صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۳۰۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۲۹ نظر

اعتراض کارفرمایان به دستمزد پیشنهادی کارگران

یک فعال کارگری گفت: حتی اگر رقم‌هایی چون شش و هفت میلیون تومان را نیز برای حداقل دستمزد مطرح کنید، کارفرمایان نسبت به توان پرداخت آن اظهار ناتوانی کرده و به شما خرده خواهند گرفت.

رویداد۲۴ بحث حداقل معیشت کارگران در روزهای اخیر نقل محافل مختلف اقتصادی و کارگری شده است. پرسش اصلی این است که چه میزان دستمزد برای (نه زندگی در آسایش و رفاه نسبی که برای زنده ماندن) کارگران کافی است؟ در این رابطه داوود اخوان (نماینده کارگران در هیئت حل اختلاف اداره کار تهران می‌گوید: «همانطور که اخیرا برخی نمایندگان کارگری حاضر در شورای عالی کار اذعان کردند، دستمزد کارگران بنابر سبد حداقل معیشت کارگری، حداقل باید بیش از ۹ میلیون تومان باشد.»

این فعال کارگری با اشاره به این مسئله که «رهبری اخیرا خود بر حفظ سطح معیشت مردم تاکید ویژه‌ای کردند.» افزود: ما می‌دانیم که طرف کارفرمایی و دولت به دو برابر کردن حداقل دستمزد نیز رضایت نخواهد داد، اما با این وضعیت تورم خوراک و پوشاک و مسکن و سایر اقلام حساس، عدم پرداخت این مبلغ به عنوان حداقل لازم برای معیشت می‌تواند موجب بحران‌ برای کارگران را فراهم سازد.

    اخوان با تاکید بر این نکته که «ما سپربلای اقتصاد ایران شده‌ایم» اظهار کرد: «شما حتی اگر رقم‌هایی چون شش و هفت میلیون تومان را نیز برای حداقل دستمزد مطرح کنید، کارفرمایان نسبت به توان پرداخت آن اظهار ناتوانی کرده و به شما خرده خواهند گرفت.»

    این کارشناس مسائل کارگری ضمن یادآوری از وضعیت بیکاری نیروی کار گفت: «تنها در همین شرکتی که بنده شاغل هستم روزانه در سراسر تهران ۶۶ کارگر به دلایل مختلف اخراج می‌شوند. این درحالی است که دیگر از لحاظ هزینه‌هایی چون مسکن شما منزلی زیر رهن کامل ۱۰۰ میلیون تومان پیدا نخواهید کرد!»


    بیشتربخوانید: سناریو‌های تعیین دستمزد سال ۱۴۰۱/ حقوق کارگران ۶۰درصد افزایش می‌یابد؟


    نماینده کارگران در هیئت حل اختلاف اداره کار همچنین با تاکید بر ابعاد اجتماعی و فرهنگی تحقیر مزدی کارگران اظهار کرد: «قاعدتا با چنین هزینه‌هایی کارگران جوان نمی‌توانند تشکیل خانواده بدهند و این مسئله عواقب اجتماعی خواهد داشت که برعهده مسئولان است، زیرا جوان تحصیل کرده فاقد درآمدی که در سن ۴۰ سالگی نمی‌تواند ازدواج کند، خود یک بمب بحران‌زای متحرک است. این درحالی است که شرایط مزدی هر سال بدتر از پارسال می‌شود و این شکاف هر روز درحال افزایش است.»

    داوود اخوان در پایان با اظهار نگرانی از ایده‌های خطرناکی که در برخی مقامات و کارفرمایان وجود دارد (مبنی بر ایجاد دستمزد منطقه‌ای) درباره خطری که برخی کارگران را بخصوص در مناطق ویژه و آزاد تهدید می‌کند، گفت: «با این وضعیت مزدی عملا شرایط استخدام جوانان نیز سخت شده و نرخ بیکاری برخلاف ادعاها افزایش یافته است. مسئولان اگر در این میان تنها بتوانند تورم را نگهدارند، خود قدم بزرگی را برداشته‌اند.»

    منبع: ایلنا
    برچسب ها: حقوق کارگران
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱۲۹
    در انتظار بررسی: ۰
    غیر قابل انتشار: ۵
    ناشناس
    ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    باسلام
    فقر و کوچک شدن سفره کارگر محصول عملکرد شورای نامتوازن عالی کار است ،در تعیین حقوق ، نماینده گان کارگران اگر واقعا بتوان به انها نماینده کارگر گفت ، دست پایین را دارند و در اقلیت هستند.دولت خود کارفرمای بزرگ است و نمایندگان کارفرما هم به تبع میلی به پرداخت حقوق حقه کارگر ندارد و هر دو به جهت سر کوب و جلو گیری از افزاریش حقوق کارگر بر مبنای ماده 41 قانون کار و تبصره ان با استناد واهی به تورم زا بودن و تهدید اشتغال موجود و ناتوانی کارفرما در پرداخت ، همه دردهای اقتصاد را به افزایش قانونی حقوق کارگر گره میزنند.
    ناشناس
    ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    کاش کاش کاش همه کارفرمایان بفهمند که نداشتن لباس نو کفش و این که مدام فرزندت ازت می پرسه کی لباس برام می خری و زمانی که حرف از عید میشه ۴ستون بدن من کارگر می لرزه و خجالت می کشم برم خونه وبه خود کشی فکر می کنم و این که بی سواد نیستم و کارشناس هستم و باید برده باشم افسرده شدم و هزار درد بی درمان دارم ومدام تهدید میشم که اگر بیشتر کار نکنم واگر درخواست حقوق بیشتر داشته باشم اخراج میشم یعنی چی کاش لا اقل یک شب آقای کارفرمادر خواب به این حال من دچار بشی الهی الهی عدالت
    ناشناس
    ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    چرا کارفرما و مسولین دولت با کارگر مثل برده رفتار میکنن چرا آخر سال همیشه باید بحث جدل داشته باشیم برای دستمزد کارگر کارگری که ازجان مایه میزاره وتو بدترین شرایط کار میکنه و زجر می کشه درصورتی که چرخ مملکت و اقتصاد این مملکت با دستان این کارگران می چرخه. چرادرحق کارگر ظلم میکنید چرا کار همیشه باید شرمنده زن و بچش باشه بترسید ازخدا آخرتی هم هست اینقدر به فکر خودتون نباشید
    بازنشسته تأمین اجتماعی
    ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    با عیدی ۲ میلیون تومانی چه‌کار می‌توان کرد؟
    دولت محترم و سازمان تامین اجتماعی لطفاً پاسخ دهند بازنشستگان تامین اجتماعی با عیدی ۲ میلیون تومانی چه‌کار می‌توانند انجام دهند و آیا این پول‌ کفاف خرید پوشاک اعضای خانواده و حتی آجیل و میوه و شیرینی شب عید را می‌دهد؟ دولت خودش تمامی خدمات‌اش را بسیار گران کرده است و آن وقت می‌گوید که در پی تأمین رفاه مردم و بخصوص شاغلان و بازنشستگان است؟
    سعادت خواه
    ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    ارادت.
    چند تا مطلب
    اول اینکه تا زمزمه افزایش حقوق می شود همه چی گران می شود و پایین هم نمی آید.
    یک سریال مزخرف همین را گفت که با خر کردن ملت آنها را شاد می کنیم.
    دلار ده هزارتومانی می شود 30000تومان مردم عصبانی می شوند و همه چیز گران می شود و بعد یکباره می شود 20هزار تومان همه خوشحال می شوند و دعا می کنند. همین که دلار ارزان شد همه آرام می شوند.
    حالا هم دلار گران است و هم خواروبار .
    این قصه همیشه ملت است.
    دوم اینکه این مالیات و بیمه که خدماتی ندارند و فقط پا روی حلقوم کارفرمای خرد گذاشته اند و تا بیچاره اش نکنند ولی کن نیستند. دیدید. من خیلی دیدم شرکتهای بزرگ مثلا درآمد هزار میلیارد تومانی داردو مالیاتش شده 300م تومان بعد کلی تخفیف می گیرد و با 50م بسته می شود بعد یک کارگاه با درآمد 5 میلیارد تومانی30میلیون تومان اعلام مالیات می کنند و یک ریال هم کم نمی کنند. کلی جریمه هم می بندد که این رقمی نیست.
    سوم اینکه اگر الان دارند حرف نفت می زنند که حقوق چنین و چنان و همه چیز را گران می کنند. بعد سال بعد حقوق همچنان بدون تغییر و بسیار کمتر از تورم خواهد بود و چه بسا بسیاری شرکتها و کارگاه ها نیروهای متعهد خود را به دلیل اینکه حقوقشان کفاف زندگی را نمی دهد از دست می دهند. انگیزه کار گرفته شده.
    خود من با 18سال سابقه مالی و حسابداری حالا حاضرم در خانه بمانم ولی کار نکنم چون هزینه تردد و اعصاب خردی و فرسودگی کاریش به مراتب بیشتر است و شرکت من یک نیروی فوق العاده خوب را از دست خواهد داد. یکسال است با حقوق من دنبال نیروست ولی کسی داوطلب نیست. ما هم به ناچار بادور کاری فعلا با شرکت همراهیم تا شاید هزینه های دوطرفه کمی مقرون به صرفه باشد.
    چهارم اینکه در بسیاری شرکتها دیدم که در لیست بیمه و مالیات کل اعضا خانواده را اعلام می کنند و حقوق هم می دهند ولی عملا نیروی کار نیستند.ولی حقوق شرکت محسوب می شوند. کارفرمایان باید این ها را متعادل کنند.
    پنجم اینکه واقعا کشوری با اینهمه سرمایه دست دزدانی است که همه ذخایرش را ربودند و حالا دست در جیب مردم دارند.
    خدا ریشه همه دزدان و فاسدان مملکت را با تمام نسلشان از بین ببرد. آمین.
    فقط منتظر معجزه هستیم.
    ناشناس
    ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    هیچ کجای دنیااین همه اختلاف بین کارگروکارفرمانیست کارفرمای میشناسم هواپیمای شخصی داره ولی کارگرش میگه خدایاسال دیگه میتونم همین خونه رودوباره اجاره کنم ماهی یبارنمیتونیم میوه واسه خانوادمون بگیریم خدای وجودنداره اگه داشت خودش به اینایه حرکتی میزداخه چقدربدبختی ۱۲ساعت جون میگم بقران اونم شب بدون استراحتی به والله اخرش هیچی به هیچی
    ناشناس
    ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    تف تو مدیران این مملکت
    ناشناس
    ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    یعنی میشه یه روز همه کاره گر ها با هم اتحاد داشته باشیم بریم جلوی مجلس برای اعتراض
    Parsa
    ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    باوجود ۱۳پالایشگاه در عسلویه وکنگان وصدها پتروشیمی موندم چطوری میگن پول نیست گاز رو که نمیشه ذخیره کرد پس کجا میره خوراک این همه پتروشیمی از همون پالایشگاهها تامین میشه دوستانی که عسلویه وکنگان امدن ببینید،چندتا کشتی اماده بارگیری هست درامد فروش گاز متان یک پالایشگاه رو در ماه بخوان تقسیم بین ۸۰میلیون ایرانی کنن نفری ۵۰هزارتومن گیر هرایرانی میاد اگه در جریان باشید این پالایش ها گاز ترش دارن یعنی چندین گاز باهم وارد این پالایشگاه میشه بماند این متان ارزونترینش هست مابقی پالایشگاهاوپتروشیمی ها بماندگوگرد پروپان الکل گاز تسویه شده متان از همه مهمتر وگرانتر کاندیسد که مهمترین بخشش این مایع هست
    ناشناس
    ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    بنده پرسنل شرکتی در بندر عباس اسکله شهید رجایی هستم با12 ساعت کار نه نهار میده ونه پولش به هرجا شکایت کردیم جوابی نگرفتیم حتی حق شیفت شبکاری هم نمیده کسی از ما حمایت نمی کنه
    حسینی
    ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    کارفرما چرا ناراحت هست مگر هزینه ها را به قیمت تمام شده اضافه نمیکنند. ولی متاسفانه چون کنترلی نیست و بخاطر سودهای نجومی اعتراض میکند چون هر چقدر دستمزد کمتر دهند سودشان بیشتر می‌شود. برایشان فرقی ندارد که کارگران از گرسنگی بمیرند مهم بدست آوردند سودهای نجومی برای یک یا چند هست. متاسفانه در ایران با کارگران مانند برده برده رفتار میشود.یعنی کمترین حقوق را میدهند بخور و نمیر و کارگران هم از ترس اخراج و از دست دادن همین درآمد اندک مجبور به تمکین هستند.فقط خدا بداد ما برس. دیگر رمقی باقی نمانده .سالهاست فقط حقوق بخور نمیر میدهند مخصوصا به ما بازنشستگان تامین اجتمایی.
    کارگر شهرداری اهواز
    ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    متاسفانه کارفرماها اژده هاهای ابرقدرت کشور شدن که هیچ تورمی روی سود آنها تاثیر نکرده که هیچ اتفاقا ضریب سودشونو رو چند هزاربرابر کرده وتنها این کارگر که داره با مرگ خاموش حقوقش زندگی عقیمشو رو سپری میکنه، ارزوهای براورده نشده زیاد و حسرتهای شبانه بسیارتر،،،همه هم‌میبینن و میدونن،متاسفانه وجدان توی این‌کشور به رحمت خدا رفته و ما موندیم و یک کوله بار حسرت و درد، شاید باورتون نشه من سه تافرزند دارم که توی شهرداری داری دارم کارگری میکنم و حقوقم سه میلیون و هشتصد هستش، هرچی پیگیر شدم کسی به من‌جواب درستی نداد که چرا باید حقوقم این باشه، خدا لعنت کنه مدل بخش خصوصی و پیمانکاری که بلای جون ماشده و تنها ما داریم ثمن این بدبختی رو میکشیم
    ونداد
    ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    مسولین پوشالی.توخالی.بیلیاقت
    مرتضی
    ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    همه ی کسانی که تو دولتو مجلس هستندومخافت میکنن خودشون صاحب کارخونه هستند امکان نداره که بخوان به نفع کارگر کاری انجام بدن خود خدا بدادمون برسه
    مهدی
    ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    اگر دولت یا مسئولی خواسته باشد به نفع کارفرمایان عمل نماید و حقوقی از کارگران را ضایع نماید قطعاً بدانید که کارگران دست به اعتراض و راه پیمایی خواهند زد چرا که تا به حال کسی گوشش را برای کارگران باز نکرده ببیند درصدشان چیست؟. کارفرمایان پوست کلفت فقط کار از کارگران می خواهند ولی حقوق کارگر را نمی دهند و اگر هم زمانی بدهند زمانی خواهد بود که ارزش آن پول ۱۰ برابر کاهش یافته....
    ناشناس
    ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    سلام واقعا آدم میمونه تو کار این کارفرماها.. چند سال به بهونه اینکه افزایش حقوق کارگرها تورم زا هست حقوق حداقلی میدن به کارگرها و تورم هر سال چند برابر رشد کرد و کارگرها بدبخت ضرر کردند و فقط تونستن زنده بمانند ..کارفرماهای بی انصاف شما که افزایش قیمت میدین همش چگونه برای چند قاز حق کارگرها جونتون بالا میاد ...
    حسین
    ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    وقتی سران مملکت به راحتی دزدی میکنن و هیچ قانون و اساسی در هیچ زمینه ای در کشور وجود نداشته باشد صد در صد نمی توان از کار فرما توقع داشت چرا که الگوی بالا دستیش در مسیر راه باز کردن برای دزدی از کارگر و مردم حرکت می کند و هیچ وقت نمی تواند به کارفرما خرده بگیرد چرا که خودش این مسیر را جلوی راهش گذاشته و همگی در ضربه زدن به کارگر و مردم سهیم هستند
    مهدی
    ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    انگار همه چیز تقصیر کارگر هست ،اگه بخوان حقوق کارگر رو درست وحسابی بالا ببرند همه چیز به هم میریزه !!!!؟؟؟؟؟ولی اگه مواد اولیه و قطعات یدکی وفنی و قبوض اب برق و گاز و...صد برابر هم بشه مشکلی نیست ،اجناس تولید شده را گران میکنید به راحتی ،ولی اگه حقوق کارگر را بخواهند زیاد کنند هزار مشکل پیش میاد !!!!!!؟؟؟؟این حرف کارفرماها و مدیران دروغی بیش نیست ،فقط میخوان کارگر که قشر اکثریت جامعه هستند توی سختی و بد بختی بمانند و حتی یه روز نفس راحت نکشن ،اخه چرا؟?؟?
    مهران
    ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    بله دیگه باز هم شروع شد....کارگر ال کار فرما بل.... ولی هیچکس حاکمیت و دولت رو مسئول نمی‌دونه،باعث همین تورم ها خود دولت هست که در ابتدای سال با این سیاست‌ها بهش دامن می‌زنه.من کارفرمایی که پارسال ۱۵ تا کارکر داشتم و امسال فقط ۴ نفر آیا مقصر هستم یا سیستمی که باعث افزایش بی رویه مواد اولیه و رکود بازار شده و با هزار تا سازمان و ارگان هم درگیر هست و همشون هم ارث باباشون رو میخوان ازت.عزیزی که. هزار تا بد و بیراه نثار کار فرما میکنی!همین حقوقی هم که با این آشفته بازاری داری میگیری از سرتم زیاده،نمیخوای،ناراحتی برو مطب باز کن طبابت کن...والا..‌‌‌‌‌. مگه کارفرمایی که با هزار جون کندن و قرض و قوله یه کاری رو با این همه مشکل و بدبختی راه انداخته و گرفتار شده هر سال هم بیاد با این خزعبلات اعصابشو خرد بشه که چی!!!بله حقوق کفاف زندگی رو نمیده،نده برو یقه دولت رو بگیر که عرضه نداره ۲ سال قیمت یه چیز رو ثابت نگه داره.... کارفرما مکه مسول اداره کشوره...!!؟
    ن
    ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    ایشالله امام زمان ورشون داره
    ناشناس
    ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    همیشه همین بوده کارفرما حق کارگر را آنطور که باید بده نداده آنها در رفاه کامل وکارگر همیشه در زحمت وعذاب درهر صورت دولت هم کمک کند تاکارگران به شان ومنزلت خود برسند وبتوانند حداقل زندگی را داشته باشند وسفره هاودست آنها خالی نماند واین قشر زحمتکش که نیمی از جامعه را تشکیل میدهند دررفاه باشند وجلو تورم را که وظیفه دولت است بگیرند
    ناشناس
    ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    دولت و کار فرما همیشه دستشون تو دست هم هست .وگرنه وضع کارگران اینطور نبود دلبستن به مشکل گشایی دولت یک فکر احمقانه هست هیچ دولتی به فکر کارگر و فقیر نیست.همه دولتها غیر شعار دادن کار دیگری بلد نیستن
    ناشناس
    ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    کارفرما لیاقت نداره تو شرکتی که من کار میکنم ساعت کاری رو از ۲۳۴ ساعت حساب میکنه ماهی رو اگه دولت لیاقت داره به اینها هم رسیدگی کنه
    مهدی
    ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    اقای کارفرما شما هر روز تو جیب میلیارد تومان واریز میشه داری به کارگر اعتراض میکنی.کارگر کار نکند چجوری به جیب شما میلیارد واریز میشه.من به شما مفت کار نمیکنم.راضی نیستی تعطیل کنی
    علی
    ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    چرا حقوق خودشون رو تا می تونن زیاد میکنن تازه خدا می دونه چقدر پشت فیشی می گیرند تورم زیاد نمیشه ولی به حقوق کارگر بیچاره که می رسند آه وناله بلند میشه که تورم ایجاد می کنه انگار اگه حقوق کارگران رو اضافه نکنند اصلا تورم نمیش؟!!!!
    پوریا
    ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    سلام من توی شهرستان زندگی میکنم حقوقم حدودا3700میشه که 2500برا اجاره میره با1200بقیش فقط و فقط میتونم با زن و بچم زنده بمونیم با پول قبض و بنزین یه موتور هر ماه دارم کم میارم الان حدود دوساله من حتی نتونستم زن و بچم رو یه شام ببرم بیرون خداوکیلی با حقوق 3700ادم بمیره بهتر تا آنقدر خجالت زن و بچشو بکشه به اون کار فرمایید که مخالفت می‌کنه بگین حقوق من فقط پول بنزین ماشینته تو یه ماه غیر اینه بعد با افزایش حقوق یه کارگر مخالفت میکنن خودشون میتونن با حقوق یه کارگر حتی تو خونه آیی که مال خودشونه یه ماه زندگی کنند
    ناشناس
    ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    متاصفانه با این همه حرف های گفته و نا گفته 100 در صد مسئولان خودشان را به کری و کوری زده اند .در واقع ما میلیونها کارگر برده چند صد نفر هستیم.
    حسین
    ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    سلام چرا موقع بازنشستگی حق و حقوق کارگر را نمیدن نگر کارمندان چیکار میکنن که موقع بازنشستگی چهار صد و هفتاد میلیون میگیرن ولی کارگر بدبخت هیچی مگر چه گاهی کردیم اهای نماینده کارگران چرا از حق و حقوق ما دفاع نمیکنی
    ناشناس
    ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    اینها فقط مارو سرگرم میکنم مگر میشه 12ماه نشستن و گذاشتن تو این لحظه آخری دارن حساب میکنم که مزد کارگر باید چقدر باشه اینها که تو 11ماه نتونستن مطمئن باشید الان هم نمیتونن دارن سر کارگر رو گرم این حرفها میکنم
    پیشوا
    ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    دلخوش به این مقدار نباشید.
    بنده ۳۵ سال دارم.دارایی من
    یه موتور سیکلت مدل پایین هست
    همه به فکر خودکشی هستم
    کار هست برای ما قشر پایین نیست
    ما رو جز ایرانی نمیدنن
    ناشناس
    ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    وقتی کارگرا ساکت میمونن کی میخوادحقشونو بگیره آخه بااین حقوق میشه زندگی کرد چرا اعتصاب نمی کنیم هر قشری تا بهشون فشار میاد یا حقی ازشون ضایع میشه اعتراض میکنن جز کارگرا آخه چرا باید ساکت بمونیم همه جامعه کارگری بیان توسراسر کشور اعتراض کنن به این وضعیت
    ناشناس
    ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    وقتی کارگرا ساکت میمونن کی میخوادحقشونو بگیره آخه بااین حقوق میشه زندگی کرد چرا اعتصاب نمی کنیم هر قشری تا بهشون فشار میاد یا حقی ازشون ضایع میشه اعتراض میکنن جز کارگرا آخه چرا باید ساکت بمونیم همه جامعه کارگری بیان توسراسر کشور اعتراض کنن به این وضعیت
    لمپارد
    ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    من نمیدونم این کارگر با اون کارمند های ک شیک میرن سر کار و شیک تر برمیگرده چه فرقی با ما کارگرا دارن که باید این همه اختلاف و تبعیض باشه تف به شرف قانون گذارا
    حمید ملزوماتی خیابانی
    ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    هر سال نزدیک عید این جنگ زرگری و دروغین راه می افتد تا اذهان عمومی مردم آماده برای پذیرش دستمزدهای کم و تحقیر آمیز کارگری باشد .
    اگر کارفرمایی توان پرداخت حقوق و مزایای حداقل معیشت یک کارگر را ندارد بهتر است درب شرکت و کارخانه اش را ببندد .
    هر سال تماینده های کارفرمایان با هزار ترفند دولت و کارگران را قانع میکنند که اگر دستمزد کارگر از یک حدی بالاتر برود کارفرما توان ادامه کار را نداشته و مجبور به اخراج کارگران خواهد شد .
    آیا در قیمت تمام شده محصول جند درصد حقوق کارگر تاثیر دارد چرا موقع تهیه مواد اولیه و پرداخت هزینه های نقل و انتقال و هزینه انرژی کارفرما به مشکل نمیخورد ؟ چرا وقتی محصول نهایی صنعت چه خودرو باشد و چه صنایع اقماری وابسته قیمت نهایی محصول به همراه ارزش دلار بالا میرود صدایشان درنمیاید ولی موقع پرداخت حق کارگر جونشون در میاد. اینها همه بهانه ای است که مافیای قانون کار برای برده داری نوین برنامه ریزی میکنند.
    بنده با ۲۵ سال سابقه و ۲ فرزند حقوقم ۶ میلیون هست .با این حقوق ها نمیشه دیگر زنده ماند .
    دیگر کارد به استخوان رسیده .
    ناشناس
    ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    قانون ما ایراد داره باید کارگاه های به ۳ رده الف ب و ج تقسیم بشن و ۳ نوع حداقل مزد داشته باشن الان منشی دکتر یا فروشنده بوتیک با کارگر معدن یکیه در صورتی که کارفرمای یه کار کوچیک با یک نیرو قدرتی نداره که بخوان انتظار پرداختیای بالا ازش داشته باشن و برعکس کارفرماهای قدر با گردش مالی خیلی بالا بخوان کف قانون رو در نظر بگیرن و کارگر رو استثمار کنن
    ناشناش
    ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    آقا واقعا خدایش خیلی دگه داره ظلم میشه سر عمد عید با حقوق باهم میده که مالیات زیاد بخره سرتهشم میزنه
    عدالت
    ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    ایا ای کارفرما مفت خور امام علی رو میشناسی که تمام دارایی خودش رو خرج مستضعف کرد،اگه تو هم این کار رو کردی ،جوانمردی ،و گرنه ،مرد هم حیفه بهت بگن، خاک تو سرتان، مفت خورها،همش به فکر پول هستین ، آخه چقدر از این سرمایه رو به گور میبرین ،که اینقدر تلاش در جمع کردن آن هستین، هیچی فقط کفن ،فقط کفن،شاید سنگ قبر هم براتون نزارن
    ناشناس
    ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارفرما هم براش صرف نداره جوری شده تورم که
    n.a
    ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    بنده تو ی یه کارخونه کار میکردم که کارفرما سالانه ۲یا۳بارو بعضا ۴بار افزایش قیمت داده در صورتی که خرید مواد اولیه اش هیچ فرقی با ماه های قبلش نداشته و برخی از موادش رو حتی چکی و نسیه فراهم میکرده و پول دیگران را هم میخوابونده ولی سر سال برای افزایش حقوق به ندارم و بدبختم و ... می افته ولی روز به روز جلوی چشم ما کارخونش رو گسترش میده و فشار زیادتی هم به ما برای جور کردن سفارشاتش میاره ، روز بروز پولدارتر و البته حریص تر میشه و من کارگر بدبخت و بدبخت تر . باور نکنید اینا با ندادن حق کارگر میخوان علاوه بر سود حق کارگر رو هم بخورن . بارها به انحإ و بهانه های مختلف از حقوق ما میزد ، دزدی که شاخ و دم نداره ، هر حسابداری که نمیتونست یا نمیخواست از حق و حقوق ما بزنه و دزدی کنه عذرش رو میخواست و اخراجش میکرد . کارفرما نبود که ، بگو دزد سر گردنه . و لعنت خدا بر قوم ظالمین که دولت و مجلس هم جز همین کارفرماها هستن ( قوم ظالمین) ، لعنت بر شما
    ناشناس
    ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    چه کار فرمایی . کلن از زیر نظر پیمانکارا دربیارن . در هر بخشی دولت خودت اداره کنه کلن پیمانکار برداشته شه. به عنوان مثال چرا در بیمارستانها همه بخش‌ها زیر نظر دانشکده علوم پزشکی ایران باشه که حقوقشون عادلانه است ولی نیروهای خدمات زیر نظر پیمانکارن. لطفن نشر دهید.
    ناشناس
    ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    از اول امسال تا الان کارخونه ای که من کار میکنم ۴ بار تغییر قیمت داشت و تقریبا قیمت اول سال با آرامش ۴ برابر شده ، ولی دستمزد ما کارگران همون چیزی هست و بود که پارسال آخر سال تصویب شد ، این چه قانونی هست که می‌تونه با کارفرما اجازه بده که ۴ بار تغییر قیمت داشته باشه ولی کارگر هیچ کارگر به درک کارگر بدبخت ... حرفم بزنی میگه برو به سلامت ...
    سجاد
    ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    تو را خدا یه آدم دلسوز بره برای حق کارگران بیچاره
    اینها کجا معلوم که از آغور همونها نخورده باشن...
    من با ۲۴ روز کار و ۲۶۸ ساعت کار در ماه اونم معدن آهن ۴ و ۷۰۰ باید حقم باشه؟؟؟
    باجلان
    ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    در هر شرایطی کارفرما ضرر در کارش نیست.هر روز جنسش رو میبره بالا هر روز بخدا زالو هستن.با این بحثها هم نونی واسه ما درنمیاد فقط باید خودمون حرکتی بکنیم نماینده نداریم کی میخواد از حق ما دفاع کنه ؟ما اتحاد و ارتباط باهم نیاز داریم که اونم برای کارگرای آنی محاله نه عرضه شو داریم نه جنمنش رو فقط بلدیم در فضای مجازی حرف بزنیم.کمی از معلم‌ها یاد بگیریم.وقتی بهمون میگن بی سوادیم بدمون نیاد واقعا فقر سواد واقتصاد داریم همین.امید به بیدار شدن تمام همکارهای زحمتکشم
    سامان
    ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارفرمایان غلط میکنند ، اصل زحمت و رنج و پیشرفت ذر کار رو کارگر باعثه و با این وضعیت معیشیت و تورم ۶ ، ۷ میلیون پولی نیست برای ارتزاق .. ضمنا اگر هم چنین کاری نکنند ، مسلما یکی دو سال دیگه امار جرم و جنایت و شکایت از کارفرماها چندین برابر میشه و خود این کارفرماها امنیت واسه زندگی ندارند...تمام کشورهای پیشرفته میزان تعادل درامد شهروندان رو به این منوال در نظر می گیرند
    نظر
    ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    اگر دولت یک حقوق تعیین بکنه با هر درصدی و تضمین بده که یک ریال اجناس گران‌تر نمیشه واین تضمین رو از کارفرماها و تولید کنندها بگیره بهتر از این میمونه که حقوقها هفتاد درصد افزایش داشته باشند و اجناس صد در صد گران‌تر شوند
    کارگر
    ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارفرما کی به فکر کارگر بدبخت بوده این سرمایه دارا فقط به فکر پولن پول اصلا انصافی تو این موجودات نیس
    ناشناس
    ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    آقا اینا همش حرف هس دولت با کارفرما دست دادن دست هم که کارگر رامثل گاو شیرده بدوشن تا کارمندا را سیر کنن واگرنه دولت میتونست حقوق کارگر را خودش از حلقوم کارفرما بکشه بیرون
    حسن
    ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    من 16سال تویه شرکت کار میکنم بجای اینکه پیشرفتی داشته باشم. پسرفت میکنم و شرک 50برابر پیشرفت می‌کند. بازم حاظر نیستن حقوق کارگر زیاد کنند که حداقل تو تهران خونه رهن کنه
    ناشناس
    ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    چقدر شما نمک به حرومید سرمایه دار و کار افرین باید پولشو بزاره تو خونه لای بالش یا بره تو کار ارز و دلار خب بد کرده اورده ریخته تو صنعت و کار و تولید.دولتی ها کار و اشتغال برای صاحبان سرمایه بوجود بیاورند انها میرن کار میکنن چرا باید از جیب برن خرج کنن.حق شما رو اقازاده ها دارن میخورن نه کسانی که کارافرینی کردن که 4تا دیگه رو هم مشغول کنن البته منم موافقم حقوق کارگر کفاف بقا هم نمیده باید افزایش پیدا کنه.بچاپ اگه بهتون بر نمیخور ه
    محمد
    ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    اضافه حقوق برابر با بیچارگی کارگر و سر درگمی دولت.انقد دنبال اضافه کردن حقوق نباشید هزار تومن اضافه بشه ده هزار تومن جنس گرون میشه .اجاره مسکن چند برابر گرون میشه.لطفا زیاد نکنید و همه دعا کنیم به حق ۵ تن حقوق اضافه نشه .
    حبیب اله دزفولی
    ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    اگه بیشتر لز ۱۵، ۲۰ درصد مزد بیشتر شه، یا کلی باید بکشیم رو قیمتا یا چند نفر رو بندازیم بیرون
    شب
    ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    سلام ،خدا لعنت کنه ای کارفرمایان رو که حق و حقوق کارگران رو نمیدن و در عوض جیب خودشون رو روز به روز پر تر می کنن ،اگه انجمنن صنفی کارگران باشه که دلشون به حال این کارگران بسوزه باید مثل انجمن صنفی معلمان تاریخ هایی رو مشخص کنن برای کارگران که اعتصاب کنن و مثل معلمان بیان تو خیابون و حقشون رو فریاد بزنن ،که مسئولین بی لیاقت ما و همچنین کارفرماهای دزد رو بهشون ۱۰۰ میلیون بدن برای رهن کامل خونه و ۱۰ میلیون تومن هم با یه ماشین فرسوده که هر دقیقه بخواد خرجش کن و یه لیست از مشکلات کارگران و حساب هاشون و اموالشون رو هم تا یه مدت مصادره کنن و بهشون نگن که تا چند ماه یا سال باید با واریزی هر ماه تازه ۱۰میلیون باید سر کنید تا اون موقع بفهمن که کارگرا و خانواده هاشون چه می کشن
    ناشناس
    ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    من وقتی نتوانم از عهده زندگی برآیم خودکشی نخواهم کرد بلکه مسببین این وضعیت را وادار به خودکشی خواهم کرد شک نکن ،
    خلاصصصصصصصصصصص
    رضایی
    ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    با این حقوق که کارگر میگیرد اصلا جوابگوی زندگی و معیشت نیست. اکثر کارگرها نه میتونن ماشین خوب یا منزل خوب داشته باشند نه میتونن راحت ازدواج کنند.
    علی
    ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    این بنده خدا مثل اینکه تو تهران زندگی. نمیکنه کجای تهران خونه رهن کامل 100تومنه به ما بگید بخدا داداشم با 300 میلیون الان چند ماهه میگرده آخرش با 350میلیون تو تهرانسر یه 65متری گیرش اومد والا الان پردیس و بومهن با این قیمت‌ها نمیشه رهن کرد
    محمد تقی رشیدی
    ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    اینجا قانون رعایت شود حرف ناحق نزنید قانون گفته حقوقها باید بر حسب تورم بالا رود در سال چند مرتبه اجناس گران شده خودتا عرضه ندارید تورم مهار کنید کارگر باید جور بی بند وباری شما بدهد کارگر یک انسان است ودر قبال خانوادهاش مسول است غیرت دارد شرف دارد ونان بازو ونان حلال سر صفره زن وبچه اش میبرد لااقل خواهشی دارم قانون رعایت کنید و حق وحقوق وکارگر تمام وکمال تصویب کنید تا هم خدا راضی باشد هم بنده خدا تا چند روزی که در پست ومقام هستید از خود اثر مثبتی گذاشته باشی واه ونفرین زن وبچه کارگران گریبانگیر شما نشود از بنده خدا خجالت نمی کشید در جلو درگاه الهی خجالت بکشید
    پاسخ ها
    حمید ملزوماتی خیابانی
    ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    دوست عزیز تمام سیستم های کاری ایران به غیر از دولتی ها با قانون مسخره کارگری دستمزد پرداخت میشود .
    بنده با مدرک مهندسی کامپیوتر و ۲۵ سال سابقه کار و تجره ۶ تومان حقوقمه . مهندسین و کارشناسان هم در حوزه صنعت با همان قانون کار حقوق میگیرند .
    ناشناس
    ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارفرماخیلی بیخودمیکنه به اندازه ۳نفرازادم کارمیکشه بعدیکم که دستمزدکارگرمیره بالا تب مرگ میگیرش ای ایشالله که خورده تان نشه
    حامد
    ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    اصلا ایرادی ندارد کارفرمایان و دولت شاکی شوند .با این دستمزدها نه جوانی به فکر ازدواج وتشکیل خانواده می افتد ونه فرزندی متولد می شود و تا چند سال دیگه باید برای تامین نیروی کار به دست و پا بیفتند و انوقت است که می گویند مقصر مدیران قبلی بودند که این کار را کردند .تو این مملکت همیشه همینطور بوده و هیچ مدیری جرآت و جسارت انجام کار درست را ندارد وفقط برای به به و چه چه بالا دستی کار می کند چون انتخابها همه فرمایشی و قومی و قبیله ای است .عاقبت شما را هم خواهیم دید.آه این کارگران بدجور گریبانتان را خواهد گرفت
    ناشناس
    ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    حال کارفرمایان مختلف افزایش دستمزد کارگران هستند پس بیاند با وجدان خودشان بجای این کارهایشان قیمت کل اجناس برابر بادستمزه کارگران کاهش دهند نه لحظه به لحظه انرا افزایش دهند تا حداقل کارگران هم بتوان با همان دستمزد نا چیز شکم خود وزن بچه‌های خودشان را کمی سیر نگاه دارندتا از این بیشتر شرمنده زن بچه ها واجتماع از نظر مالی وبوجه نشودند
    رحیم اسماعیل پور
    ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    گفتی دولت دل همه را کباب کردی. رئيس دولتی که بلد نیست صحبت کنه و یه سری الفاز بی مفهوم را تلفظ میکنه از عهده اداره مملکت ناتوان هست چگونه مشکل کار و کارگر را قادر به حل آن هست.
    پاسخ ها
    حمید ملزوماتی خیابانی
    ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    الفاز نه داداش
    الفاظ
    نکنه به شما نهار ندادن ؟
    ناشناس
    ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    الفاظ
    رضا
    ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    دوستان موافقید که تا حق مونو نگیریم و نگاه ها برعکس نشود، به اعتراض مدنی رو بیاریم و سرکار نریم؟؟
    تو مملکتی که اکثرا حقوق بگیر حداقلی هستن و اینطور باهامون رفتار میشه باید ساختار عوض بشه
    آخه حدافل حقوق زیر خط فقر مگه مالیات داره؟؟؟
    آخه عیدی و سنوات حداقلی مالیات داره؟؟؟
    تا کجا تحمل کنیم
    از سفره و حق زن و بچمون بزنیم و همچین رفتاری بشه باهامون
    نه قراردادامون مشخصه نه حق و حقوقمون و نه امنیت شغلی داریم
    فقط باید کار کنیم تا جیب دولت و کارفرما رو پر کنیم
    تهش هیچی
    برای هر چیزی نرخ دلار باید تورم رو تحمل کنیم
    حق یه زندگی معمولی رو ازمون گرفتن
    همش بدهکاریم
    تورو خدا متحد شیم تا حق و حقوقمونو بگیریم

    کارگریم برده نیستیم که فقط نون و آب بخوریم کا زنده باشیم جیب دولت و یه عده کارفرما رو پر کنیم
    پاسخ ها
    ناشناس
    ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    شما فقط زورت به کارفرمای د رمانده رسیده برو حقتو از اقازاده ها خودی بگیر
    ناشناس
    ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    مطمئن باشید مسئولان هیچ کاری انجام نمیدهند وفقط حرف می زنند،در ضمن تنها راه رسیدن به تعادل فقط کنترل تورم هست که به نظر میرسه نه کسی و نه اراده ای برای کنترلش وجود ندارد.
    مصطفی
    ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    تف به شرف مسئولینی که هم پست دولتی دارن و هم در قالب کارفرما
    مانع از معشت کارگران میشوند
    اگر جنگ بشه باید دید این کاخ نشینان که خون مردموو ما کارگران رو تو شیشه کردن میرن جنگ با بچه هاشون یا فرار می کنن انگلیس .
    پاسخ ها
    ناشناس
    ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    تو هم فرار میکنی ولایتتون اصغر اباد علیا
    Omid
    ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    به نظر من این حرفها همش بیخود بی فایده اس و هر روز به روز بدتر شده هیچ وقت هم بین مردم ایران اتحاد نبوده فقط راهش اینکه کشور خالی از کارگر بشه کسی به کارخونه ها نره تا به التماس بیفتند با حقوق بالا اونی که حق زحمت کارگر نه مدیرای دزد مفسد اشغال
    ناشناس
    ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارفرما اگه نیروی کارگری رو کم کنه به خودش ضرر زده تولید محصولش کمتر میشه،پس خواهشاً به داد کارگر برسید،
    پاسخ ها
    حبیب اله دزفولی
    ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    خوب بقیه شون بیشتر کار کنن
    بوستاندوست
    ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    هزینه ها را کم کنید که مردم با ۴ میلیون هم میتونند زندگی کنند .
    ولی وقتی قیمت همه چی سرسام آور باشه با ۱۰، ۱۵ میلیون هم مشکل دارند .
    آقایونی که اون بالا نشستید و خبر از مردم ندارید و شاید هم خبر دارید خودتون را به اون راه زدید صورت مسئله را درست کنید.
    ناشناس
    ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    این عملکرد همون ارباب رعیتی قدیمه. به سبک مدرن امروزی .
    کاسه شکسته
    ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    تورم و تورم و دروغ و دروغ،از زمان شروع تورم کالاهای ایرانی هم روز به روز بی کیفیت تر و گرونتر میشن ،باید هم حقوق کارگران و معلمان افزایش پیدا کنند و هم جلوی تورم و بی کیفیتی کالاها گرفته بشه ،با این شرایط فشار روی همه اقشار کشور هستش از معلمان و کارگران تا بازاریان ،چونکه مردم پول ندارند که بخوان وسایل مایحتاج زندگیشون رو خرید کنن و جنس هم رو دست کاسبان می مونه
    ناشناس
    ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    حداقل دستمزد یعنی فقط بخور ونیروهای اما کارفرماها بااین دستمزد سرمایه دارتر می‌شوند باید قانون بگذارند که زدرصدی از تولید ویا فروش کمتر نباشد
    ناشناس
    ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارفرماخیلی بیجاکرده عحمقای دزدوقتی میلیاردی سودمیبره زمین وباغ ووووچقدسوله اضافه میکنه ازکجامیاره ماشین میلیاردی زیرپاشه ازکجااورده مگه کارفرمابرجی چقدسودمیخادببره حق کارگره دیگه ضایع میشه دولت بایدگوش کارفرما بکشه مثل کشورای دیگه کارگروهمجوره ازش کارمیکشه جرمیده بدبخت وزراضافه ممنوع
    پاسخ ها
    خلیل
    ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    دولت اگر حق اولاده یک تومان بالا ببره خودش باعث تشویق به بچه دار شدن میشه
    عبدالعظیم ملائی
    ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    فکر مکنید چندتا کارگاه کوچک ومغازهاتوان پرداخت ۹میلیون تومان رادارد مگر مثل شرکتهای بزرگ دستشان توجیب دولت
    ناشناس
    ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    اره بایدم اعتراض کنن خیلی درست حسابی حقوق میدن به موقع نمیدن ازساعت کار ازحقوق ازسرتهش میبرن ازاون حسابدارش موقع پول ریختن اذیت میکنه ازاون ورحقوق کارگرنمیده جای دیگه سرمایه گذاری میکنه خلاصه حرف زیاده
    پاسخ ها
    مهدی
    ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    سلام من خودم حسابدارم ،حسابدار اذیت نمیکنه اینا دروغهای کارفرما هست ،اگر هم حسابدار دیر واریز میکنه به دستور مدیر عامل شرکت هست ،حسابدار هم یک نیروی کار شرکت هست واز طرف خودش نمیتونه تصمیم بگیره متاسفانه مدیران خودشون تصمیم میگیرن چه بلایی سر کارگر بیارن و حسابدار رو مقصر اعلام میکنند تا از خودشون رفع مسئولیت کنند
    ناشناس
    ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارفرما هرچه حقوق کارگران را زیاد کند زود جنس تولیدی خود را دوبرابر میکنه بیچاره کارگران فصلی وکشاورزان خرده پا
    وبیکاران بیسواد‌و باسواد که درآمدی ندارند مثل دورکند پسر خودم که با داشتن زن وبچه بیکارند دستمزد زیاد نشود ولی قیمت‌ها بالا نرود به سود اکثریت مردم است
    طاهر
    ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    سلام شرکت نفت بهران ۱۲۰۰ نفر پیمانکار و ۳۰۰ نفر روز مزد دارد در صورتیکه روزانه چندین میلیارد تومان فروش دارد تمام این کارگرها را مثل برده نگه داشته...چرا شرکتهای سوده ده باید کارگر را برده تلقی کنند ...الودگی و سختی کار هم باید بده در صورتیکه از همه حق و حقوق کارگر فرار میکنند ..و حقوق پایه ما وزارت کاری هست چرا....در صورتیکه مدیران شرکت پایه حقوقشان بالاترین رقم وزارت کار هست و یه ساعت اضافه کاری مدیران فکر میکنم ۱۰۰ هزار تومانه... ولی کارگر پیمانکار یه وام حداقلی هم بهش نمی دهند...چرا چرا ...چرا....
    حامد
    ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    دیگه وقتش رسیده کارگرا همه شهرها اعتصاب سراسری کنه تا همه چی درست شه تا اعتصاب نشه اونم سراسری هیچی درست نمیشه امیدوارم که کارگرا به خودشون بیان تا کی میخوان خفت خاری بکشن
    باران
    ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    چند سال پیش با شغل کارگری میشد چند تیکه اسباب کهنه ی خونه رو عوض کرد و حال و هوای خونه رو خوب کرد اما حالا اگر اسباب خونه خراب هم بشه پولی برای جایگزین کردنش نداریم اصلا پولی ته حساب نمی‌مونه که بخواد خرج بشه.شده مثل زمان شاه که هیچ کس نمیتونست مبل بخره هر کسی نمیتونست میوه های درست و حسابی بخره هر کسی نمیتونست لباس بخره.کارگر هم کار می‌کنه پس حق زندگی داره
    بهروز
    ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    حقوق کارمندان ؛ پرستاران و معلمان وبقیه اقشار جامعه کلی افزایش پیدا کرده تو این سالها...فقط قشر کارگره که همیشه باید باحقوق حداقلی و کمتر از بقیه بااین تورم افسار گسیخته بسازه....این عدالت نیست...خداازتون نگذره
    علی
    ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    فقط باید مثل معلمان یک اعتراض کشوری بکنیم تا این کارفرما ها بفهمند که اگر کارگر نباشد چرخ اقتصاد میخوابد که هیچ بعد از مدتی هم باید برن غاز بچرونن بیکار نباشند اون وقت میفهمند که این چیزی هم که دارند از صدقه سر کارگر دارند اگه کارگر نباشد حتی نون هم گیرشون نمیاد که بخورند
    پاسخ ها
    محمدرضا
    ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    ی لیوان آب بخور .جو نگیرد
    ناشناس
    ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کارگربرده نیست.بنده خداست.شماهاازمابهترون گوش کنید.باشعورکارگران بازی نکنید.ماکه می دانیم سرآخرکارگرته چاه است.باهمان حقوق بخورونمیر.ایقان داریم همه چی به نفع کارفرماتمام می شود.چون دولت نماینده کارفرماست.می گوییدنه؟پس ببینید.
    هادی
    ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    دولت باید به کار گران سوبسید بدهد وگرنه نرخ تعیین کردن جز اینکه به چرخه تولید آسیب بزند هیچ بازده دیگری نخواهد داشت
    علی
    ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    نماینده کارفرما که خود دولت،نماینده کارگری کجا بود؟اااخوان،جمع کنیداین شعرو ورا رو،ایرانی باید گشنه باشد،برا اینکه حقش همینه،هر کس که میگه من طرف کارگرم ی ماه با ۳/۵ زندگی کنه اگر تو ۲۴ ساعت اول ماه از گشنگی نمرد،اااخوان،مسخره ها.
    مهدی
    ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    زیاد کنید حقوقها را تا جنسهایمان را چند برابر بفروشیم با حقوق زیاد کردن هر کارگر عاقلی میدونه زندگیش به رفاه نخواهد رفت بر عکس به فنا خواهد رفت این توپی که داره میچرخه دولت انداخته تو زمین کارگر و کارفرما فقط به خاطر بی عرضگی خودش برای مهار تورم
    پاسخ ها
    فرزاد
    ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    دقیقا" همینیه که گفتید
    علی
    ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    مردک امسال یا سال قبل حقوق کارگر رو چندرغاز افزایش دادید و در مقابل چندصد درصد قیمت اجناستون رو افزایش دادید، پس بیخود چرند نگو خونخوار
    ناشناس
    ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    ۳ ملیون حقوق کارگری ۵ ملیون اجاره یک واحد ۴۰ متری ۳۵ سال ساخت پایین شهر اجارشه چجوری زندگی کنیم جلوی تورم بگیرید
    پاسخ ها
    ناشناس
    ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    ✅✅
    رضا
    ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    بازی نخ نمای هرساله باز تکرار میشه کلی تو سیرکشون دلقک بازی در میارن اخرشم ده پونزده درصد افزایش میدن میرن میشینن پای محفلشون به ریش کارگر میخندن ،مگه کارفرماها تو این سالها محصولاتشون رو با نرخ تورم افزایش ندادن که نمیخوان حقوق ناچیز کارگرا رو به همون میزان افزایش بدن واقعا این معادله اینقد براشون پیچیده ست
    ناشناس
    ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    دولت چرا از مردم حمایت نمیکند چرا مشکلات را حل نمیکند مثل ۳۰ سال پیش فروشگاههای امکان یا همان خانه کارگری را که اکنون برای مرفهین است چرا مثل سابق گوشت ومرغ غیره.... را وارد و به کارگر سهمیه بدهد بخدا گارگر چیزی نمیخوره میده به فرزندانش که آینده این مملکت هستند
    پاسخ ها
    ناشناس
    ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    کدام دولت ؟
    هرکی اومده برای خودش و بچه هاش جمع کرده ؟
    ناشناس
    ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    کارفرما جماعت بفکر کارگر نیس فقط میگه خودم لطفا دولت طرف حق رو بگیره اگر حقوق ۱۰ میلیون بشه تازه میرسه به خط فقر
    مظلوم
    ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    تا کی هر ساله افزایش حقوق و گران شدن
    کالا.....تا کجا....چرا فکر اساسی نمی‌کنند
    مسؤلین چرا کارها دست کاردان نیست
    بنده خدا
    ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    نظام حاکمیتی این کارفرمایان تمامیت خواه را بد عادت کرده و به مکیدن خون کارگران تربیتشان کردهو متاسفانه دیگه با نفوذ در لابلای حاکمیت ، گردن کلفت شده اند و هزاران متاسفانه که نظام اراده ای به حمایت از قشر کارگر و پرداخت حقوق واقعی قشر کارگری ندارد زیرا که اکثر دولت نامردان خودشان کارفرما هستند و به مکیدن خون جیگر کارگران و خانواده های آنها عادت دیرینه دارند.و صد البته رهبری هم اراده خاصی به پرداخت حقوق واقعی کارگر ندارند و قشر کارگری را در حال بخور و نمیر نگه میدارند.تاسف دارد.خدا خودش باید به داد این قشر مظلوم استظعاف شده برسد.
    آیا نمیدانند کسانی که به حقوق کارگر تصمیم میگیرند ماهانه درآمد بالای صدها میلیون تومان دارند؟؟!!!!
    خوب میدانند و به کارگران عامدانه جفا میکنند.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    ناشناس
    ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    حسابدار هستم مدیر فروش حقوق کارگر دیگه از درصد رد داده و درصد جواب گو نیست خود کارفرماها که خدا و پیغمبر سرشون میشه میگند حداقل حقوق 3برابر الان
    ببینید هرچقدر حقوق کارگر پایین تر باشد به ضرر مملکت و چرخه اقتصاد خواهد بود میشه حقوق را از بعضی مدیران کم کرد و به حقوق کارگر اضافه کرد
    ببینید تا وقتی برده نداری نویین تو این کشور هست حق گفتم جمله مملکت اسلامی را نداریم و باید گفت مملکت برده داری
    یه سر تو املاکی ها بزنید منزل بخوای اجاره کنی ارزونترین و دورافتاده ترین شهر و روستا که تو gps نقشه ها هم نیست رهن کامل 120 میلیون که ندارند فقط باید اجاره بدند تبدیل بشه میشه ماهی 4میلیون اجاره بعد حقوق کارگر 3700 تازه باید 300دیگه جور کنه بزار رو اجاره آب و برق خوراک بچه ها پوشاک و.... ولی هر آدم بی عقلی هم میتونه حستب کنه دیگه زیر 15 واقعا بی احترامی و توهین به شخصیت کارگر است و نفرین و آها این قشر به تعیین کننده حقوق است شما 15 میلیون هم بشه باز افزایش پیدا نکرده چون تازه اومدند رو خط فقر بالا 15 میلیون تا 23میلیون هم افزایش نکردید جبران قبل که کم بوده پس منتی نیست هرچقدر هم بره بالاتر..
    مملکت داره از دست میره چون کارگرش دا ه از دست میره پولی برا خوراکش نمی مونه نکنید با ملت قشر کارگر که تو اون دنیا زن و بچتون جلو
    کارمندپیمانی دولت بازنشسته غیرهمکار تامین اجتماعی
    ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    سلام لطفا اطلاع رسانی وپیگیری شود کارفرمایان همیشه یک استعمارگرانی هستند که حق وحقوق کارگران رابه یغما بردندبایدشورای تعیین دستمزد کارگران منحل و همانند کارمندان دولت تعیین شود
    پاسخ ها
    علی
    ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    درود به شرفت من به دولت و همه مسئولین زیربط اخطار میکنم که جلوی ناعدالتی ها و کارفرما ها روبگیرن به حال خودشون رها نکنن تا هر بلایی بخوان سر کارگران بیچاره در بیارن وگرنه گارگران با مسئولان خاطی عمل انقلابی خواهند کردهمه ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم
    علی حسین پور
    ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    به نظر من حقوقها رو افزایش ندهید بگذار کارگر از گرسنگی بمیرد عوضش راه برای واردات ورانت بیشتر مشود هر سال این برنامه رو تو اسفند داریم اخرش با چندر غاز تمومش مکنند
    ناشناس
    ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    درنهایت تامین اجتماعی بخاطرافزایش حقوق بازنشستگان که عضوناظر تصمیم می کیره امارطلاق وکسانی که جزواولین سارقان هستن ازنیروی انتظامی بکیرید بعدکجاتهرانخونه با۱۰۰تومن میدنزیر۳۰۰وجودنداره مثل همیشه یه چیزناچیز وبن خق اولاد حق مسگن کدوم مارفرمامیده بعد تصویب نیگن کی گفته نمیشه وسط سال افزایش داد دروغهاتونو همه حفظن مجلس که فقط فکر طرحهای ضدمردم وتلکه کردن جیب ملته.
    رضا
    ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    با این حقوقها جوانها حتی حاضر نیستند ازدواج کنند،بچه دار شدن پیش کش،یه سری به کارخانه‌های خصوصی بزنید،کارگر دیگه اعصاب نداره،فقط ناله، فحش وناسزا شده ذکر روزانه‌اش.
    ناشناس
    ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    این وضعیت خود دولت و همراهی کار فرما به وجود آمده هر چه اشتغال زایی کنند استعمار کارگر بیشترهست
    ناشناس
    ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    کارفرما کارش اعتراضه که بیشتر شیره جون کارگر رو بمکه خودش بهتر زندگی کنه این شماها هستین که نباید این بازی رو دربیارین وزیربار برین که ما خواستیم زیاد کنیم کارفرما اومد با دلایل الکی ثابت کرد نمیشه وما هم حقوقو نصف کردیم ودوباره کارگر مونده وحوضش
    ‌پ. مسلمان
    ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    آنچه مسلم است کارفرمایان نفع خود را نگاه میکنند و حتی به 10 درصد هم رضایت نمیدهند ولی هرچه فاصله تورم و نرخ رشد دستمزد بیشتر شود ، جبران این اختلاف سخت تر میشود. یک جایی بایستی این تابو شکسته شود تا به روال عادی برگردد.
    الان هم دیر است. پس تعلل جایز نیست
    پاسخ ها
    حبیب اله دزفولی
    ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    من با ۱۰، ۱۵ درصد افزایش مشکلی ندارم
    ولی بیشتر از این بخاد بشه یه سری هارو بیرون میکنم و افزایش قیمت میدم
    ناشناس
    ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    لطف کنید افسارتورم را بگیرید که مملکت رانابود نکنند بقیش پیش کش
    پاسخ ها
    ناشناس
    ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    علط نکن کارفرما
    ناشناس
    ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    خواهشا چرت وپرت نگید
    محمد حسن
    ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    سلام مردم من کارگرم.
    خیلی شما از مردم برای خرید هر چیزی اصلا به انسانهای که درآمد کافی ندارن بی توجه بودید چون انسانیت نداریم شما به سمت گرانی میدوید.
    من کارگرم.متاهل. خانه اجاره ای. موتور سیکلت مدل پایین.
    بیار آدم زحمت کشی هستم در محل کارم هیچگونه خیانتی نمیکنم نه از وقت کاریم نه از اموال اونجا
    در کشور ما تخفیف برای همه هست سرایت خرید آسان برای پر درامدان. ولی برای کارگران به سادگی میشه گفت هیچ
    یکم مردم تلاش کنیم که همه در رفتم زندگی کنیم من از زنم خجالت میکشم خیلی دوسش دارم ولی چه دوست داشتنی که هیچ کاری نمیتوانم برایش انجام دهم جز خریدن یک شاخ گل
    ناشنلس
    ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    سلام کارفرمای دم کلف
    جعفریان
    ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    افزایش حقوق نامتعارف اولین ضربه رو کارگر میخوره اتفاقی که سال ۸۵ در دولت احمدی نژاد افتاد وباعث اخراج زیادی نیروی کار شد وبعد هم حقوق کاهش پیدا کرد مسئولین باید کاری کنند که تورم افزایش نکند که نمیتوانند اگر حقوق ها نامتعارف افزایش پیدا کند کارفرما برای جبران نیروی خود را کاهش وفشار بر کارگر را زیاد میکند پس کارگر بازهم با افزایش زیاد حقوق باز هم لطمه میخورددرسال ۸۵ تازه ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود که با فشار کارفرمایان بعد از ۳ماه به ۲۵درصد کاهش پیداکرد ونیروی کار اخراج شده به کار بر نگشتند وفشار کار بر دوش کارگران دیگر افتاد
    پاسخ ها
    مصطفی
    ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    الان چند سال حقوق کارگر تغییر زیادی نکرده اما محصول کارفرمایان ی که در سیستم های دولتی هستن چند صدبرابر شده ،چراااااا ؟ چرا اینقدر دزدی می کنن عدالت یک کشور اسلامی این هست این کشور امام زمان هست ؟؟؟؟؟
    ناشنا
    ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    البته به شما ربطی ندارد که داری حرس کارفرما را میزنی چرا نباید حقوق گارگر بالا بره حی. سال ۸۵ --۸۵ میکنی با این حقوقها با بیکاری هیچ فرقی نمیکند پس تو نظر نده
    اکبر
    ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    انگار این کارگران برده این مفت خوران هسن. که هر دقیقه ی یه بهانه واسه کارگران میارن. نان کارگر میزنن تا جیب خودشون پر بشه. واقعا براساس تورم قانون گفته. اینا قانون زیر پا میذارن هیچ کس جلو اینا نمیگیرن. چه توقع از مردم دارن مسولین
    پاسخ ها
    ز
    ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    نشستید اینجا نظر مینویسید تو اینترنت ول میچرخید اونوقت افزایش حقوق هم میخواین؟
    ناشناس
    ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    آقایون خواهشاً به دادکارگران برسیدواونهارادریابیدکارفرماباتوجه به تورمروقیمت محصولش می کشه مثلاً ازاول سال 1400ده بار کشیده رومحصولش اماکارگرچی اگرکارفرماقول دهددرطول سال رومحصولش نکشه ماکارگرهاحرفی نداریم
    پاسخ ها
    ناشناس
    ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    البته کارفرما هم براساس افزایش قیمت شرکتها جنس را تغییر میده
    از اول ۱۴۰۰ تا الان ۵، ۶ بار افزایش قیمت دادند
    ز
    ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    کسی مجبورتون نکرده برید کارخونه کار کنید. برید روستا کار زیاد هست.
    سبحان
    ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    کارگر برده نیست که کارفرما و دولت کمترین حقوق را برای این قشر زحمتکش در نظر بگیرد
    باید حقوق کارگر طبق سبد معیشت تعیین شود تا شأن و منزلت کارگر در جامعه حفظ شود و مردم کارگری را برده داری تلقی نکنند و با حقوق بالای کارگر جوانان انگیزه کار و تلاش را داشته باشند نه اینکه جوانان بیکار در خانه بنشینند و بیکاری و کارهای کاذب دلالی و قمار را بر کارگری ترجیح دهند
    پاسخ ها
    ایکس
    ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    چون در شرایط رکود هستیم.دولت مالیات رو بردارد و حقوق کارگر رو به ۱۵ میلیون تومن افزایش بدهد.اینطوری دولت هم سهم خودشو از وعده وعید دادن پرداخت میکند
    ناشناس
    ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    مردم کارگری را برده داری تلقی نکنند کارگری در ایران همانند برده داریست بچه جون
    کارفرما
    ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    هیچکس نمیتونه کس دیگری رو به کاری مجبور کنه. نه دلالی نه کارگری. در صورتی که حقوق هارو ۱۰۰ میلیون هم بکنن، شما ماه بعد باید بری ماستو بخری دبه ای ۸۰۰ هزار تومن. کارفرما هم یا میکشه رو جنسش افزایش حقوقو، یا تعطیل میکنه و کارگرو اخراج میکنه. در هر صورت کارگر ضرر میکنه و لاغیر.
    شما باید تشریف ببری مشکلو با دولت و تورم ۵۰، ۶۰ درصدی سالیانه حل کنی. کارفرماها اینقدر مشکل با صنایع و معادن و مالیات و شهرداری و اصناف و ... دارن که دیگه جونی براشون نمونده.
    ز
    ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    کسی مجبورتون نکرده کار کنید. برید دستفروشی. خخخخ
    نظرات شما