رویداد۲۴ علیاصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره بازداشت دانشآموزان گفت: بنده درباره موضوع بازداشت دانشآموزان مطلع نیستم. بنده در این زمینه اطلاعاتی در حد فضای مجازی دارم که چندان قابل استناد نیست، اما دوستان که به صورت رسمی به گزارش میدهند گزارشات مجازی و رسانهای عمومی را خیلی تایید نمیکنند. به این معنی که ما بازداشت دانشآموز به معنای دانشآموز در مدرسه اصلا نداشتیم.
او افزود: ممکن است میان افراد بازداشت شده دانشآموز هم وجود داشته باشد، اما اینکه نیروی انتظامی وارد مدرسهای شود و دانشآموز بازداشت کند و یا جمعی تحت عنوان مدرسهای بیرون باشند و نیروی انتظامی آنها را بازداشت کند نداشتیم. در جریان بازداشتها چند هزار نفر بازداشت شدند تعدادی آزاد شدند عدهای هنوز بازداشت هستند که ممکن است در میان آنها هم دانشآموز وجود داشته باشد، اما آن فرد به عنوان دانشآموز بازداشت نشده به عنوان حضور در جریان اعتراضات بازداشت شده است. طوری جلوه میدهند به مدرسهای تعرض شده و دانشآموزی بازداشت شده و یا دانشآموزان در بیرون مدرسه کنشی نشان دادند و به آنها تعرض شده در صورتی که به این ترتیب نیست.
بیشتر بخوانید: اظهار نظر جنجالی نماینده اردبیل: به جهنم اسرا پناهی مُرده!
عنابستانی در پاسخ به اینکه آماری درباره دانش آموزان بازداشت شده وجود دارد تصریح کرد: مسئولین امر باید آمار بدهند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه مسئولیت بازداشت دانشآموزان و پیگیری آن برعهده وزارت آموزش و پرورش است یا قوه قضائیه خاطرنشان کرد: نیروی پلیس و امنیتی نباید با مدرسه کار داشته باشند مدرسه محل آموزش و تربیت است. اگر ما در آموزش و تربیت کوتاهی میکنیم و فرزند ما کنشگری میکند که ما نمیپسندیم نباید پلیس وارد شود باید ساختار آموزشی و تربیتی کار خود را انجام دهد و درباره روش خود تجدیدنظر کند.
عنابستانی در پایان یادآور شد: در هر صورت اشکال به نظام تربیتی برمیگردد اگر نتوانستیم با دانشآموز ارتباط نسلی برقرار کنیم و گفتمان خود را به فرزندانمان منتقل کنیم مسئله امنیتی نیست بلکه تربیتی است و باید آموزش و پرورش به آن رسیدگی کند.