صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 10
کد خبر: ۳۰۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

تولید اقتصادی خودرو‌های شاهین و کوییک در دستورکار

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه عبور مستقیم محصولات سایپا به ۹۰ درصد رسیده و پرداخت پول به زنجیره تامین قطعه ۶۰ روز کاهش یافته است، گفت: امیدواریم با توجه به ۸ فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، شورای پول و اعتبار نسبت به پرداخت تسهیلات به خودروساز اقدام کند.

رویداد۲۴ به گزارش سایپانیوز، محمدعلی تیموری در جمع خبرنگاران حوزه خودرو و درپاسخ به سوالات و ابهام‌های که در حوزه تولید و کیفی سازی محصولات گروه خودروسازی سایپا وجود دارد، اظهارداشت: برای ارتقای کیفیت محصولات این مجموعه در سه ماه گذشته، ۲۴۰ پروژه تعریف شده که اجرای آن‌ها نیازمند یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است.

او تصریح کرد: در پنج سال گذشته و به صورت سالانه شورای پول و اعتبار تسهیلات به خودروسازان اختصاص می‌داد، اما امسال و با وجود ابلاغ ۸ فرمان رئیس جمهور مبنی بر تولید خودرو‌های جدید، از رده خارج کردن خودرو‌های قدیمی و افزایش ۵۰ درصدی تولید، هیچ تسهیلاتی اختصاص پیدا نکرد.

تیموری با اشاره به گلایه‌های مردمی از ایمنی و کیفیت برخی از خودروها، گفت: ۷۰ درصد از ایمنی و کیفیت خودرو مربوط به مرحله طراحی است و ۶۲ درصد آن به کیفیت قطعات برمی‌گردد لذا در سال جاری با تعریف و اجرای پروژه‌های متعدد، مشکلات مربوط به کیفیت کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

او با بیان اینکه سه ایراد محصول شاهین که شامل صدای غیرعادی موتور، شیشه بالابر و صندلی‌ها بود به صورت کامل برطرف شد، افزود: به زودی رضایت مشتریان از محصول اقتصادی شاهین افزایش خواهد یافت؛ البته در زمینه رشد کیفیت برای خودرو اقتصادی کوییک نیز برنامه منسجمی تعریف شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: خودرو شاهین، چهار ستاره ایمنی اروپا را با موفقیت پاس کرده است از همین رو این خودرو ویژگی‌های متعددی دارد که امیدواریم با استمرار در اجرای برنامه‌های کیفی، رضایت صددرصدی مردم به دست آید.

او با اشاره به اینکه زمان پرداخت پول به زنجیره تامین قطعه از ۱۸۰ روز به ۱۲۰ روز رسیده است و ضرورت دارد این زمان به ۹۰ روز کاهش پیدا کند، گفت: اگر مدت زمان پرداخت پول به زنجیره تامین سرعت پیدا کند، ضمن ارتقای کیفیت، تولید افزایش خواهد یافت.

تیموری با اشاره به سیاست اشتباه خرید سهام در گذشته، اظهار داشت: یکی از ۸ فرمان رئیس جمهور فروش سهام و انجام هزینه آن در توسعه محصولات است به همین دلیل سهام درون گروهی را به اهل آن و با حضور ناظران خواهیم فروخت؛ در این راستا از ابتدای سال جاری با ۵۰۰ وکیل از وکلای قوه قضاییه برای ارزیابی سایپا قرارداد منعقد شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها و برگشت شرکت‌های فرانسوی به ایران، گفت: اگر خودروسازان فرانسوی به دنبال حضور مجدد در بازار ایران هستند، ابتدا باید هزینه‌های عدم حضورشان در این چند سال را بپردازند؛ ما خودمان را وابسته به رفع تحریم‌ها نکرده‌ایم از همین رو تولید اقتصادی خودرو‌های شاهین و کوییک در دستور کار قرار گرفته است.

او به کاهش چشمگیر خودرو‌های کف پارکینگ‌های سایپا اشاره کرد و گفت: با تلاش و همت کارگران و مهندسان گروه سایپا، خودرو‌های موجود در کف پارکینگ‌ها از ۸۷ هزار دستگاه در دی ماه سال گذشته به ۲۹ هزار دستگاه کاهش یافته است و این امر ادامه دار خواهد بود.

تیموری با اشاره به اینکه تیراژ تولید معیار مهمی برای سنجش فعالیت خودرو نیست بلکه باید تعداد خودرو‌های تحویلی به مشتریان مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: عبور مستقیم و تجاری سازی محصول مهمترین شاخص اقتصادی یک بنگاه است؛ در گذشته عبور مستقیم محصولات ۲۰ درصد بود و از زمان حضور تیم مدیریتی جدید این عدد به ۹۰ درصد رسیده است.

او درباره چرایی حذف تیبا از سبد محصولات سایپا در سال جاری، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته که خودرو تیبا تولید می‌شد، ضرر و زیان هر دستگاه بیش از ۷۴ میلیون تومان بود، حال اگر این روند برای سال جاری ادامه پیدا می‌کرد، عدد یاد شده به ۹۰ میلیون تومان می‌رسید، از همین رو و در راستای تولید اقتصادی تصمیم به حذف تیبا گرفته شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره همکاری با وزارت دفاع، تاکیدکرد: امسال همکاری سایپا با وزارت دفاع در حوزه قطعات الکترونیکی و دانش بنیان ۱۰ برابر خواهد شد چرا که این وزارتخانه بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در اختیار دارد.

نظرات شما