غلامحسین آرام گفت: زمین شهر تهران سست است و هرکجا که در زیرسطح فعل و انفعالاتی در آن انجام شود با توجه به بخشهای مختلف خاک تغییراتی در سطح رخ خواهد داد.
وی درباره نقش حفاری های مترو تهران در فرونشستهای اخیر در برخی نقاط پایتخت گفت: حضور مترو بی دلیل نیست. در حوادث اخیر به جز چهارراه مولوی در مابقی موارد مکان هایی بوده که خطوط مترو از آنجا رد شده است. این تونلهای مترو یکی از دلایل فرونشست ها بوده است.
وی ادامه داد: در پروژهای که به طول 100 کیلومتر در زیر سطح تهران در حال انجام است پیش بینی چنین اتفاقاتی امکان پذیر است، لذا باید نهایت دقت توسط پیمانکاران و شرکت مترو لحاظ شود تا کمترین آسیب برای شهر و شهروندان داشته باشیم.
معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: البته در حال حاضر شرایط به گونهای است که تنها چند پیمانکار امکانات پیشرفته شامل TBM دارند که با استفاده از این تجهیزات کمتر شاهد وقوع حوادث ناگوار خواهیم بود. در حوادث خیابان پیامبر و شهران پیمانکار حفر تونل مترو از روش های سنتی استفاده می کرد در حالی که تاکنون در مکانی که از TBM استفاده می شودشده است، شاهد وقوع این حوادث نبودهایم.