رویداد۲۴ حجتالاسلام احمد حسین فلاحی اظهار داشت: در دولت قبلی به ویژه در دوران کرونا، آموزش عشایر رها شده بود و بسیاری از آنها از تحصیل باز ماندند.
وی با بیان اینکه عشایر به صورت فصلی مهاجرت دارند و معلمی برای آنها دیده نشده بود، تصریح کرد: با توجه به بازگشت عشایر به استان، توجه به آموزش عشایر را مدنظر قرار دهیم.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: چادرهای آموزشی برای عشایر برپا شده و مربیان جهادی هم مشغول به کار شدهاند.
فلاحی با تاکید بر اینکه هدف ما بازگرداندن دانشآموزان ترک تحصیل کرده به آموزش و تحصیل است، عنوان کرد: متاسفانه آمار جاماندگان از تحصیل زیاد است.
وی با بیان اینکه در بحث آموزشی گروههای غیر عشایر هم مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار داشت: دولت قبل با کم کردن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ضربه سنگینی به بدنه آموزشوپرورش وارد کرده است.
بیشتربخوانید: کدام گروه از معلمان مشمول رتبهبندی نمیشوند؟
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با کمبود ۲۲۰ هزار نفر نیروی معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی مواجه هستیم، تصریح کرد: کلاسهای بدون معلم یک ضعف بسیار بزرگ است.
فلاحی با بیان اینکه در بحث جبران کمبود معلم باید نیروهای ارزشی و جهادی پای کار بیایند، عنوان کرد: راهاندازی مدارس غیر انتفاعی راه حل جبران کمبود معلم است.
وی با تاکید بر اینکه باید از شیفت مخالف مدارس برای آموزش دانشآموزان استفاده شود، تصریح کرد: یک شیفته شدن مدارس سبب کمبود معلم شده است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شیفت مخالف مدارس دایر شود، معلمان میتوانند برای بهبود وضعیت معیشتی خود در شیفت بعد از ظهر هم تدریس کنند.