رویداد۲۴ دنیای اقتصاد در گفتگو با صاحبان اقامتگاههای بومگردی گزارش داد که کسبوکار این قشر به دلیل فیلتر اینستاگرام با خطر جدی مواجه شده است.
به گزارش دنیای اقتصاد، پلتفرم اینستاگرام تنها فضایی برای گذاشتن عکس و نمایش سبک زندگی روزمره نیست. این اپلیکیشن زندگی بیش از ۹ میلیون نفر را در ایران به خود وابسته کرده است؛ کسانی که از آن برای تبلیغ کسب وکارشان بهره میگیرند. فعالان و علاقهمندان حوزه سفر و گردشگری یکی از مشتریان پروپاقرص این پلتفرم هستند و نمونه آن را درباره اقامتگا ههای بوم گردی میبینیم.
بیشتر بخوانید: فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دائمی شد؟
در مناطق مختلف ایران صاحبان این اقامتگاهها با راه اندازی یک صفحه و معرفی کسب وکارشان، تلاش کرده اند مسافرانی که قصد سفر به این مناطق را دارند، متقاعد کنند برای اقامت، آنها را انتخاب کنند. مزیت اینستاگرام نسبت به گزینههایی مانند سایت و... هم این است که صاحبان اقامتگاه نیازی ندارند تا سالانه مبلغی برای آن بپردازند. با تلفن همراه شان به راحتی امکان گذاشتن پست را دارند و مشتریان شان هم اغلب از همین پلتفرم برای یافتن محل اقامت بهره میگیرند. در چند هفتهای که اینستاگرام فیلتر شده، این اقامتگاهها هم با چالش جدی در زمینه جذب گردشگر (مسافر) مواجه شده اند. نمونه آن مسوول اقامتگاهی در حوالی رشت و سراوان است که میگوید: فیلتر شدن اینستاگرام قطعا در فعالیت ما تاثیر داشته و نمیدانیم با ادامه آن، چگونه دوام بیاوریم. او با اشاره به اینکه تا همین چند هفته پیش به شکل منظم تبلیغات شان را از طریق این پلتفرم انجام میدادند، میگوید: فیلترینگ کار ما را سخت کرده است.