صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 04
کد خبر: ۲۹۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرار دسته جمعی اوکراینی ها به سمت مرزها

لهستان مرزهای خود را به روی اوکراینی ها حتی برای کسانی که مدارک رسمی ندارند باز گذاشته است. یک مقام دولتی گفته است لهستان یک قطار به سمت موستیسکا در غرب اوکراین فرستاده است تا مجروحان جنگ را برای مداوا به ورشو منتقل کنند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز شنبه ۲۶ فوریه اعلام کرد که در پی تهاجم روسیه تاکنون نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر از اوکراین به لهستان و دیگر کشورهای همسایه گریخته اند.

رویداد۲۴ به گزارش الجزیره ده‌ها هزار نفر از اوکراینی‌ها در حال فرار از جنگ و با عبور از مرز‌ها به سمت غرب در جستجوی امنیت هستند. روسیه پایتخت اوکراین و شهر‌های دیگر کشورشان را با حملات هوایی مورد حمله قرار داده است.

هنگامی که مقامات لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی برای پذیرفتن آنان در کشور خود بسیج شدند و به آن‌ها سرپناه، غذا و کمک قانونی ارائه کردند، خودرو‌ها در چندین کیلومتری برخی از گذرگاه‌های مرزی پشتیبانی شدند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده است که در پی تهاجم روسیه تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر از اوکراین به کشور‌های همسایه فرار کرده اند. برخی با پای پیاده در طول شب و برخی دیگر با قطار، ماشین یا اتوبوس از شرق کشور فرار کردند. بسیاری مورد استقبال اقوام و دوستان منتظر قرار گرفتند. آژانس پناهندگان سازمان ملل روز شنبه ۲۶ فوریه اعلام کرد که در پی تهاجم روسیه تاکنون نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر از اوکراین به لهستان و دیگر کشورهای همسایه گریخته اند.

با تظاهرات جهانی که علیه حمله بی‌دلیل روسیه به اوکراین شکل گرفت، موج عظیم حمایت از اوکراینی‌های فراری رخ داد. در تصاویر روز عکس هایی از فرار دسته جمعی اوکراینی ها به سمت مرزها را ببینید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اگر دین ندارید حداقل انصاف داشته باشید انصاف نصف دین است مردم و زن و بچه اوکراین چه گناهی دارند آزاد مرد باشید
نظرات شما