رویداد۲۴ رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت هواپیما و اینکه چرا تکلیف آن روشن نمیشود اظهار کرد: فردا جلسهای با حضور نمایندگان شرکتهای هواپیمایی داریم که در آن جلسه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روش خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا میکند یا خیر؟ گفت: در این جلسه به دنبال متقاعد کردن ایرلاینها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برجام به نتیجه برسد آیا قرارداد با بوئینگ و ایرباس احیا خواهد شد یا خیر؟ گفت: این مسئله چندان مشخص نیست و نمیتوان پیش بینی درباره آن کرد. چرا که باید ببینیم که برجام به کجا خواهد رسید؟ اما در حوزه هوایی و دیگر بخشها جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع تحریمها و استفاده از تکنولوژی روز خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: هر کسی بتواند با ساز و کاری مناسب صنعت هوایی ایران را تقویت کند از آن استقبال میکنیم.
وی همچنین درباره ثبت نام مجردها در سامانه نهضت ملی مسکن گفت: آخر همین هفته شورای عالی مسکن جلسهای با حضور رئیس جمهور خواهد داد و بعد از آن سامانهای را برای ثبت نام مجردها باز میکنیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کنترل هوشمند کرونا و سفرها از ابتدای آذر ماه آغاز خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه داشتیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم کنترل هوشمند کرونا را در بخشهای مختلف حمل و نقل مانند سفرها اجرا کنیم.
قاسمی همچنین در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: خیلیها انتظار داشتند با شروع تحریمها ایران دیگر پرندهای نداشته باشد، اما امروز بخش هوایی در حوزه داخلی و خارجی به خوبی کار میکند و توان و قابلیت ساخت بسیاری از تجهیزات را که به آن نیاز داریم دارد. صنعت هوایی به لحاظ تکنیکالی بودن نیازمند اقدامات موثرتر و توجه به دانش فنی داخلی است و باید ناوگان هوایی ایران تقویت شود.
وی عنوان کرد: حمل و نقل از مولفههای مهم در وزارت راه و شهرسازی است که در حوزههای زمینی، ریلی، دریایی و هوایی نیازمند اقدامات مهمی هستیم. چرا که با وجود ۱۴۰۰ کیلومتر راه آهن متاسفانه وضعیت صنعت ریلی ما مناسب نیست و در حوزههای اتصال به کوریدورهای بین المللی و ناوگان با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین در حوزه ناوگان زمینی و باری و مسافری نیز مشکلاتی داریم که میتوان به بالا بودن متوسط عمر ناوگان اشاره کرد. البته جلسات متعددی در این زمینه با وزارتخانههای مرتبط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل کشور را در حوزههای مختلف نوسازی کنیم.