صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۲۷۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

انتشار برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

متن کامل برنامه حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منتشر شد.

رویداد۲۴ حسین باغ گلی امروز شنبه (۲۳ مردادماه ۱۴۰۰) با حضور در نشست کیمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، برنامه خود را به این کیمسیون ارائه کرد.

به گفته سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت از امروز تا روز سه شنبه هفته جاری به صورت روزانه در کمیسیون های تخصصی و ویژه مجلس حضور پیدا کرده و تا آخر هفته ۲۷۰ جلسه با حضور این وزرای پیشنهادی در کمیسیون ها برگزار خواهد شد.

    نمایندگان در این جلسات؛ برنامه ها، سوابق و تجارب، مدارک تحصیلی و مدارک مرتبط با فعالیت های گذشته این وزرا را بررسی می کنند و وزرای پیشنهادی نیز تمامی اطلاعات مربوط به خود را در سامانه ای که مجلس برای بررسی ایشان در نظر گرفته است، بارگذاری کرده تا برای نمایندگان قابل دسترس باشد.


    بیشتر بخوانید: چرا مدیر یک مدرسه در مشهد باید وزیر آموزش و پرورش شود؟/ جناح تندرو اصولگرا کابینه رئیسی را تشکیل داده‌اند


    در بخشی از برنامه‌های گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش به اهم رویکردها و راهبردها در حوزه آموزش و پرورش از جمله پایبندی به اسناد تحولی کشور به ویژه سیاست‌های کلی تحول نظام آموزش و پرورش (ابلاغی مقام معظم رهبری) و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد تابعه آن و جلوگیری از اجرای اسنادی مغایر با هویت و ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی (همچون سند ۲۰۳۰)، پیگیری برای اجرایی‌سازی اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد «تحول‌گرایی تمهیدی»، توسعه و نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی و ایجاد دسترسی همگانی و باکیفیت در راستای تحقق اصول ۳ و ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت اجتماعی ـ تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی و غیردولتی برای به‌سازی و تحول نظام آموزشی و پرورشی، فراهم کردن فرصت خلاقیت و نوآوری مدیران، معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد تعامل و همکاری فعال و دوسویه بین وزارت آموزش و پرورش و مدارس و سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی در کمک مسئولانه به حل مسائل اجتماعی ملی و محلی، پیاده‌سازی رویکرد «مدرسه‌محوری» و تقویت شأن و کرامت و جایگاه اجتماعی معلمان در عین ارتقای سطح معیشت و رفاه ایشان اشاره شده است.

    منبع: فارس
    نظرات شما