صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 18
کد خبر: ۳۲۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر

روزنامه رسالت در واکنش به احکام اعدام‌های اخیر: رأفت پسنده است، اما قصاص پسندیده تر!

روزنامه رسالت نوشت: دشمنان خدا با هیچ‌چیزی به‌اندازه اقامه حدود الهی در جامعه مشکل ندارند. رأفت، صفتی پسندیده است، ولی پسندیده‌تر از آن، اجرای حکم خدای حکیم است؛ هم‌او که در قصاص، حیات قرار داده است.


رویداد۲۴ روزنامه رسالت در واکنش به مطالبه بخشش برای محکومان اخیر نوشت: جود و ایثار را نباید مبنای اصلی زندگی عمومی قرار داد و بر اساس آن‌ها قانون، وضع کرد و توقع اجرا داشت؛ چراکه اگر جود و بخشندگی، تحت‌عنوان قانون و مقررات درآید، جود از معنای خودش تهی می‌شود و به اصطلاح از وجودش عدمش لازم می‌آید.

فارغ از این، اگر در عمل به جود و احسان و ایثار که عموما هم حسن است هم نافع، موازنه اجتماعی و ملاحظات مختلف رعایت نشود و حساب‌نکرده صورت بگیرد، همین فضیلت اخلاقی موجب بدبختی عمومی و خرابی اجتماع می‌گردد. گذشت بی‌حد و حساب از خاطی و مجرم چه‌بسا مرتکب و حتی سایرین را به ورطه تجری بیندازد.

لزوما هر صفت ممدوحی، همیشه و همه‌جا نتیجه پسندیده نخواهد داد؛ فارغ از اینکه حسن فاعلی در آن، مهم و مؤثر بوده، زمان، مکان و میزان استفاده از فضائل هم، قاعده‌مند و حساس است.


بیشتربخوانید: عضو دفتر استفتائات بیت امام: حکم ترساندن مردم و بستن خیابان، اعدام نیست


آن‌ها که قدری با فقه و حقوق آشنا هستند می‌دانند که حتی در صفتی مثل توبه که از نشانه‌های بارز رحمت الهی است، عنصر زمان در برخی مواقع، مؤثر در مجازات یا عفو است. توبه قبل از دستگیری با بعد از آن، فرق دارد. کمااینکه خیرات در زمان حیات با خیرات در وصیتنامه متفاوت است.

دشمنان خدا با هیچ‌چیزی به‌اندازه اقامه حدود الهی در جامعه مشکل ندارند. رأفت، صفتی پسندیده است، ولی پسندیده‌تر از آن، اجرای حکم خدای حکیم است؛ هم‌او که در قصاص، حیات قرار داده است. یک‌وقتی بحث از تعزیراتی است که بما یراه الحاکم است و امکان خطا یا اعمال سلیقه وجود دارد، اما زمانی صحبت از حدودی است که شارع مقدس آن را تعیین کرده و اقامه آن را توقع دارد؛ اینجا حتی اگر کمیت تعقل برای افرادی بلنگد که البته ناشی از ضعف و نقصان در داده‌ها، تحلیل‌ها و در نهایت، خروجی و نتیجه‌گیری است؛ باید تعبدی، همراه و تسلیم شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
جناب گوساله ! معنی قصاص این است که برای جراحت کتف ادم بکشید برای سوراخ کردن باک موتور حکم اعدام بدین از کجا اومدی که اسلام رودرحد همون جای خودت می فهمی !
ناشناس
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
کی گفته شما نماینده خدا هستید؟از کجا معلوم که کار و حرف شما سخن خدا است ؟
میزان چیست ؟
کی و کجا و چه کسی به شما حق داده ادم بکشید ؟و آن را توجیه کنید ؟
اصلا کجا قرار گرفته اید ؟کی گفته شما بر حقی هستید ؟و شما امر به معروف. و مردم منکر ؟
در واقع شما نماینده چند نفر ایرانی در حکومت هستید ؟۱۰ در صد .۲۰ درصد....؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
از امثال روزنامه های کیهان و رسالت و جوان و همشهری که جز نفرت پراکنی و پاشاندن تخم کینه و نفرت بین ملت کاری بلد نیستند این مطالب سخیف و بی ارزش بعید نیست،به قول معروف آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند... آیا دوست دارید روزی خود یا فرزندتان به جرم قتل دیگران قصاص شود!؟ حداقل اگر کاری نمی‌کنید برایشان اظهار تاسف کنید که مرتکب جرم شدند...
خاقان
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
مطمئن باشید نمی گذاریم پاسخشان به روز قیامت بکشد، در همین دنیا جواب پس خواهید داد.
امید
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
رسالت روزنامه رسالت توجیه قتل آدمهاست؟
ناشناس
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
و اما لذت کودک کشی در حد انزال است.
اصغر
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
دشمن خدا ،اونوقت اینجا خدا کیه؟ مگه خدا فیزیکیه و رو کره زمین زندگی میکنه.جل الخالق.نکنه اسم کوچک خدا هم با ع شروع میشه
ناشناس
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
این اعدام و قصاص نیست ارعاب است. ۸۵ میلیون داریم دلمون میخواد چنتاشو بکشیم.
نظرات شما