صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 03
کد خبر: ۳۱۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

با این فرمان، آینده کودکان دهه 90 در خطر است!

معمولا انتظار می‌رود که کودکان پس از اتمام تحصیلات‌شان، از مهارت‌های لازم برای اداره‌ی صحیح زندگی و رسیدن به موفقیت برخوردار باشند، اما برخی از مهارت‌های اساسی که بسیار ضروری هم هستند، در دوران تحصیل به آنها آموخته نمی‌شوند.

رویداد۲۴ اتفاقات و مشکلاتی که تا بدین جای زندگی‌تان رخ داده و با آنها درگیر شده‌اید را در نظر آورید و به این نکته فکر کنید که آیا راهی وجود نداشت تا شما بار این مشکلات را به دوش نکشید و حداقل با آسیب‌ها و درگیری‌های کمتری رو به رو شوید؟
یکی از جواب‌هایی که می‌توان به این سوال داد داشتن مهارت‌های مثل خودشناسی،اعتماد به نفس،مراقبت از خود،ارتباط موثر،کنترل خشم،تمرکز،کار تیمی و... است. اگر در خانه یا مدرسه این مهارت‌ها به شما آموزش داده می‌شد بدون شک شما نیز مجبور نبودید درگیری های روحی زیادی را تجربه کرده و با آنها دست و پنجه نرم نمایید.

فاجعه اصلی چه زمانی رخ می دهد؟

معمولا در دوران کودکی کشمکش‌های زیادی با فرزندان وجود ندارد، اما زمانی‌که آنها به سن بلوغ می‌رسند رشد روانی و شناختی ایجاد می‌شود. این رشد روانی ممکن است باعث بروز مشکلات و کشمکش‌هایی بین نوجوان و والدین شود و اینجاست که اهمیت آموزش مهارت‌های اساسی زندگی خود را نشان می‌دهد.

اگر نوجوان شما از کودکی با این مهارتها آشنا شده باشد، بعد از اینکه به دوران بحرانی زندگی خود رسید و با تعارضاتی رو به رو شد، دیگر نیازی نیست نگران او باشید؛ زیرا خودش در لحظه می‌تواند تصمیمات قاطعانه و بسیار منطقی را اتخاذ کند.

در مدارس ما چه خبر است؟

وقت دانش آموزان در مدارس بیشتر به حفظ کردن مطالب گذارنده می شود. متاسفانه، آموزش و پرورش ما حافظه محور است و دانش آموزان، مطالبی را می آموزند که تاثیر حداقلی در زندگی آینده شان هم ندارد. ثمره این تعلیم و تربیت، این می شود که دانش آموزان ما با ورود به اجتماع، توانایی حل مشکلات و یا جلوگیری از آنها را نخواهند داشت و این یعنی مواجهه با بحران هایی که در صورت عدم اتخاذ تصمیم گیری مناسب، ممکن است به فاجعه بینجامد.

در پایان دوران تحصیل کودکان ما مانده اند و دنیایی که خود را در حال در جا زدن می بینند. نظام آموزشی فردی را تحویل جامعه می دهد که آسیب پذیر و آسیب رسان است و کمتر قدرت تغییر کردن و تغییر دادن را داراست.

 

کودکان در پایان تحصیل چه دستاوردی باید داشته باشند؟

کودکان باید بتوانند بعد از پایان دوره ی مدرسه در روابط بین فردی، با تفکری خلاق و دید انتقادی به توانایی حل مساله در زندگی خود بپردازند و هرگونه استرس را از زندگی خود دور کنند،آموزش ها باید به گونه ای باشد که نقشه ای کامل از راه ها و چاه هایی که می تواند فرزندان ما را در چهار چوب یک آینده عقلانی، بیمه کرده و ترس از آینده نامعلوم فردی و حتی اجتماعی آنها رابه صفر و شاید زیر صفر برساند. اما باید به جرات گفت که متاسفانه این موارد، کمترین جایگاهی در نظام آموزشی رسمی کشور ما ندارد و زمان مشخصی برای یادگیری مهارت های رفتاری،ارتباطی و شناختی در نظر گرفته نشده است.

 

کوچینگ، جدیدترین و موثرترین روش مهارت آموزی در قرن ۲۱



امروزه در دنیا از کوچینگ به عنوان جدیدترین شیوه برای مهارت آموزی و تغییر رفتار در کودکان استفاده می شود. کوچینگ کودکان فرایندی در جهت رشد پتانسیل‌های آنهاست و در این فرایند، سفری تأمل‌برانگیز آغاز می‌شود که با تمرکز بر دنیای درونی کودک(توانمندی‌ها، علایق، خواسته‌ها و…) راهکارهای خلاقانه‌ای برای حل مسائل کودک توسط خودش کشف می‌شود. این راهکارها از درون کودک خلق‌شده و او را به انسانی مسئولیت پذیر، منحصربه‌فرد و توانمند تبدیل می‌کند.

خوشبختانه در کشور ما نیز با همت آکادمی دانش بنیان کوچینگ کودکان و نوجوانان تاکنون شاهد استفاده بیش از 15000 کودک و نوجوان در مدارس، مراکز آموزشی، سازمان ها و شرکت های پیشرو (از جمله فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور و فرزندان خانواده های نیرو های مسلح)، بوده ایم. در سال 1400 بیش از 300 مرکز آموزشی و بالغ بر 150 مرکز نمایندگی شروع به استفاده از دوره های کوچینگ نمودند و بازخورد خانواده ها و کودکان فوق العاده مثبت بوده که ویدئوهای ارسالی در صفحات شبکه های اجتماعی موسسه منتشر شده است و همچنان نیز امکان درخواست نمایندگی و همکاری برای مدارس و موسسات آموزشی و سازمانهای پیشرو فراهم است.

ابزار آموزشی دوره های کوچینگ کودک و نوجوان بسته ای به نام ((بوف کوچ)) برای رده سنی 7 تا 9 سال و 10 تا 12 سال است که شامل ابزارهای متنوع، ساعت‌ها انیمیشن، فعالیت، تمرین و بازی جهت آموزش و نهادینه کردن 40 مهارت ضروری زندگی، شناسایی و پرورش استعداد، خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان نموده است.

با توجه به آسیبهای شدید روحی و آموزشی که در دوران کرونا متوجه کودکان و نوجوانان و خانواده ها شد، این بسته تعاملی با هدف اصلاح و التیام اختلالات روحی و رفتاری و تحت لیسانس آکادمی M-Cida فنلاند طراحی و تولید شده است و موسسه صفرتاصد آماده همکاری با هدف توانمندسازی و رشد فرزندان و خانواده های سازمانهای دغدغه مند می باشد.

راه های ارتباط با موسسه:

♦️پیج اینستاگرام آکادمی کوچینگ

https://instagram.com/ktca.official?utm_medium=copy_link

♦️تلفن تماس

02186094936

♦️وبسایت

www.0ta100holding.ir

برچسب ها: دانش آموزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی حسینی
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
خیلی عالیه که در کشور ما هم کوچینگ کودکان ورود کرده
نظرات شما
نام:
ایمیل:
نظر: