم کار در روابط عمومی شرکت مخابرات ایران است. تا مسوولان شرکت درجریان موفقیت‌ها و احیانا کم و کاستی‌های خدمات استانی قرار گیرند، حوزه‌ای که همیشه در تصویری نامعلوم کمتر به آن پرداخته شده است.

بدین منظور روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درتلاش است مردم ایران را در یک قاب واحد، برای خدمت رسانی و پاسخگویی ببیند و یاری دهنده خدمتگزاران این شرکت باشد تا به مدد حضرت حق، مسیر عدالت ارتباطی و کاهش شکاف امکانات را به حداقل ممکن برساند.

درپایان خداراشاکرم که به مدد همکاران عزیزم درحوزه ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران، تلاش کرده ایم وزنه خدمت رسانی و تلاش برای توسعه ارتباطات کشور را هر روز سنگین‌تر کنیم و با ایجاد خلاقیت و نوآوری، پاسخگوی ذینفعان محترم باشیم.

از همه همکارانم درحوزه ارتباطات و اموربین الملل و روابط عمومی مناطق مخابراتی شرکت مخابرات ایران بواسطه تلاش در مسیر حرفه‌ای شدن و کسب رتبه‌های اول ارزیابی دوره‌های اخیر شرکت مخابرات ایران، تشکر می کنم.

همچنین از مدیران دلسوز و تلاشگر که همواره مشوق و تسهیل کننده فعالیت‌های واحد ارتباطات و امور بین الملل، بوده اند کمال تشکر را دارم.

محمد رضابیدخام

مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل

نظرات شما