صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 12
کد خبر: ۲۸۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان استاندارد: پراید و پژو ۴۰۵ استاندارد نیستند!

رئیس سازمان استاندارد گفت: پراید استاندارد نداشت و از خط تولید خارج شد، پژو ۴۰۵ نیز به همین دلیل باید از خط تولید خارج شود.

رویداد۲۴ غلامرضا شریعتی درباره وظایف این نهاد گفت: سازمان استاندارد چهار وظیفه اصلی دارد، از جمله این کارها، تدوین استانداردها، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اوزان و مقیاس هاست.

او درباره استاندارد لبنیات توضیح داد: همه کارخانه‌هایی که استاندار آن‌ها جدی است، موظف هستند در هر شیفت کاری خود مدیر کنترل و آزمایشگاه داشته باشد و باید بعد از هر شیفت تولید، چند نمونه آن تست شود. در عین حال که ما کیفیت را تست می‌کنیم باید شرکت‌ها هم این کار را انجام دهند و این موضوع هیچ مسئولیتی از تولید کننده کم نمی‌کند.

شریعتی ادامه داد: ما بازرسی‌های دوره‌ای داریم و از خود کارخانه به طور تصادفی نمونه برمی داریم و آن را تست می‌کنیم و اعتباری هم داریم که در طول سال به ما ابلاغ می‌شود، یعنی در واقع ما کالا را از بازار خریداری و آن را تست می‌کنیم.


بیشتربخوانید: بی‌کیفیت‌ترین خودرو ایرانی کدام است؟


او افزود: در بحث استاندارد ما یک سری آیتم داریم که تامین کننده نسبی سلامت است. برخی از کارخانه‌ها که در دنیا وجود دارند، استاندارد کارخانه‌ای و سازمانی دارند که از استانداردهای ملی بالاتر است، مثلا استاندارد بنز که از استاندارد DIN آلمان بالاتر است. البته قانون به ما اجازه داده که تولیدات را درجه بندی کنیم و از لحاظ کیفیت هم اجناس را رنکینگ کنیم تا مردم بدانند که هر کالا استاندارد دارد، اما هر کدام چه درجه‌ای استاندارد دارد و ما امیدواریم بتوانیم که این برنامه را با کمک اتحادیه جلو ببریم.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به خودرو و خارج شدن پراید از استاندارد جهانی بیان کرد: ما استانداردها را در دو سال گذشته به استانداردهای ۸۵ گانه اروپا ارتقاء دادیم. در واقع ماشینی مثل پراید که استاندارد ۸۵ گانه نداشته، از تولید خارج شده و همچنین پژو ۴۰۵ نیز استاندارد ندارد و باید از چرخه تولید خارج شود.

او ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم تا اداره خودرو به اداره کل خودرو تبدیل شود تا تشکیلات بتواند قوی‌تر شود. خودرو سازها نیز باید از قطعه سازها بخواهند تا ایمنی و استاندارهای لازم را رعایت کنند و به ما کدهای قابل ردیابی بدهند تا ما هم بتوانیم روی آن نظارت داشته باشیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
پارس و وانت اریسان و سمند و تیبا و ساینا چه تفاوتی با این دو خودرو دارن
ناشناس
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
شکست نفسی نفرمایید!!!!
نظرات شما