صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۳۲۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۸۲ نظر
یادداشت مدیرمسئول رویداد۲۴؛

چرا رضا پهلوی فرد شایسته‌ای برای اداره حکومت نیست؟/ من وکالت نمی‌دهم!

محمد حیدری مدیرمسئول رویداد۲۴ در یادداشتی به کارزار «من وکالت می‌دهم» در حمایت از رضا پهلوی پرداخته و این پرسش را مطرح کرده که چرا رضا پهلوی فرد شایسته‌ای برای اداره یک حکومت نیست. او نوشته این سوال بزرگ وجود دارد که مگر می‌شود کسی در سن شصت و خرده‌ای سالگی باشد، اما مهمترین سابقه و رزومه‌اش صرفا «فرزند کسی بودن» باشد!

رویداد۲۴ محمد حیدری: پس از مصاحبه شاهزاده! رضا پهلوی با «شبکه من‌وتو»، بحث بر سر کارزار «من وکالت می‌دهم» داغ شده است؛ موضوعی که گفتگو درباره آن از شبکه‌های اجتماعی به سطح جامعه و خانواده رسیده و هر کسی می‌پرسد «آیا تو وکالت می‌دهی؟»

در این چند روز به شوخی از جانب دوستان و آشنایان از من سوال شده آیا تو هم وکالت می‌دهی؟ وقتی موضوع از کنایه عبور می‌کند و بحث جدی می‌شود، دیگر نمی‌توان لوده‌وار پاسخ داد و باید دقیق‌تر اندیشید تا درست‌تر بتوان گفت آیا باید وکالت داد یا خیر.

برای پاسخ به این کارزار ابتدا باید خود را در جایگاه فردی بگذارم که آخرین و تنهاترین راه برای برون‌رفت از این شکاف عمیق اجتماعی را صرفا «تغییر حاکمیت» می‌داند و در شرایطی زیست می‌کند که «براندازی» را تنها گزینه ممکن می‌داند. در حقیقت وضعیت موجود باعث شده مشکلات زیادی در سطح داخلی و بین‌المللی برای کشور به وجود بیاید و اثر آن در عرصه اقتصاد به قدری پررنگ شود که نفس تک‌تک افراد جامعه را بگیرد و حاصل آن ناامیدی از «بهبود شرایط» و میل به «یک تغییر بزرگ» است.

با این پیش‌فرض جلو می‌روم که برای تحقق براندازی نیاز به یک لیدر یا رهبر است؛ و این مشکلی است که اپوزیسون خارج از کشور تلاش می‌کند آن را حل کند، اما ظاهرا به سبب مشکلات درونی و نداشتن ایده درست هنوز نتوانسته آن را برطرف کند. حمید فرخ‌نژاد بازیگر ایرانی که اتفاقا فعال سیاسی هم نیست، پس از حضور در محفل اپوزیسیون خارج‌نشین گفته بود: «خیلی زود متوجه شدم چقدر جمهوری اسلامی خوشبخت است که چنین مخالفینی در مقابل خود دارد، جماعتی که فقط خود را می‌بیند و هیچکدام دیگری را قبول ندارد، جماعتی پر از مشکل شخصی با یکدیگر که بعد از گذشت چهل و چهار سال هنوز نتوانسته به رهبری مشترکی رأی بدهد و جماعتی که هرکدام ساز خود را می‌زند و رسانه‌هایی که چشم دیدن هم را ندارند و همه وقت خود را صرف از بین بردن خودشان می‌کنند.»

بسیاری معتقدند «جنبش‌های بی‌سر» به دلیل فقدان سر (رهبری) و «عدم راهبری مرکزی» کمتر به نتیجه می‌رسند. پس چاره‌ای نیست جز پیروی از یک رهبر؛ رهبری که باید ویژگی‌های منحصر به‌فرد زیادی داشته باشد تا امکان اجماع بر سر او فراهم شود.


ببینید: پیمان نوین با شازده/ اگر کودتای سوم اسفند در ایران اتفاق نمی‌افتاد ... (فیلم)


بسیاری معتقدند به دلیل محدودیت‌های شرایط سیاسی، امنیتی و قضایی در داخل کشور کسی امکان رهبری «جنبش براندازانه» را ندارد، پس ناچار کسی در خارج از کشور باید بار این مسئولیت را به دوش بکشد؛ باری که ناگهان توسط خبرنگار «شبکه من و تو» به دوش شاهزاده! رضا پهلوی نهاده شد و او نیز با دلی آرام و قلبی مطمئن و از سر تواضع آن را پذیرفت!

ابتدا باید گفت این مصاحبه چرا در «شبکه من‌وتو» انجام شده است؛ رسانه‌ای که به جریان سلطنت‌طلب وابسته است. یعنی چرا این گفت‌وگوی مهم در شبکه‌های خبری، چون «بی‌بی‌سی فارسی» یا حتی شبکه «ایران اینترنشنال» انجام نشد؟

نه «بی‌بی‌سی فارسی» و نه حتی «ایران اینترنشنال» برای حفظ وجهه حرفه‌ای و رسانه‌ای خود نمی‌خواهند زیر بار یک مصاحبه نمایشی، غیرحرفه‌ای و رپرتاژی بروند تا از نگاه مخاطب به جانب‌داری و کم‌کاری متهم شوند. از طرفی این نقد وجود دارد که شاید رضا پهلوی تسلط کافی برای یک ضبط از پیش طراحی‌شده را داشته باشد، ولی در یک گفت‌وگوی چالشی حتی به صورت غیر زنده با چالش جدی مواجه می‌شود. پس راهی نمی‌ماند جز شبکه من‌وتو؛ شبکه‌ای که آن را با ساختار سرگرمی می‌شناسیم و حالا قرار است در فضای پرالتهاب کنونی، بار این مصاحبه حساس را به دوش بکشد و گفت‌وگویی از قبل هماهنگ‌شده آماده شود که خروجی‌اش «سپردن مسئولیت و آینده کشور به شاهزاده رضا پهلوی» بشود.

کاری با ذوق‌زدگی خبرنگار ندارم و حتی به سوالات غیرچالشی آن هم ورود نمی‌کنم و یک راست به اصل موضوع می‌روم که چگونه می‌توان با یک مصاحبه غیرچالشی و گاه غیرحرفه‌ای، برای سپردن این وظیفه خطیر، مشروعیت تراشید؟ مشروعیتی که باید با جواب مخاطب همراه شود و آن اینکه «من وکالت می‌دهم تا رضا پهلوی رهبر جنبش خودجوشی که از بدنه جامعه ایران شکل گرفته، بشود تا او به نمایندگی از مردم ایران با کشور‌های مختلف گفتگو کند و بستری برای تغییرات پس از جمهوری اسلامی را مهیا کند.» پس نیاز است برای این پیش‌نمایش فکری اساسی کرد و آن چیزی نیست جز راه‌اندازی یک کارزار به نام «من وکالت می‌دهم!»

این کارزار به دنبال مشروعیت‌بخشی به فردی است که مشروعیتش میان بخش عمده‌ای از مخاطبان با چالش جدی مواجه است! پس ابتدا باید از زبان چهره‌های مطرح و محبوب که در عرصه رسانه به آن‌ها «سلبریتی» می‌گویم آغاز شود.

در یک تقسیم‌بندی از پیش انجام‌شده، پای علی کریمی بازیکن مطرح و محبوب ایران، حمید فرخ‌نژاد بازیگر شناخته‌شده و مسیح علی‌نژاد خبرنگار جنجالی به بازی باز شد تا با اعلام آمادگی آنها، دیگر ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده نیز یکی‌یکی به میدان بیایند. این نقشه خوب طراحی شد، خوب اجرا شد و خوب هم پیش رفت، ولی زود به گره افتاد! گره این ماجرا چیزی نبود جز خود شاهزاده رضا پهلوی!

شاید بزرگترین سوال این بود که از خود پرسیدم، رضا پهلوی کیست؟ برای اینکه بدانم او کیست، دست به هر جستجو و تحقیق زدم تا رزومه و سابقه‌ای از او بیایم، اما به چیزی دست نیافتم جز اینکه «شاهزاده رضا پهلوی فرزند محمدرضا شاه پهلوی است.» مگر می‌شود کسی در سن شصت و خرده‌ای سالگی باشد، اما مهمترین سابقه و رزومه‌اش صرفا «فرزند کسی بودن» باشد!

کاری با سخنان کلیشه‌ای ندارم که می‌گویند «گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل!»، زیرا این مثال نقض‌های بسیار دارد! مثلا می‌توان فرزند استاد محمدرضا شجریان بود، ولی مردم نه به خاطر پدر، بلکه تو را از صدای شیوا و خوش و باصلابت خودت بشناسند و تو را نه صرفا یدک‌کش نام پدر، بلکه تکمیل‌کننده او بدانند؛ کسی که با سبک متفاوت خود باعث پیوند مجدد نسل جوان با موسیقی سنتی ایران شد.

شاید بشود نمونه‌های متعدد گفت، مثلا تو فرزند احمدرضا عابدزاده باشی، اما وقتی در دروازه تیم ملی قرار می‌گیری، دیگر نام پدر به‌کار تو نمی‌آید بلکه این توان و تکنیک و تجربه توست که باعث می‌شود مسئولیت سنگربانی تیم ملی به تو سپرده شود.

دیگر برای جا انداختن بحث نیازی به مثال‌های مختلف نیست. برای هر مخاطب منصفی مشخص است که فرزند کسی حتی فرزند شاه بودن، شاید برایت لقب شاهزاده به همراه داشته باشد، ولی برای سپردن مسئولیت و آینده یک کشور دلیل موجهی نیست!

اما چرا نمی‌شود شاهزاده رضا پهلوی را با همایون شجریان یا حتی امیرعابدزاده، حافظ ناظری، احسان شریعتی و ... مقایسه کرد؟ پاسخ بسیار روشن است همه این افراد برای رسیدن به این نقطه بسیار تلاش کردند و نه صرفا از پدران، بلکه از بسیاری افراد شناخته شده کسب تجربه کردند و هم نام پدر را نیک نگه داشتند و هم خود را زیر نام پدرانشان تعریف نکردند. حال مگر می‌شود تو را شاهزاده خطاب کنند و بخواهند بار مسئولیت و آینده یک کشور را به دوش تو بگذارند، اما تو چیزی نباشی جز رضا پهلوی فرزند محمدرضا پهلوی؟!

شاید اگر سن شاهزاده کم بود آنقدر به او ایراد نمی‌گرفتم! می‌گفتم جمعی سلطنت‌طلب معتقد است آینده یک کشور صرفا به دلیل «فرزند شاه بودن» باید به پسر ارشد به ارث برسد تا همه همچون گذشته خانه‌زاد و نوکران و چاکران او باشند.

آیا نمی‌شد در این ۴۳ سال فرصت، زحمت کشید، رنج برد، کسب تجربه کرد و به همگان اثبات کرد که من صرفا نام پدر را به ارث نبرده‌ام و برای این نام چه زحمت‌ها نکشیده‌ام و اگر باری به دوشم گذاشته شود می‌توانم شایسته این امانت باشم.

هرچه عمیق‌تر می‌شوم بیشتر به این فکر فرو می‌روم با آن «ثروت افسانه‌ای» در سال ۵۷ چه کار‌ها که نمی‌شد کرد! مثلا اگر جای رضا پهلوی بودم یک خیریه به‌نام بنیاد پهلوی در خارج از کشور ثبت می‌کردم تا به هرکسی که از رنج جمهوری اسلامی به خارج از کشور پناه می‌آورد کمک می‌کردم تا از غم غربت و ظلم حاکمیت بر وی بکاهم یا شاید یک بنیاد حقوقی به نام پهلوی ثبت می‌کردم تا از این طریق به ایرانیان خارج از کشور که دچار مشکلات حقوقی با حاکمیت شده بودند کمک می‌کردم یا شاید بنیاد پژوهشی ایران‌شناسی راه می‌انداختم تا بتوانم اساتید برجسته و دانشجویان علاقمند را جذب کنم و برای روزی که آینده ایران را به دستانم سپردند دارای علم و دانش باشم. اما مگر می‌شود بیش از چهار دهه خورد و خوابید و نه سختی به جان خرید و نه کسب علم و دانشی کرد و نه صاحب کسب و کاری بود و صرفا به خاطر فرزند شاه بودن برای سپردن آینده یک کشور زیربار مسئولیت رفت!‌


بیشتر بخوانید: خاندان پهلوی هنگام خروج از ایران چقدر پول با خودشان بردند؟


نمی‌دانم تاریخ مصرف «فرزند کسی بودن» برای من تمام شده یا برای مردم ایران نیز همینگونه است، ولی به تک‌تک مخاطبان با زبانی گویا می‌گویم اگر از منظر آنها، وضعیت فعلی نه چاله بلکه چاه است، رفتن به دامن شاهزاده رضا پهلوی، پرت شدن به انتهای دره‌ای عمیق و تاریک است!

کاری با حاکمیت فعلی ندارم و معتقدم دارای اشکالات بسیاری در فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است و اگر دیر بجنبد قافیه را به خاندان خوش‌گذران پهلوی می‌بازد. اما مگر می‌شود نام خاندان پهلوی را آورد، ولی یاد جنایات ساواک نیفتاد و از فساد و رانت دربار نگفت! مگر می‌شود از سلطنت پهلوی گفت، ولی از وابستگی آن‌ها به ابرقدرت‌ها نگفت!

به‌دنبال تطهیر سوءمدیریت، فساد و رانت و سرکوب و هزار مشکل بزرگ و‌کوچک حکومت جمهوری اسلامی نیستم، ولی نمی‌توانم به کسی وکالت بدهم که تمام اسم و رسم و تجربه و علم و آینده‌نگری او صرفا فرزند کسی بودن باشد!

احساس می‌کنم اگر روزی فرزند ۷ ساله‌ام به بلوغ رسید و پرسید «آیا نمی‌توانستی ولو به اندازه یک یاداشت این وضعیت را به مردم بگویی» چه پاسخ در شأنی به او دهم! بگویم درک نکردم! بگویم تحقیق نکردم! بگویم از ترس آبرو سکوت کردم!

نه آن روزی که از دادستان گرفته تا قرارگاه ثارالله از هیات نظارت بر مطبوعات گرفته تا هیات نظارت بر انتخابات  فوج فوج از رسانه رویداد۲۴ شکایت می‌کردند و نه روزی که از وزارت اطلاعات تا سازمان اطلاعات سپاه احضار می‌کرد، ترسیدم و نه الان که کارکرد ما در نقد وضعیت موجود بر هر بینده منصف و غیرمنصفی آگاه و روشن است. پس کلام آخر را با دو نکته تمام می‌کنم اول با مخاطبان عزیز؛ شما می‌توانید منتقد حکومت باشید و حتی علیه حکومت خروش کنید و آن را سرنگون کنید، ولی هیچگاه به دامان کسانی پناه نبرید که روزی به خاطر خشونت و تبعیض و رانت و سرکوب و فساد و قتل و غارت از دامن او فرار کرده‌اید، زیرا در چاه بودن با همه سختی، هزار بار بهتر از فرو رفتن به دره‌ای عمیق و تاریک است.

دوم به حاکمیت و تمام دستگاه‌های امنیتی و نظامی و قضایی و سیاسی از سر تا ذیل توصیه می‌کنم دست از لجاجت با مردم بردارید. نمی‌شود و نمی‌توان با مردم معترض با زبان زور و سرکوب سخن گفت. نمی‌شود با تحقیر و توهین با آن‌ها رفتار کرد. نمی‌شود با دادگاه‌های نمایشی آنان را سرکوب کرد. نمی‌شود این همه فساد و رانت و تبعیض را نادیده گرفت. پس اگر شما ذره‌ای به فکر انقلاب هستید و اندکی برای خون شهدا احترام و ارزش قائلید، صدای معترضان را بشنوید و به خواست آن‌ها احترام بگذارید. از مرگ بر این و آن و از جنگ با دنیا پرهیز کنید و به سمت حکمرانی عاقلانه، عالمانه و عادلانه با مشارکت تمام سلایق حتی کسانی‌که افکار و ایده شما را نمی‌پسندند، بروید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴۰
احمد
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
دمتگرم عجب تحلیل کردی من یک مخالف ...هستم. واقعا موافق هستم افرین .‌
سلام
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
عالی
کیوان
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چقدر غیرمنصفانه شاهزاده را قصاوت کردند.ایشان خلبان هواپیما هستند عکاس حرفه ای هستند.درس سیاست خواندند و به دو زبان زنده دنیا تسلط کامل دارند و دو زبان دیگر را هم آشنایی دارند.در مورد ثروت افسانه ای هم بدون مدرک حرف زدند.با کدام مدرک مستدل از ثروت افسانه ای ایشان می گویند؟
پاسخ ها
مهرداد
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
من اشتباهی منفی زدم و خواستم بگم حرفتون کاملا درسته و اون منفی اشتباهی بود که هرچیم سعی کردم اوکی کنم که درست بشه ولی نشد
ناشناس
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
این دزدهای … فقط به فکر خودشون هستند این فرومایه اگه شعور داشت درخواست تحریم‌های بیشتر علیه ایران رو نداشت ما داریم عذاب میکشیم لعنت بر پدر و همه مرده ها و زند ه هاش کثیفهای … دزد . دستتون از همه چی کوتاه باشه آرزوتون رو هم به گور ببرید لعنت بر همه کس و کارت
ناشناس
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
بابا خودتونو پاره نکنید اروپایی ها استعمارگرند با استعمار وخونریزی وظلم وستم ثروت کسب کردن وبا حق چپاول شده دیگران پیشرفت کردن جالبش اینه که رضا پهلوی همچون پدر چشم امیدش به اینه که بیگانگان براش کاری بکنند ویشب پیش این سناتور وشب بعد پیش یه سناتور دیگه که دلشونو بدست بیاره والبته خانم زیبا ودلربایش هم بازیچه دست سناتورهایی آمریکایی ومقالات اروپایی رد وبدل میشه
آرامش
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
این چیه میگین؟اسم هر کسی رو بیارین مخالفین بسیاری داره جنبشی که رهبر نداشته باشه و همه به رهبرش اعتماد نداشته باشن فقط وقت تلف کردن هست به حرف برانداز ها اعتماد نکنید اون ها فقط وقتتون رو هدر میدن بهتره به فکر آینده خودتون باشید
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
باشه از این ببعد فقط گوشمون به شمست هرچی گفتین اطاعت امر کنیم
ناشناس
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
باسلام آخه شما که این حرف ها رو میزنی ساده ترین مطلب خود شاه فقید فرمودند که من پسرم را به شما مردم ربعنوان ولیعهد بعد من به امانت می‌گذارم لابد شاه درست تشخیص دادن چون ملی بودن شاه بر همگان مسلمه شما که باشین که بیایید درباره ولیعهد حرف بزنید ایشون کنشگر سیاسی بودن اگه نمیدونستی بدون اگه شاهنشاه آریامهر ایشون تایید کردن شما چه کاره ای مردم ایران خودشون بعد این چهل وسه سال گند زده شدن مملکتشون به کی اعتماد کنن به یه کت وشلوار ی ناشناس که ممکن از هر بوته ای آمده باشد ودوباره یه گند دیگه تنها گزینه قابل اعتماد ایشون هستند چون نو زمان پهلوی شاهد ترقی وسرافرازی ایران بودیم پس لطفا حرف مفت نزن
ساعد
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
کل این سایت سخیف رو زیر و رو کنید

هیچ مطلبی اینقدر کامنت نداشته

براتون جالب نیست؟

میدونید چرا؟

چون این رو مدیر مسولش نوشته

و کارمندان شروع کردن به نظر دادن تا رکورد بزنن

حقیررررررر مثل رررررررر ۲۴
پاسخ ها
میثم
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
اقای ساعد و اما بعد
شمام که مث اخوندا حرف میزنی؟؟؟؟؟
تا چیزی میشه میگن این از خودشونه . این از طرف امریکاس یا اسرائیله. یا میگن از طرف منافقینه.

متاسفم برات. اینا مردم خودمون هستن که دارن باهم بحث میکنن.

و اینو بدون هیچ وقت سرتو نکن زیر برف.
پاینده و جاوید نام سرزمین ایران
پاینده و زنده باد مردم سرزمین کشورم.
به امید الحاق سرزمین های جدا شده به مام میهن.
ناشناس
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
درود بر خاندان ایران ساز پهلوی بعدازچهل وچهارسال مردم ایران فراموش نکرده‌اند که سال پنجاه و هفت چه اشتباهی را مرتکب شده‌اند
ناشناس
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
جانم فدای کسی که ایرانمان را اباد کرد و میکنه
میثم
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
رویداد ۲۴ سایتتو خیلی دوست دارم.
برای اقای حیدری ارزوی سلامتی دارم.
و اما بعددد
تاریخ این مرز و بوم نکته های فراوانی داره؟
باید برای نسل جوان گفته بشه؟
سوالات زیادی هست که باید بهش پاسخ داده بشه؟؟؟
۱ . باعث و بانی کشته شدن مردم در میدان ژاله؟ کیا بودن؟
گفته شده توسط ارتش شاه کشته شدن. بعد چندین نفر از اقایان گفتن که توسط فلسطینی هایی که بالای پشت بوم بودن کشته شدن؟؟؟
باید در این زمینه پاسخ گویی بشه.
۲. کسانی که سینما رکس ابادان رو اتیش زدن کیا بودن؟
مسببین اصلی این جنایت کثیف و شیطانی کیا بودن؟؟؟
گفته شده ایت اله سید حسین موسوی تبریزی با تکبعلی زاده چنین کردند؟؟ باید در این زمینه تحقیق بشه.
تا جانیان اصلی این جنایت که شعله های انقلاب رو بیشتر کرد مشخص بشن.
۳. مردم به مرگ های زیادی مشکوک هستند از جمله
دکتر علی شریعتی. مرحوم طالقانی. روحانی بزرگ تبریز ایت اله ملا کاظم شریعتمداری که از نسل امام کاظم بودند. و خیلی از عزیزان دیگه.
4. در تمام سخنرانی های شاه فقید در قضیه نفت ایشون به خارجی ها و انگلیسی ها تشر میزنه. و حتی انگلیسی ها رو مورد هجمه قرار میده. و میگه ما نمیگزاریم مثل گذشته و زمان قاجاریه ایران حیات خلوت شما باشه.
ایا انقلاب سال ۵۷ دسیسه و دشمنی کارتر و فرانسوی ها و انگلیسی ها و نماینده ویژه کارتر در ایران نبود؟؟؟؟؟

باید تمام حقایق برملا بشه.
پاینده باد ایران و ایرانی

زنده باد بازپس گیری مناطق جدا شده و الحاق به سرزمین مادری.
به قول دانشمندان امریکایی نگذارید ناسیونالیست ایرانی و ملی گرایی ایرانی زنده بشه .
مثل زمان ساسانیان و هخامنشیان. که اگه ملی گرایی ایرانی زنده بشه کسی جلودار ایران نیست.

ایران بزرگ دوستت دارم.
پاسخ ها
ناشناس
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درود ! ایران بزرگ و دلنواز من !دوستت دارم....
ناشناس
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اقای ناسیونالیستی که به دنبال الحاق سرزمین های جداشده ایران عزیزمون هستی،بحرین درزمان شاه فقیدتون ازایران جداشد!؟درضمن ریشه تفکرانقلاب درمردم ایران به کودتای 28مردادسال 32برعلیه دولت قانونی دکترمصدق برمیگرده نه کشت کشتارهای سال 57.
ناشناس
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
رویداد تو هم خیلی جا...ی
کجا گفته رهبری کنم
مادر.....گفته وکالت
شما تا حالا چند وکیل گرفتی
هر وکیلی کاری که بهش میگن انجام میده
الحق که پدر...
پاسخ ها
ناشناس
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
الحق که تو خیلی خری
ناشناس
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
با تشکر از نظرات خوب و ارزشمند و دلسوزانه جناب آقای حیدری،
جای تاسف است که برخی یا تاریخ و گذشته این سرزمین را نخوانده اند و نشنیده اند و یا اینکه خوانده و شنیده اما به هر ترتیب به فراموشی سپرده اند،اینکه مردم بیچاره و ستمدیده با چه بدبختی و مصیبتی از دست حکومت پهلوی خلاصی یافته و رها شدند را فراموش نموده و دنبال اعطای وکالت نامه شان به این و آن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
شاید برداشت این مردم از تاریخ با برداشت شما متفاوت است وشاید هم منابع تاریخ آنها غیر از کتابهای درسی مدرسه وصدا وسیماست
ناشناس
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بعضی از دوستان چقدر از روی خواب وخیال نظر میدن همچین از تشکیل دولت موقت حرف می زنند انگار نظام سقوط کرده که حالا ماباید دولت موقت تشکیل بدیم بعد بفهمیم قصد رضا پهلوی چیه دوستان چشمتون را لطفا باز کنید واقعیت راببینید این نظام هنوز پابرجاست قرار نیست که حکومت دیگه ای جاش بیاد که از الان فکر بعدش هستید در ضمن خطاب به اون دوستی که میگه مگه سواد رضا پهلوی از ملای بیسواد کمتره اولا کی گفته ملاها بی سوادند دوم اینکه کی گفته که رضا مهلوی سوادش بیشتره اونم با اون معدل پایینش تازه سواد یک چیزه تجربه یه چیزه دیگه این ملاها بالاخره تجربه کاریشون بیشتره اما رضا پهلوی تا این رسیده وقتی هیچ کاری نکرده حتی یک شغل به اندازه ای که خرج خانوادش را له عهده بگیره یک مسئولیت کوچیک تو جایی داشته باشه حتی به این اندازه هم تجربه مداره.
پاسخ ها
ناشناس
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ظلم نمیماند
علی
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اخه دیوانه شاهزاده اگر هیچی هم نداشته باشه حداقل دو تا زبون بلده. اون چی بلده؟؟؟؟؟؟ اخه چرا انقدر حرف مفت میزنید؟
ناشناس
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
جدی سواد یه چیز تجربیه اول انقلاب هم همینجوری بود؟
محمدرضا کیانفر
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
.
شاهزاده رضا پهلوی گفت: از کشورهای اروپایی می‌پرسم دقیقاً چه زمانی و چگونه می‌خواهند به انتقال قدرت در ایران کمک کنند؟

آقای پهلوی،
کشورهای اروپایی خواهان انتقال قدرت در ایران نیستند بلکه مانند اکثریت ملت ایران خواستار تغییر رویه‌ی جمهوری اسلامی می‌باشند برای چندمین بار از شما استدعا دارم وقت‌تان را بیهوده تلف نکنید استراتژی‌تان را عوض نمایید و پشتیبان ملت گردید.
همراه شو عزیز تنها نمان به درد، کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود.
دشوار زندگی هرگز برای ما، بی رزم مشترک آسان نمی‌شود.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
پاسخ ها
ناشناس
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
حرف حق
ناشناس
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
درودبرشماجناب کیانفر
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
هزار احسنت و درود . معقول متین و سنجیده فرمودید
ناشناس
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
قطع دشمنی با آمریکا تنها منوط به انصراف از سیاست هایی است که جمهوری اسلامی بر مبنای آنها بنا شده مثل به رسمیت شناختن اسرائیل ،جمهوری اسلامی اگر اینکار را بکند خودش خودش را منحل کرده حالا می شود توضیح دهید برنامه شما برای راضی کردن جمهوری اسلامی به انحلال خودش چیست؟
ناشناس
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شما از کجا به این نتیجه رسیدید که اکثریت ملت ایران خواهان تغییر رویه جمهوری اسلامی هستند رفراندو برگزار کردید؟شاید شما پشتیبان ملت نیستید ولازم است رویه خود را عوض کنید
ناشناس
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
سلام ودرود بر شما با این تحلیل درست وخرد مندانه.ما انقلاب نکردیم که باز دست دادن عزیزان وطنمان .محمد رضا پهلوی را بیرون کنیم وبعداز ۴۰ سال بابت رفع مشکلاتمان به رضا ربع پهلوی
وکالت دهیم .
واقعا که جای تعجب نیست که شما براندازان جو زده شده وبه رضا ربع پهلوی رای بدهید.زیرا گزینه ای بهتر
از ایشان ندارید.کسی که انقلابی.وطن دوست.مقتدر.سیاستمدار.از همه مهمتر انسان با کفایت ومورد اعتماد. مردم باشد ندارید.ای کاش قبل از هر جنبشی
اول به فکر رهبری توانا ومقتدر ومورد اعتماد باشید .مطمئن باشید.انقلابی که برای خدا وبرای خواسته برحق مردم نباشد.موفق نخواد بود .امیدوارم.مسئولین محترم جمهوری اسلامی هم به خودشان بیاین تا در چشم بعضی‌ها هم ردیف ویا حتی کمتر از رضا ربع پهلوی نباشند.امیدوارم.
وباهم بیشتر از این شرمنده انقلاب وانتخاب مسئولین برای کشورمان نباشیم.به امید آینده ای بهتر برای ایران وایرانی.
ناشناس
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اووو هنوز اینجا دعواست که خخخ
وطن فروش
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
من موافق پهلوی نیستم. فقط نمی توانم قبول کنم نقد شما منصفانه باشد. شما صحبت از رزومه می کنید. به راستی کدام یک مسئولین ارشد کشور ما دارای رزومه مناسب هستند. رئیس جمهور، شهردار ، چه کسی؟ شما بهتر می دانید که که کسانی که الان حاکم ما هستند در بهبوهه بلبشوی انقلاب روی کار امدند. هیچ چیزی نداشتند. الان پس از 43 سال تازه این شدند. به خوبی می دانید شرایط ترقی در ایران چگونه است. پس حرف از رزومه نزنید. ضمنا مشکل کشور ما رزومه مسئولین نیست. اگر متخصص ترین افراد را در این ساختار خراب قرار دهید کارآیی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کدامیک از کسانیکه در این چهل وچند سال سکاندار امور مملکت بودند دارای سابقه زمامداری وحکومت ویا سواد سیاسی بودند؟ آقای رفسنجانی؟ آیت اله بهشتی؟ خود امام خمینی؟آقای حیدری چرا در مورد انها شما مشکلی نداشتید؟الان یادتان افتاده سواد سیاسی لازم است هرچند بنظر می رسد سواد سیاسی پهلوی لااقل از شما ودوربریتان بسیار بیشتر است
ناشناس
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
مردم راه خودراپيداميكنن شما غم نخور.
ناشناس
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
مردم راه خودراپيداميكنن شما غم نخور.
ناشناس
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
عزيزدل برادرمردم ومسئولين كه بچه نيستن!نصيحت ميكني!؟
ناشناس
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اگه حرف نزنی نمیگن احمقی.
ناشناس
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
شما که دیگر نظری منتشر نمی کنید لااقل علامتی قرار بدهید اعصاب مردم حقیقی اذیت نشود
متاسفانه تشکر کردیم در این صفحه نظرات صراط مستقیم هم این بار منتشر شد اما قضاوت زودی بود
ناشناس
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
خیلی هم خوبه ! مگه اینای ی که ۴۳ سال بودند علم وتخصص وتعهد داشتن هرچی باشه از اینا بهتره
ناشناس
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تو کی هستی که به خودت اجازه میدی دستگاه قضا یک کشور رو متهم به برگزاری دادگاه نمایشی میکنی؟ کدوم قانون چنین اجازه ای رو به تو داده؟
متاسفم برای بچه ات که با چنین افکاری میخاد بزرگ بشه وتو افتخار میکنی که راه درست رو بهش نشون دادی
ناشناس
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مطمئنم کسی جای اینها از اینها بهتره اینها مایه نفرت انگیزی در دین شدن
امین
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
نوشته ای بنظر من از سر دلسوزی بود ومنطق خودش رو داشت .از نظر من این نظر قابل اعتنا و بررسی هست.
ناشناس
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
همین که آقای سر دبیر اگر تیتر ش یه (( ن )) کم داشت و وکالت می دهم بود هم الان سایتش فیلتر بود و هم خودش داخل زندان ! یکی رو داشتیم چون باباش برای اسد جنگیده خودش توی شورای تهران هست همراه با ماکت باباش ! هیچکدوم از مسئولین رده بالای نظام جرأت ندارن بدون اسکورت برن داخل مردم معمولی....
پاسخ ها
ناشناس
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
حقیقت محض!
ناشناس
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
حداقل این قدر آزاده باش که زندگی حاج قاسم رو از اول جوانیش ببین
افسوسم این که کاشکی حاجی میذاشت داعش بیاد وناموس تو رو جلوی چشمت خرید و فروش کنند شاید اون موقع یه چیزهای میفهمدی
ناشناس
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ای کاش زندان.....الان سرش زیر آب بود
کامند در گل مانده
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
با سلام چطور همسر کسی بودن اسم و رسم آدم میشود اما فرزند کسی بودن خیر!!!!!!!
کاشکی این خورده و اشکال را به آقای علم الهدی میگرفتید که روی سنگ قبر هسرش نوشته همسر نماینده ولی فقیه.
الان در ایران چقدر صرفا بخاطر اسم و رسم نداشته بستگانشان پست گرفته اند.
ناشناس
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درود برشما
هموطنان عزیز بهوش باشید. دوباره آمریکا و انگلیس و اسرائیل و اعوان و انصار شان در داخل و خارج (تندروها) می خواهند فقط سر بزنند و از تغییرات ساختاری و بنیادین جلوگیری بعمل آورند. ما به شدت نیاز مند تغییرات ساختاری و بنیادین در نظام سیاسی کشور هستیم. ما باید به سوی جمهوری دوم گام برداریم. جمهوری دموکراتیک. به سوی حاکمیت قانون. اجازه ندهیم طبقه بالایی ها و متوسطین بالا حکومت بدست گیرند و نظام سلطه را حفظ کنند و تغییرات روبنایی انجام دهند. ما حکومتی می خواهیم که 93درصد مردم طبقه متوسط باشند. یعنی دغدغه معاش نداشته باشند. حکومتی که بتواند تولید ثروت برای مردم کند. ما حکومت معمولی می خواهیم تا مردم زندگی معمولی کنند.
با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
پایدار باشید یزدان نگهدارتان.
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
۷ روزه تهران می گیرم
۳ روزه تهرانیم
۴۰ سالگی ج ا ا ندارد
کریسمس تهرانیم
بلوچستان کردستان سقوط کرد
پل ستار خان خ پیرو زی تمام
فریب خوردگان تجربه نیست؟ چقدر خون بی گناهان ریخته شد
رضا بلوچ
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
رویداد 24 گرامی
معمولا در پیامها ( در مورد همه خبرها ) می بینم برخی پیامهای موافق و مخالف دارای محتوی بی ادبانه و توهین آمیز است! به نظر بنده انتشار اینگونه پیامها نشانه آزادی بیان نیست! به نظرم اگر به اصلاح طلبی امیدواریم باید پیامهای مخالف و موافق محترمانه را انتشار دهید.
سربلند باشید.
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اهانت به خداوند متعال آزاد؟
ناشناس
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درود برشما
جمهوری یعنی حکومت اکثریت که باید حقوق اقلیت را کاملاً رعایت کند. ما جمهوری نداریم که اقلیت مجلس و سایر قوا دردست داشته باشد. در جمهوریت اقلیت نمی تواند حاکم باشد مگر با سایر احزاب ائتلاف کند که در مجلس هستند. بالاخره مردم ایران می بایست حکومت قانون که همان جمهوری است بخواهند. تا جمهور حاکم شود نه فرد و خانواده و طبقه.
سیستم مهم نیست پادشاهی و یا جمهوری مهم حاکمیت قانون و دخالت اکثریت مردم در سرنوشت خودشان است چه پادشاهی انگلستان و چه جمهوری فرانسه. در انگلستان فرد پادشاه حق دخالت در سیاست کشور ندارد. سلطنت می کند نه حکومت. مصدق به شاه گفت اما قبول نکرد. در جمهوریت فرمایش ممنوع است. حکم ممنوع. حاکمیت ملی. منافع ملی. نظام تابع مردم و برای مردم. نظام برای مردم نه مردم برای نظام. اراده مردم فوق همه اراده ها است حتی خود قانون.
پاسخ ها
ناشناس
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
به به؛ خیلی با حال بود ؛ من رو بردی توی أبرها !
ناشناس
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
شما ووکالت دهنده ها خواب دیدن خوش باشه به همین حال خوشتون باشید عزت زیاد
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
همه آنچه که جامه عمل پوشید یک روز آرزو بود
ناشناس
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درود برشما. هم میهن. اصل دعوای ما ایرانیان در طول این سال‌ها از مشروطه تا
امروز این بوده که ما یک خواسته داشته ایم و آن حاکمیت قانون در جامعه بوده است. به عبارتی لغو حاکمیت فرد. شکستن انحصار فرد و خانواده و طبقه در نظام سیاسی و اقتصادی و اجتماعی. يعنی جمهوریت. حکومت همگانی. نه حکومت خاص و خواص. هدف اصلی این باید باشد. انحصار شکسته شود. هدف انقلاب مشروطه و انقلاب 57 و جنبش مصدق همه این بوده که به جای فرد و خانواده و طبقه جمهور مردم در سرنوشت خودشان دخالت کنند. در جامعه قانون به جای حکم حاکم شود اولین فرمان رضا شاه پهلوی می‌گوید من حکم می کنم. قانون اراده اکثریت مردم است که در مجلس شورای ملی تصویب می شود و مجریان باید اجرا کنند. حکومت اکثریت مردم. در یک انتخابات آزاد و دموکراتیک. پایدار باشید یزدان نگهدارتان
مازیار
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
من خودم علاقه ای به رضا پهلوی ندارم ولی با این حال شما که منتقد او هستی بهتر است وی را با امثال رییسی ، احمدی نژاد ، زاکانی ، لاریجانی ها ، جنتی ، و اینهمه نماینده مجلس که آنها هم هنری ندارند مقایسه کنی .
بهنام
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درود بر شما هر چند تمام جوانب را رعایت کردید و جملات را گفتید که حرف دل خیلی ها بوده و هست ولی متاسفانه گوش شنوا کجاست؟؟؟؟
ساعد
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بیشتر نظرهای این سایت را کارمنداش میزارن



به جان مدیر مسئولش قسم
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
شما هم کارمند رویدادی؟
ناشناس
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
با سایت "فارس" و "جوان" اشتباه گرفتی ! ضمنا محل یاسر جبراِِئیلی عوض شده !
Time is now
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
با سلام
برای فهم درست و نگاه غیر مغرضانه یا متعصبانه بهتر است بجای مقایسه انرژی قدیم با انرژی جدید و پرخاشگری ،بیایید حواسمان را به آنچه در راه است متمرکز کنیم.
گذشته همواره یک تجربه گذرا است و بازگشت به عقب شدنی نیست.
تجارب گذشته خدماتش برای زمان خودش مناسب بوده نه برای تمامی دورانها.
آنچه ما را به این نقطه رسانده ، نشان داده که تا حدودی در رشد ما موثر بوده ولی نیاز به تغییرات جدی متناسب با زمان امروز دارد تا بتواند موانع را طی کند.موانع جدید و تجربه نشده در راه است.
انسان در مسیر اولوشن است لذا محدودیتها و هر نوع خود تحریمی دیگر جواب نمی دهد.این یعنی انسان امروز بند و خودسرکوبی را نمی پذیرد.
حکومت چه مذهبی چه پادشاهی ، اگر دیکتاتوری باشد به مردم خدمت نخواهد کرد.
امروز انها که قدرت را در دست دارند و شیفته ان شده در برابر خواسته های نسل جدید مقاومت میکند. اما کدام فرعونی در تاریخ توانست همواره باقی بماند؟
آنچه اغاز شده دیگر آغاز شده و حکومت ایران خیلی دیر فهمید که اصلاحات فرایندی دائمی است. زیرا همه چیز همواره در حال تحول است.
فکر کنم کاملا واضح گفتم انسان امروز در حال تغییر شتابداری است. اب و هوا نیز در حال دگرگونی است.
ما باید برای تغییرات اجباری اماده شویم.انرژیهای تاریخ گذشته در اینده نزدیک کارائی ندارد.
کشور باید با دنیای جدید همسو شود و محکوم به تغییر است.
مردم فرسوده شده و به آرامش نیاز دارند. جنگ از هر نوع و دشمنی از هر نوع کمکی به کسی نمیکند.
روندی که در اقتصاد کشور رخ داده روندی است ادامه دار که دیگر دولت نمیتواند مهار کند زیرا ایدئولوژی که دنبال میکند از اساس اشتباه بوده است.
ناشناس
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خداوند عمر رهبر عزیز انقلاب رو طولانی کنه
پاسخ ها
ناشناس
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مرگش و نابودی همفکرانش ان شاء الله
ناشناس
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مگه نمیبینی ! سخت مشغولند ! طولانی بشه !
ناشناس
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
با پرچمت محشور بشی !
سمور
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
عوضی رو ببینا


داره میگه چرا رضا پهلوی گزینه مناسبی برای وکالت دادن نیست

یعنی رو وکالت دادن خیلی بحثی نداره



رو آدمش بحث داره


خیلی ...... ای
پاسخ ها
ناشناس
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بی‌ادب مؤدب باش
ناشناس
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
راجع با رئیسی هم بگین بد نیست
ناشناس
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
من به پهلوی وکالت نمی‌دهم
پاسخ ها
ناشناس
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درودبه شرفت.انسان آزاده آویزون کسی نمیشه
ناشناس
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بسیار عالی، لذت بردم از اینکه دیدم انگار افکار خودم به رشته تحریر درآمده، واقعا شخص من با همه اینکه از بدیها و ظلم هایی که به مردمم می‌شود قلبم به درد آمده و تحملم تمام شده اما از بد به بدتر حاضر نیستم پناه ببرم، و دلشوره آن را دارم که مردم خسته و فرسوده از مشکلات و رنجهای ما برای خلاصی از این وضعیت به کسی پناه ببرند که تا بحال پناهنده به این وآن بوده است
ناشناس
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آقای ... از چی خوشحالی؟!!! نظام کاری به اپوزیسیون نداشته باشد مشکلی بنام مردم خودش را که اعتراض دارد را حل کند. برای این اگر راه حلی داری بگو.
ناشناس
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
درود بر شما که بار اولی هست که تقریبا مطالب حق و باطل را منتشر می کنید
گر در خانه کس است یک حرف بس است
امین مهسوی
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
احمق در یک جایی نوشته جمهوری اسلامی اگر نجنبد قافیه را به پهلوی میبازد؟



خخخخخ



چی؟




مثلا به ظاهر اومده پهلوی را نقد کند

اما اول تا آخر به ج.ا زده


حقیر مثل رررررررر۲۴


مردی منتشر کن
ناشناس
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هموطنان عزیزم! من به عنوان خواهر کوچک شما امیدوارم که نظر لطف وعنایت پروردگار بر این مرز وبوم تابیده شود همه ی ما دعا میکنیم که میهنمان شاد و زنده و امیدوار باشد همه ی ما آرزو داریم ایران ویرانمان آباد ودرمان شود وبر زخمهایش مرهم گذاشته شود ! درسته که هم عقیده وشاید سازگارباهم نیستیم وبه قول بعضی دوستان ایرانی جماعت جوگیر ودم دمی مزاج است ولی چه میشه کرد حتما خداوند ما ایرانی ها رو کلا جوگیر آفریده !! خخخخ ...جدا از شوخی ما ایرانی هستیم وباید کنار هم باشیم وبه عقاید ونظرات همدیگر احترام گذاریم اگر در این مدت حرف نادرست وناشایستی از بنده شنیدید به بزرگواری خودتان ببخشید بنده خیلی خسته ام از لحاظ روحی چون بسیار دلنازکم وبرای ایرانم غصه میخورم وخوابو خوراک ندارم دخترانم به من نیاز دارند خصوصا دختر کوچکم ....امیدوارم همه سلامت ودر پناه ایزد مهربان باشید ودعا میکنم ایرانم از اسارت آزاد شود به یاری خداوند ودر وقت مناسبش ودعا میکنم برای هم میهنان دربندم که قلبم برایشان میتپد وبرای هموطنان پر پر شده ام که همیشه اشک ریخته ام برایشان ...خدا به همه ی ما رحم کند آینده روشن است ما به آزادی ایمان داریم ....حلال کنید دوستان عزیز واز رویداد 24 گرامی وهمه ی اعضای محترمش هم صمیمانه سپاسگذارم که در جهت آگاه سازی هموطنان تلاش میکنند اجرتان با پروردگار مهربان! خداوند پشتو پناهتان ....التماس دعا!
پاسخ ها
فروزان
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
این کامنت از بنده است فراموش کردم بنویسم!!!2331
باران
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
فروزان عزیز خواهر پرخروش و دل پاکم خداوند حافظ و نگهدار تو و فرزندانت و همه ی مردم ایران باشد نگرانونباش به مو میرسه ولی پاره نمیشه خدا باماست این کشور صاحب داره
ناشناس
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خدا به حق دعاهای همچین مردمی این کشور را حفظ کنه
عبدالله تراب زاده
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خیلی ساده لوحانه است که فکر کنید این مدیر معلوم الحال ر۲۴ ضد دشمن ایران مطلبی بنویسد
اما موضوع چیست؟
این یارو مثلا در ظاهر خواسته پنبه پهلوی را بزند
اما اصولاً آیا این موضوع ارزش پرداختن دارد؟
خیر
پهلوی به حدی سخیف است که حتی ارزش پرداختن ندارد
اکنون نیز این مدیر در ظاهر دارد پهلوی را نقد می‌کند
اما خودش هم میداند که با این کار در حال مطرح کردن پهلوی است




حقیر مثل ر۲۴
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
عجب کرد خوب کاری کرد تا اونجاتون بسوزه تا ابد
ناشناس
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
انقدر سخیف بود اینقدر سوختی؟
ناشناس
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هنگامی که شما به پدر و پسرهایی مثل شجریان و عابدزاده و شریعتی اشاره می کنید، ناخودآگاه دارید این شبهه را ایجاد می کنید که محمدرضا چیزی بود مثل عابدزاده پدر و شحریان پدر و شریعتی پدر.محمد رضا خودش هم هیچ مالی نبود چه برسد به پسر تپاله اش.
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تا... تویی و پرچمت ریاکار تا خرخره....
ناشناس
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
فرزند کسی بودن من را یاد آقا مجتبی می اندازد
پاسخ ها
احد
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
و فرزند کسانی بودن مرا یاد تو
ناشناس
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
باشه بگید اینم بیاد چند دهه اینم گل بسر مملکت بگیره تا حماقت بعدی. درست بشو نیستید. بعد دوباره نسل بعدی بشن بنیادگرا
اسپرم مقدس
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
رضا پهلوی اگه میدان شهیاد! پیاده کنید بهش بگید برو کاخ نیاوران بلد نیست بره راه رو گم میکنه. بعد یک عده ای تو فکر اینن که کشور بدن دستش!
عده ای در توجیه این استدلال میگویند چندان چیز عجیبی نیست 45 ساله تو ایران نبوده! خب مساله همینجاست کسی که یکروز تو عمرش کاری نکرده مخارج زندگیشونو از میراثی که توسط پدرشون به ارث رسیده تامین کرده.چطور میخواد یک کشور بیاد ایران با هزار مشکل رو اداره کنه . فرضا!
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
حداقل اونجا با ارزشهایی مثل آزادی بیان و رسانه های آزاد و حقوق شهروندی پرورش یافته نه مثل این طالبانیها که هیچی نمیفهمن
ناشناس
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خب ؛ تاکسی سوار میشه؛ اونکه آدرس رو‌بلده ! شما از کجا میدونی که کار نمیکنه ؛ شاید کار در خانه انجام میده یا باغچه خانه اش را بیل میزنه ! دلایل بهتری برای فروش نظرت بیار ؛ شاید مشتری شدم !
ناشناس
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
آخه ایشون گفته میخواد وکیل مردمن باشه یعنی اپوزوئسیون باشه برا دولتها بعبارتی مثل پدرش تو همه کار دخالت منه
ناشناس
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جالبه وقتی رویداد مقاله در نقد حکومت و در حمایت ضمنی از محکومان اعتراضات می‌نوشت و به قول بعضی ها ، ساندیس خورا و ارزشی ها به رویداد حمله میکردن ، همین حضرات جوگیر و تندرو از رویداد حمایت میکردن الان به رویداد برچسب میزنن !!! بالاخره کدومه؟ شماها همیشه همینطوری عجولانه و دمدمی نظر میدید معروفه که ما ملتی هستیم که صبح میگفتن زنده باد مصدق شب میگفتن مرگ بر مصدق
افسوس که از تاریخ عبرت نمیگیریم افسوسسسسس
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ملت دمدمی مزاج نیست اتفاقا خیلی صبوره و تا میتونه با فروتنی تحمل می‌کنه نمونه تحمل شماها به مدت ۴۳ ساله
ناشناس
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خخخخ الان منو جزو حکومتیهادیدی؟
ناشناس
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ملت از اینکه یه تریبون برای ارائه نظراتشون داشته باشن ممنوند ولی دلیل نمی شه که هرچه اون سایت ومدیر مسئولش گفت دربست قبول کنن هرکس نظر خودش رو داره
ناشناس
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
ملت ایران عهد اخوت با حقیقت بسته اند نه با فرد ،اگرآن موقع حمایت کردیم چون با آن نظرات موافق بودیم واگر الان مخافلیم چون این سخنان را بر مدار راستی ودرستی نمی بینیم درآینده هم همینطور خواهیم بود نمی توانی ببینی برو ساندیست رو بخور آرام می شوی
ناشناس
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اقای حیدری عزیزشماچزرسانه های باانصاف درکشورهستید چرانیم پهلوی رابزرگش می کنیدوالادردوخل کشورهیچ پایگاه اچتماعی ندارد بهتراین است ازایشان گدارکنید
رضا بلوچ
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جناب آقای حیدری گرامی،
با دیدگاه جنابعالی در مورد این طنزی که با عنوان من هم وکالت می دهم جریان افتاده ، موافق هستم.
اما
1- باید نگاه کنیم ببینیم در چهل سال اخیر چه شد که به چنین طنزی رسیدیم؟
2- بخش عمده تحلیل شما مبتنی بر عدم تجربه و آگاهی رضا موسوم به رضاپهلوی برای سیاستمداری است! اما چند درصد و یا چه تعداد به اصطلاح مسئولان کشوری در چهل سال اخیر واقعا دارای تجربه وآگاهی سیاسی بوده اند و واقعا لایق عنوان سیاستمدار؟
3- در همین "حال حاضر" چند درصد و یا چه تعداد از اعضای هیئت دولت ، استانداران ، فرمانداران، نمایندگان مجلس ، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شوراهای شهر و روستا ، شهردارها و..واقعا لایق عنوان مدیر و سیاستمدار هستند؟
اگر بتوانیم پاسخ روشنی به این پرسشها بدهیم، مطمئنا تحمل بیشتری نسبت به این رنج که فردی به نام رضا موسوم به رضاپهلوی را بعنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی مطرح کرده اند، پیدا خواهیم کرد.
بنده که رنج خود را اینگونه تسلی می دهم!
با تشکر. سربلند باشید.
پاسخ ها
ناشناس
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خوب است که شما همه چیز را طنز می بینی ولی آخر معلوم نشد رنجت را چطوری تسلی دادی مگر پاسخ روشنی یافتی می گفتی مردم هم تسلی پیداکنند
ناشناس
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اگه اینگونه پاچه خواری نکنی که سلب امتیاز میشی اقای تحلیل گر . چی میگی ؟
نه اینکه مسئولین فعلی و قبلی حکومت در تمام رده ها سواد و سابقه اجرائی در حد مدیریت جهانی داشتن . اگه چهار تا ادم با سواد هم پیدا شدند از بورسیه های همون
شاه خائن بوده . با سواد های حکومت فعلی که حداکثر جلیلی جنگ طلب است که مجری اوامر جناب پوتین هستند . چشمهات را باز کن و برو تاریخ را بخوان ، درست هم بخوان . بنده نه به کسی وکالت میدهم نه به حکومت پادشاهی معتقدم . هم از چپی ها متنفرم هم از مجاهدین خائن ولی تحلیل ابکی شما نشخار تلخ تاریخ ایران است .
ناشناس
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اتفاقا دو روز پیش صحبتتون بود که شما به کجا وصلین که اینطوری می‌نویسین بعد مشخص شد احازه‌ی نوشتن دارین تا سربزنگاه رو افکار تاثیر بذارین! شما وکالت نده، مردم ایران که اکثریتن وکالت میدن. بعدشم یه چوب خشک رو بذاری آسیب و ویرانیش کمتر از الانه!
پاسخ ها
ناشناس
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
یه جوری گفتی اتفاقا دو روز پیش صحبتتون بود من فکر کردم با وزیر اطلاعات جلسه داشتی :)) حالا بگو اینا به کی و کیا وصل هستن که بهشون اجازه توشتن دادن تا ماهم بدونیم. جالبه تو یه جای از یادداشت نوشته شده که چقدر از این رسانه توسط جاهای مختلف شکایت شده! بلاخره عمو اینا وصل هستن یا نیستن؟
ناشناس
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بله آقای 20:35 از این رسانه شکایت شده از خاوری هم شکایت شده ازاون بچه هایی که تو خیابون شعاردادندوحکم اعدام براشون بریدند هم شکایت شده بود ولی این کجا واون کجا!
برکه
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
افراط، عمومأ سبب پیدا شدن عکس‌العمل است و تغییری در جهت مخالف پدید می‌آورد خواه در فصول سال باشد، خواه در افراد و خواه در حکومت.
ناشناس
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
درود برشما
توطئه بسیار حساب شده ای هست. باید جدی گرفت. اتحاد افراطیون داخلی و خارجی و غربی ها بخصوص آمریکا و انگلیس و اسرائیل. آنها فقط دنبال تغییرات ظاهری در ایران هستند. پایدار باشید
پاسخ ها
ناشناس
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
توطئه ی اون زمان علیه رژیم شاهنشاهی اشکالی نداشت به نظر شما حاجی
ناشناس
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
کلا نمی‌ذارن این مملکت روی آبادی و این مردم روی خوشی ببینن بدست خود این مردم بدبختانه میکنن و کردن
ناشناس
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
با این تحلیل افاقه ای در افکار عمومی صورت نمیگیرد
پاسخ ها
ناشناس
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
در افکار عمومی مجازی شامل خانواده شما ممکن است حقیقت مرگ بر خدای دروغگو نفوذ نکند
احمد
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دوستان و کاربران عزیز و هموطنان ارجمند، یکی این که بحرین و آرارات را از یاد نبرید. دیگری این که تورم در دوران پهلوی، در کتاب پاسخ به تاریخ، به اعتراف شخص شاه سابق و همچنین در اسناد ساواک و... وجود داشته. ایران در زمان پهلوی هم خوشبخت نبوده. کاپیتولاسیون هم که باید بدونید چیه. حق دیپلماتیک رو به همه آمریکایی ها دادن. وضع ایران نه اون موقع خوب بوده و نه الان. رضا پهلوی هم چیزی بلد نیست.
پاسخ ها
فروزان
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شما هر چیم این حرفا رو بزنی نمیتونی اون دوره رو با دوره ی کنونی در کنار هم قرار بدی تو آدمای اطرافت آشناهات مردمی که میشناسی ونمیشناسی خیلیا بودن که به شاه ایران ارادت داشتند و دارند وخدماتش را از سینه ومغز پاک نکردند حالا هی بشینین بگین اون زمون هم فلان بود وبیسار بود مردم آن دوره خوش بودند وبه کار وفعالیت وشغل دلخواه وازدواج وفرزند دارشدن میرسیدند مردم جان نمیکندند برا یه لقمه نان برو بشین پای صحبتهای پیرمردها وببین چقدر به رضا شاه علاقه داشتند همیشه شنیده ام که میگفتند رضا شاه وقتی به سلطنت رسید دزدان سر گردنه ها رو که مردم رو تیغ میزدند به سزای اعمالشان رساند وکسی جرات نداشت کار خلافی کند هر چقدر هم که تهمت بزنید ودروغ بهم ببافید نمیتوانید دوران طلایی سرزمین ایران رو از سینه ی مردمان حذف کنید ما ایرانیان لیاقت آن نعمتها وآسایش وآرامش را نداشتیم واکنون تاوان پس میدهیم وافرادی امثال شماها هنوز هم درنادانی به سر میبرند!!!!
ناشناس
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ایران الان باید با دوره صفوی و آثار باستانی که توسط خود ایرانیان نه کشورهای دیگر ساخته شده مقایسه کرد
ناشناس
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خطاب به فروزان و همفکران ایشان
سعی کنید واقعیت را ببینی وقتی یک نفر اشاره به ضعفها و فساد دوره پهلوی می کنید از گوره در نروید و فورا با وضع الان مقایسه نکنید خیلی ها منظورشان این نیست که از وضع موجود دفاع کنند که دفاعی ندارد ...فقط بحث این است اگر خواهان تغییر هستیم باید با چشم باز باشد باید نقاط قوت و ضعف همه ی افراد و گروه‌ها را منصفانه و واقعی ببینیم وگرنه تجربه ۵۷ که شماها دوست ندارید تکرار می‌شود
فروزان
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به هموطنم20:36ایشان کلی حرف زدند ودر چند خط اعلام کردنددوران پهلوی چه دوران بدی بوده والبته که حرفی از خوبیهای آن زمان نزدند بنده برایشان مطلب را باز کردم تا عاقلانه فکر کنند ضعف همیشه بوده است هیچ کس نمیتواند یک مدینه ی فاضله برای کشور درست کند ( به جز اولیای خداوند که از طرف حق مامورند وبه خواست پروردگار در زمانی که خودمقرر کرده آن حکومت برحق بر پا خواهد شد) چطور میشود که چشم برهمه ی خدمات وکارها وسازندگیهای درخشان آن زمان بست و از یاد برد که ایران زمان قاجار چه بود و بعد به کجارسید شماهم واقعیات را ببینید خوبیهایی که میچربد بر ضعفهایش!!!
ناشناس
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بر اساس اسناد رسمی کشور از زمان احمدشاه قاجار تا پایان دوره محمدرضاشاه بیش از ۲۷ هزار کیلومتر مربع به مساحت ایران افزوده شده، متاسفانه شما بجز دروغهایی که که سرگروه سایبری برای همتون فرستاده که تکرار کنید خودتون کوچکترین تحقیقی در این موارد انجام نداده اید، اما باید بدونی نه تنها این ۲۷ هزار کیلومتر که از جمله آنها می‌توان به بازپس‌گیری قشم در دوره رضاشاه و بازپسگیری جزایر استراتژیک تنب بزرگ و کوچک و بوموسی و تعیین خطوط مرزی که هزاران کیلومتر به اراضی ایران افزود و حق آبه رود هیرمند و سهم بالاتر از اروندرود در قرارداد الجزایر و ... اشاره کرد بلکه کل خاک ایران و موجودیت کشور بخاطر تلاش‌های رضاشاه و محمدرضاشاه حفظ شد وگرنه پیش از ورود رضاشاه به تهران که رسما کشور بطور کامل تجزیه شده بود و دولت مرکزی تنها بر قزوین و قم‌ و تهران حکومت می‌کرد و بقیه استانها به عناوین مختلف از ایران جدا شده بودند، یا پس از جنگ جهانی دوم اگر محمدرضاشاه نبود که سراسر آذربایجان و کردستان و ... از ایران جدا میشدند، کاپیتولاسیون نیز اتفاقا در ایران قاجار وجود داشه و در دوره رضاشاه ملغی شد و پس از آن هم هیچوقت اجرایی نشد اما در دوره جمهوری اسلامی تحت عنوان قرارداد استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی و کشورهای زیادی اجرایی شده که شماها از آن بی‌خبرید انگار،رضاشاه کشور فروپاشیده ای رو به یک کشور مدرن با ساختار سیاسی و اقتصادی مناسب تبدیل کرد، محمدرضاشاه پس از دولت مصدق که دلار را به ۲۶ تومن رسانده بود توانست ثبات اقتصادی بوجود بیاورد و‌ ریال را تقویت کند و نرخ دلار پس از ۲۵ سال به ۷ تومن کاهش پیدا کرده بود و رشد اقتصادی در دهه چهل و پنجاه دو رقمی و درآمد سرانه بیش از ۱۰ برابر و اقتصاد ایران به نهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده بود، نرخ فقر و فلاکت پیش از به قدرت رسیدن رضاشاه بیش از ۹۹ درصد بود پس از محمدرضاشاه ۸۰ درصد مردم در رفاه نسبی بودند،انجام اصلاحات ارضی، اعطای حق رای به زنان، لغو برده داری، مشارکت کارگران در سود و سهام کارخانه ها و هزاران هزار خدمت درخشان دیگر به ملت ایران،معتبرترین گذرنامه جهان را داشتیم و امروز بی اعتبارترین را داریم، کمترین نرخ مهاجرت مردم و بالاترین نرخ مهاجرت پذیری را داشتیم و امروز ۱۰ میلیون ایرانی آواره خارج کشور شده و نرخ بیکاری نزدیک صفر به بیکاری حدود ۵۰ درصد جوانان و متخصصان رسیده،سطح حقوق و دستمزدمان ۳ برابر کره جنوبی و ترکیه بود و امروز به پایین‌ترین در جهان رسیده، چطور می‌شود این آمارها و اطلاعات مستند رو کتمان کرد و گفت وضع ایران خوب نبوده و مثل امروز بوده!؟

این میزان از دروغگویی و کتمان حقیقت که تو داری در جهان کمیاب هست
اصغر
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بی زحمت یه مقاله هم بنویسید بیبینم تو این ۴۴ سال از انقلاب اسلامی افراد متخصص و لایق و قابل اعتماد در دولت روی کار امدت یا خیر ایا باید بهشون ما وکالت میدادیم بیاید برای ما تصمیم بگیرند یا خیر.
پاسخ ها
ناشناس
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
انتخاب دولت‌ها توسط مردم بوده یک فردی مانند رئیس بانک مرکزی یا گفته خودش دکترای اقتصاد هنر جذب رای مردم را ندارد این افراد تخصص تشکیل دولت را هم ندارند دولت مجموعه ای از تخصص است همیشه رای اکثریت ولو ۱۰ رای باشد قانون است
م
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
سلام جناب حیدری عزیز
تو نظرها دیدم شما فرزند شهید هستی وانشاله شهید شما شهید دوران جنگ تحمیلی ودفاع جانانه مردم(بقول مسئولین دفاع مقدس) باشدونه شهدای سوئ مدیریت جمهوری اسلامی از نوع درون مرزی یا برون مرزی. من هم فرزند شهیدهمان دوران هستم وعلاوه برآن از نیروهای داوطلب در سال 66 نیز هستم وحسم بشما خوب است. تحلیل شما رو که قطعن براساس تحقیق واطلاعات رسانه ای شماست خوندم.نگرانی شما قابل ستایش هست ولی اگه انقلا57 رو با مثلا انقلاب1402اگر رخ دهد قیاس کنیم در سال57 بنظر من (سوای مشکلات انوقت کشور)انقلاب براثر اعتماد مردم به روحانیت واعتقادات مذهبی ایشان ودنباله روی از آنان رخ دادالبته که عدم شناخت وعدم آگاهی مردم عامی وقت نیز مزید علت بوددرواقع میخام بگم انقلاب 57 بدون تفکرمردم رخ داد بهمون عللی که گفتم...ولی انقلاب احتمالی بعدی اینبارهم بدون تفکر وبیشتر ازروی خشم وتنفر وسرخوردگی رخ خواهد دادولی چون دیگر مردم 1402 دیگر مردم 57 نیستند وجودشان سرشار از خشم وکینه وتنفر هست کار به رضا پهلوی هم نمیکشه وکشور تا مدتها درگیر خونریزی وبرادر وخواهر کشی خواهد شدو وتازمانی نامعلوم موجبات عبرت وشادی کشورهای دنیا خواهیم بود. ارادتمندمجید
پاسخ ها
ناشناس
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هر کس در اجرای فرامین و راه خداوند و در دفاع از مظلوم و در حمله به ظالم در هر کجا که خداوند عالمیان هست جان مادی را تقدیم کند شهید است
افرادی که نسبتی با انسانیت ندارند روش هالیوود را می خواهند در همه چیز حتی رنگ‌های طبیعی برای اختلاف انداختن بکار ببرند شهیدان زنده اند بعضی ها در تصادف شهید شدند اما قبرشان شده شفاکده
ناشناس
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خیلی احمق تشریف دارید مانند شهید مطهری بهشتی طالقانی شریعتی ووو اهانت می کنید مردم اینها بودند که امثال تو این عزیزان را ترور کردن به فرض دروغت هم تو فرزند شهید و پسر نوح هم فرزند حضرت نوح حال می خواهید دروغ‌های هالیوود را ماموری رنگ امیری کنید کوچولو
علی
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دقیقا حق با همه شماهست ایشان لایق ادراه کشور نیست چون شما به راحتی دروغ و هزارتا کار انجام میدهید ولی این خاندان نمی توانند مثل شما باشند
پاسخ ها
فروزان
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
درود بر هموطنم
ناشناس
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
واقعا که نشان دادی چقدر منطقی و عاقلی
ناشناس
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
غربزده بیماری
ناشناس
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
پیوند مجاهدین، اصلاح طلب ها، ملی مذهبی ها، توده ای ها، چپول های استالینیست و مائوئیست مبارک! البته حفظ نظامی که با زحمت این دستجات شکل گرفته است برایشان از اوجب واجبات است!
پاسخ ها
ناشناس
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
پیوند کوموله و سلطنت طلب و بهایی و برانداز و هم جنس گرا که عجیبتره
رضا
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ابله سایبری درپیتی، تجزیه طلب ها که همگی مخالف شاهزاده هستن این مزخرف کومله رو از کجات در آوردی. در ضمن همجنسگرایی که بین شماها از همه جا رایجتره، حاج سعید طوسی که یادت هست!
ناشناس
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
به رضا
من سایبری نیستم این پیوند کوموله و سلطنت طلب هم از عجایب اینترنشنال میگم که دیدم اگر هزار دلیل برای مخالفت با رضا پهلوی داشته باشم ولی یک دلیل موافقتم فقط همین هست که می‌دانم حداقل مثل کوموله به فکر تجزیه ایران نیست بنابراین بفهمید کیا پشت سر شاهزاده تون خودشونو قائم کردن اینا منتظرن بریزن تو ایران بعد خودشونو نشون بدن
mstf
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
با سلام . آمار سالهای قبل از 57 نشون میده شاه ایران وطن پرست و به فکر پیشرفت ایران بوده. رشد اقتصادی 15 درصدی و تورم 2 درصدی. شما سردبیر دزد و اطلاعاتی بهتر حقیقت رو بگی .این همه آقازاده دزد که تولید همین حکومت انقلابی هست. فکر کردین مردم خرن که دیگه گول شما وطن فروشا رو بخورن. اگر به خدا و قیامت اعتقاد دارید از این مملکت گم شید. به اسم اسلام کشور رو به فساد و بدبختی کشوندید.
پاسخ ها
ناشناس
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
الان مخاطبت کیه؟
محمدمعصومی
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
قدرت نعمت خداست
لیاقت نعمت در مرام بود
عدالت و صداقت
مرام انسانیت
کلاس آدمیت
حرف خدا درست بود
پاسخ ها
محمدمعصومی
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بمباران اتمی
فاجعه در راه است
عقل دیدن راه
اختیار ارتش آمریکا
دست چه کسی است.؟
کاخ سفید دیگر اختیار ندارد
..............
گرگ زخمی
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اپیکور با لباس محقر در محفل سقراط ورود میکرد و بی الایش و ساده بود اما سقراط به او گفت من غرور را از سوراخ های لباست میبینم . غرور از سایه متن شما و در پشت افکار شما قابل مشاهده است .البته نه من سقراط هستم نه شما جناب حیدری اپیکور !
پاسخ ها
ناشناس
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
غرور همیشه بد نیست
تکبر بد است حسادت در بعضی مواقع با غرور گپش کم می شود
مبینا
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
سلام به همه چه موافق و چه مخالف
این شاهزاده هیچ چیزی برای ارائه نداره
نه کاری میتونه بکنه و نه میکنه
ما وقتی پیشرفت میکنیم که تغییر رو از خودمون شروع کنیم
تا وقتی ما توی این مسئله مهم که پوشیدگی زنها به نفع جامعه است موندیم چه توقعی داریم بر پیشرفت توی مسائل دیگه
آب توی هاون نکوبیم
پاسخ ها
عجب
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
الناس علی دین ملوکهم‌ ، یعنی مردم دنباله رو حاکمانشان هستند‌،
تغییر یک ملت و کشور تنها از بالا امکان پذیر است نه از پایین
ناشناس
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اتفاقا تغییر باید از متن جامعه باشه
ناشناس
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شاهزاده نه اما رئیسی آره؟ خخخخخخخ..........
پاسخ ها
ناشناس
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چرا یا ابن یا اون ؟
جاوید
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
سلام مگر ایت الله خمینی سابقه مملکت داری ورزومه دیوان سالاری داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چه ربطی داره
ناشناس
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خیلی ربط داره
ناشناس
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اگر واقعا بحث دوران گذار و موقت هست چرا مادر شاهزاده را انتخاب نکردند ؟ او که تجربه مملکت داری و روابط دیپلماتیک دارد .در ضمن این جنبش مگر با نام زن پیوند نخورده بهترین زمان است که با معرفی یک زن صداقتشان را ثابت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شهبانو فرح پهلوی با ۸۳ سال سن!؟ خود شهبانو هم به فرزندشون وکالت داده اند، شما چرا انقدر بهانه بنی اسرائیلی میگیرید، بس کنید لطفا ، یا به ایشان وکالت می‌دهید یا نه برو برای خودت به هرکسی دوسداری وکالت بده و هشتگ بزن ببین چند نفر تاییدش میکنند،
درسته که در دموکراسی واقعی همه حق انتخاب دارند اما همیشه انتخاب اکثریت برگزیده میشود
ناشناس
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بله چدا که نه بحث دوران گذار هست یعنی نهایتا چند ماه مگر این ه شما یک دوران گذار ده بیست ساله مد نظر داشته باشید
ناشناس
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ببخشید ولی هیچ نشانه ای از تفکر و نگاه شهبانو در گفتار فرزندش نیست
ناشناس
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
سنش بالاست شورای نگهبان صلاحیتش را کامل نمی داند
ایکس
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مگه میشه کسي که با اون وضع از کشور خارج شد و خيلي چیزها رو شنید و دید ، فراموش کنه؟
مگه ميشه تعصبات رو کنار بگذاره؟
مگه ميشه عشق به پدر رو نادیده بگيره؟
و نهايتا مگه ميشه بدنبال آروم کردن خودش بعد از این اتفاقات نباشه؟
اما برای آينده ایران ، ديکتاتوري چه پادشاهي چه مذهبي باشه هر دوش سمه
مردم بايد بتوانند بالا دستي رو پاسخگو کرده يا تغییر دهند. مردم بايد آزادي بیان و قدرت انتخاب داشته باشند و از رفاه نسبي برخوردار باشند انهم در کشوری ثروتمند مثل ايران
فردی که بخواهد بيايد باید بداند مردم هستند که حکومت باید بکنند نه فرد
پاسخ ها
فروزان
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
من به شمامثبت دادم ولی در کامنت خودم هم عنوان کردم که شاهزاده درک همه چیز رادارد ومیداند که در مملکتش در میهنش نمیتواند با دروغ وفریب و کینه و انتقام وارد شود وبه عنوان یک شهروند او نیز نسبت به میهنش حق دارد
ناشناس
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
فروز تو و خمس پهلوی مایع افتخار طبیعتی
واقعا تو خمس پهلوی هستید
فروزان
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آقای حیدری شماوکالت ندهید هر کس بخواهد وکالت میدهد هر کس نخواست نه. چرا فکر میکنید رضا پهلوی میخواهد بیاید که شاه شود او بارها گفته من برای رسیدن مردم ایران به رهایی از ظلم تلاش میکنم رضا پهلوی برعکس انچه شما ومخالفانش میگویید ادم ناپخته نیست ان زمان وظلمی که قدر نشناسان به خانواده اش کردند را درک کرده و خوب میداند انتقام وکینه ودروغ ونفرت وفریفتن کارساز نیست وخودش در ذاتش این خصوصیات نیست امثال شما میخواهند او را طوری نشان دهند که مبخواهد بیاید باهر شکلی که شده حکومت را براندازد وبرود در کاخ بنشیند وگزمه ها بیایید مردم را مجبور کنند که بروند دست بوس سلطان!!!همین حکومت در گوش مردم 44ساله که خوانده اند شاه وبه قول یکی از سریالهایشان مملی !! بی سواد بود وخنگ و به زور درس یاد میگرفت درحالی که شاه فقید به هفت زبان زنده ی دنیا اگاهیداشت خلبان بود و....انوقت فکر میکنید رضا پهلوی کم از اوست ?! معلوم است که الان هم میخواهند همان رفتار را انجام دهند ومیخواهندبگویندرضا پهلوی اصلا بلد نیس تا 10 بشمرد اینها همه برای تضعیف جایگاه او بین مردم است مردم فهیم خودشان میدانندرضا پهلوی پدرش ومادرش کسانی نیستند که 44سال به مردم نشانشان دادند مردم خودشان فهم دارند واین خانواده را میشناسند وخدماتشان را میدانند طوری حرف میزننید که انگار او نشسته تا. تاج پادشاهی برسرش بگذارند رضا پهلوی هر چه نباشد شهروند ایران که هست مگر ایرانی نیس او هم حق دارد چرا میخواهید اورا بی سواد و نادان وبی اطلاع نشان دهید ?????!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
فروزان عزیز شما دلسوز کشوری من کامنتهای مختلف شما را دیده ام ولی احساسی نظر می‌دهید همین میزان حس حمیت و حمایت که فردی مثل شما و افراد دیگر نسبت به شاهزاده دارند نشان می‌دهد بودن او در حکومت خطرناک است ولو به صورت موقت که ازین مدتها خاطره خوبی نداریم. منظورم اینست که چون این فرد هواداران متعصب و آتشینی دارد که او و خاندانش را بی چون و چرا می‌ستایند می‌تواند زمینه ساز دیکتاتوری و بیراهه رفتن خودش و هوادارانش باشد
ناشناس
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به جناب 12:22از لحاظ احساسی شاید درست بگویید چون من زن هستم ولی یک انسان هستم وآنچه از خانواده ام در دوران پیش از انقلاب شنیده ام واز خدمات شاه ایران واین که چه قدر برای ساختن ایرانی اباد وازاد وپیشرفته هر دوپهلوی کوشیدند وچقدر از پیرزنان وپیرمردان به آندو خدا بیامرز میگویند_ دیده وشنیده ام وظلم وستم مدعیان دین را با جان ودل درک کرده ام بنده اصلا متعصبانه صحبت نکردم فقط گفتم افرادی خواهان این هستند که شاهزاده را فردی نادان وبی سواد جلوه دهند غافلید که چه انبوه کتابهایی نگاشته شده تا این خاندان را ظالم و ویران کنننده ایران نشان دهند کتابی مانند دخترم فرح که خود ایشان گفتند مادر من اصلافرانسوی بلد نبود که بخواهد کتاب بنویسد میخواهم بگویم تا کنون همه کاری کرده اند تا کلا پهلوی را از نظرها محو کنند ولی موفق نشده اند من گفتم اوهم یک ایرانی است وبرای کشورش حق دارد همین !!
ناشناس
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
البته پادشاه شدن شاهزاده در نظام پادشاهی پارلمانی سکولار دموکراتیک مانند ژاپن و نروژ و دانمارک و سوئد و هلند و بلژیک و ایسلند و انگلستان و اسپانیا ، نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه تضمین کننده آینده روشن ایران خواهد بود
ناشناس
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خودتون میگین جامعه سکولار دموکراتیک ...کجای جامعه ی ما دموکراتیکه مردمش؟ که تا یک نفر مخالف خودشون میبینن میخوان جرش بدن
ناشناس
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خاک عالم تو سرتون که از سیاست هیچی نفهمیدید.
سیاستمدار میتونه اینطور حرفشونو بقبولانه به جامعه!سیساستمدار جماعت حرفش با عملش تفاوت میکنه.
ناشناس
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این چوپونه همانی هست که میگه بابام خان بود!
گوساله مگه ایران و مردمش با سوئد و دنمارک و... مقایسه میکنی؟
200سال دیگه میخواد تا فرهنگ ما درست بشه به پا انها برسیم.
حکومتهای پادشاهی خاورمیانه و فرد پرستی که در وجود همه ایرانیان هست مخصوصا جماعت شاه اللهی رو با مردم دموکرات این کشورها مقایسه میکنی.!حب خیلی خری یا قالتاقی!
ناشناس
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
من موندم چقدر کامنت خواهد خورد این متن! رکورد میزنه
حامد
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ممنون از جناب حیدری عزیز
تحلیل بسیار عالی بود
آریو برزن
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اولا تشکر از شما که اون شعر تند و تیزم رو بدون سانسور نمایش دادید.در ثانی جناب آقای حیدری عزیر واژه((((گذار))))را فراموش کردید!!!ایشون فقط برای گذار از وضع کنونی اعلام آمادگی کردند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
شعرت چی بود ؟ اشاره‌ای به موضوع بد نبود
ناشناس
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آقای حیدری اینو می دونه ولی فکر می کنی برای چی تا الان درسایتشو تخته نکردن بر اینکه به این نتیجه برسه دیگه
ناشناس
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
تا زمانی که فرهنگ تک تک مردم ما ارتقا پیدا نکند و دیکتاتور درونی ما ایرانی‌ها سقوط نکند با آمدن هیچ فرد یا گروهی وضع درست نمی‌شود
شما ببینید اینهمه فساد و دزدی و رانت در جزئی ترین مشاغل هم هست این دولتی که همه ی تقصیرات را به گردنش می‌اندازیم مگر یک فرد یا یک گروه محدود است
اکثریت کارمندان این دولت که مردم عادی هستن فقط دنبال منافع فردیند
اکثریت بازاریان و کسبه دنبال منفعت شخصیند
اکثریت ....
پس کار با این چیزها درست نمی‌شود
همین است که انقلاب مشروطه کردیم نشد
رضا شاه آمد نشد
انقلاب اسلامی کردیم نشد
نمی‌شود...تا زمانی تک تک ما یاد بگیریم به زندگی دیگران به اعتقاد دیگران به فرهنگ دیگران احترام بگذاریم
پاسخ ها
عجب
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هرکی گفت نشد غلط کرد، ایران فروپاشیده در سال ۱۲۹۹ پس از بع قدرت رسیدن رضاشاه و شاهنشاه در سال ۱۳۵۶ به نهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده بود و کشوری که ۹۹ درصد مردمش در فقر مطلق بودند به کشوری نسبتا پیشرفته تبدیل شد که ۸۰ درصد مردمش در رفاه نسبی بودند، نرخ بیکاری بسیار پایین بود، حداقل دستمزد کارگران ایرانی به ۷۰ درصد کشورهای اروپای غربی رسید، درآمد سرانه به ۳ برابر کره جنوبی و ۲ برابر ترکیه رسید،

پس با دروغگویی مردم رد فریب نده
ناشناس
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
باشه شماها راست میگین
ناشناس
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چرا با آمدن رضا شاه داشت اوضاع ایران درست می شد
ناشناس
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
الان یه عده میان فحش میدن
ناشناس
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مردم چرا نمی‌خواهید با واقعیت رو برو بشوید
بارها این جو گیری و فرد پرستی بدبختانه کرده بس است
بروید تاریخ مشروطه را بخوانید تا الان
بزرگترین دلیلی که موافقان پهلوی می آورند مقایسه با الان است
از چاله به چاه نیفتیدچرا باید مدام یک تجربه را تکرار کنید
چرا اینقدر موج شما بر می‌دارد
پاسخ ها
ناشناس
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مصداق از چاله به چاه افتادن سال 57 بود الان اگر از چاه درآمدیم توی چاله قبلی افتادیم باز هم جای شکرداره
ناشناس
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
الان با این اوضاع حکمرانی .حتی یک چوپان دهاتی هم شایسته تر از مسئولان فعلی کشور برای حکمرانی است چرا که حداقل با عقل و منطق تمام جهان لجبازی نمیکند
با روند فعلی اگر شانس بیاریم و کشور وارد جنگ داخلی نشه بعلت نبود چهره شاخص مور حمایت جمعی و جهانی به احتمال زیاد رضا پهلوی نخست وزیر دوران گذر خواهد بود
امیدوارم که رضا پهلوی به میزان آقایان فعلی لجباز و بی منطق نباشد
پاسخ ها
ا
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شاهزاده قرار نیست نخست وزیر دولت موقت شود بلکه از مردم وکالت گرفته تا بتواند افراد متخصص و دموکراسی خواه رل برای تشکیل دولت موقت گرد هم بیاورد، ایشان فقط نقش یک پادشاه نمادین را برای دوره گذار ایفا می‌کنند و در آینده اگر مردم نظام پادشاهی پارلمانی سکولار دموکراتیک را انتخاب کنند در همان نقش به کار خود ادامه خواهند داد تا تفکیک قوا در کشور بهتر انجام شود و اتحاد ملی حفظ شود، درست مانند کشورهایی پادشاهی پارلمانی دیگر مانند ژاپن، نروژ، دانمارک، سوئد، انگلیس، کانادا، استرالیا، هلند و....
ناشناس
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
پادشاه چیه والا دنیا بهمون خواهد خندید
عجب
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خواهش میکنم قبل از حرف زدن درمورد موضوعی اول یک سرچ ساده در اینترنت کن بعد بگو پادشاه چیه ناشناس،
بهترین و مدرنترین و مردمسالارترین کشورهای جهان نظام پادشاهی مشروطه پارلمانی دارند، دنیایی که ازش حرف میزنی صد کشور فقیر و فلک زدش نظام جمهوری دارند اما از ۲۰ کشور نخستش که در همه زمینه ها چه از نظر مردمسالاری و چه از نظر رفاه و ثبات اقتصادی و سیاسی و درآمد سرانه ۱۶ کشور نظام پادشاهی دارند و دارن به ریش جمهوری هایی مثل جمهوری اسلامی و ترکیه و عراق و سوریه و پاکستان میخندند،

فقط یک سرچ کن ببین چقدر از مرحله پرتی، برو ببین که ژاپن نظامش پادشاهیه، انگلستان و سراسر بریتانیا از جمله کانادا و استرالیا و نیوزلند و... نظام پادشاهی پارلمانی دارن، هلند و بلژیک و لوکزامبورگ و اسپانیا و سوئد و نروژ و ایسلند و دانمارک نظام پادشاهی دارن و این یعنی ۸۰ درصد پیشرفته ترین و مدرنترین کشورهای اروپایی و آسیایی نظام پادشاهی دارن و ۱۰۰ درصد بدبختربن کشورهای جهان هم نظام جمهوری دارن، حتی در همین منطقه خاورمیانه یک مقایسه ساده بین سطح رفاه و درآمد مردم جمهوری اسلامی و جمهوری ترکیه و عراق و سوریه و یمن با مردم کشورهایی که نظام پادشاهی دارن مثل کویت و قطر و بحرین و امارات و عمان کاملا گویای این هست که کی به کی باید بخنده
ناشناس
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
امام صادق علیه السلام :
الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی
شکر خدایی را که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد
بررسی اینکه این سخن برای هر دو طرف «ما» است و طرف دیگر محکوم به احمق بودن است حال شب یک طرف عاقل شود دشمنی را کنار بگذارد فردا در حمله مقابل تلف می شود این عاقلی از احمقی بدتر است حال. اگر هر دو سلاح را پایین گذارند و به استقلال یکدیگر احترام بگذارند قضیه برجام چند ثانیه ای در تاریخ کشور ما بیشتر در حال دفاع و مورد حمله بوده لذا شرط دفاع از راه خدا قوی شدن است. آن که زورش بیشتر است و می خواهد زور بگوید، دشمن واقعی است. نه آنکه همچون ما، دشمنِ ناگزیر است و تنها به این دلیل دشمن به حساب می آید که می خواهد مقابل زورگویی های دشمنانِ واقعی اش بایستد و از خود دفاع کند. امام خمینی فرمودند امام صادق ع از ماست
ناشناس
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اون کشورهایی که پیشرفته هستن بخاطر این نیست که شاه و شاهزاده دارن مدیریت و فرهنگشون قوی بوده اون کشورهایی هم که پیشرفت نمیکنن و بدبختن بیشترش بخاطر بی عرضگی و نادانی مردم و حکومتها هست که حکومتهاشونم از همون مردم در میان و بالا میرن تو همچین کشورهایی الکی از حاکمانشون بت و اسطوره میسازن
محسن
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ناپلئون بناپارت می گوید جمهوری فرانسه محتاج به شناسایی است همچنان که آفتاب منظور ناپلئون این نیست که هر ظلم واعدامی که در جمهوری فرانسه میشده درست است منظورش اینست که خروش وانقلاب مردم فرانسه برای رهایی از ظلم خاندان پادشاهی قبلی باید به رسمیت شناخته شود چنانکه می دانیم ناپلئون پس از انقلاب فرانسه و تمام شدن جمهوری قدرت را به دست گرفت اکنون از رضا پهلوی باید پرسید آیا تو جمهوری اسلامی یعنی انقلاب مردم ایران برای آزادی وبر ضد پدرت را به رسمیت می شناسی یا نه جدا از هر ظلمی که در جمهوری اسلامی بشود که آن داستان جداگانه ایست
پاسخ ها
ناشناس
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
الان همون مردم انقلابی ۵۷ هم این سیستم روبه رسمیت نمی شناسن برای چیش !
کاوه
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ناشناس ۰۰۵۴
بحث این حکومت نیست بحث اون حکومته ! میگه رضا پهلوی هر وقت حاضر شد حقانیت انقلاب ۵۷ رو بپذیره و مسوولیت کارهای خاندانش رو قبول کنه نشون میده واقعا یک معتقد به دموکراسی و برابری هست
ناشناس
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ناپلئون با انقلاب پر از نقض ظلم وبیداد فرانسه کارنامه خوبی نداشت مثال خوب نزدی
ناشناس
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
سلام.جناب حیدری عزیزیادداشت شماعالی بود اماباتوجه به
این همه مشگلات وممعظلات داخلی وخارجی واختلاس وبدتر ازهمه بی توجهی به فقروبدبختی که ۸۰درصد مردم با آن سالهادرگیر وعمرشان تباه شد ونخواسته ویانگذاشتن صدایشان شنیده شودو......
حرفهای شما ظاهری قشنگ درست وازنوع وجنس مردمی است ولی چرا وتاکنون قبل از حوادث اخیرصدای شماروبااین ادبیات ندیدیم ونشنیدیم. رضاپهلوی وکل خارج نشینها نه دلسوز ونه شجاعت حفظ استقلال بدست اومده را دارند که شهدای مابرایشان جان دادن فقط امیدوارم کلامات شما درجهت حفظ وضعیت اسفناک فعلی نباشه
پاسخ ها
ناشناس
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
چرا شایعه پردازی؟ کجای آتش زدن سطل اشغال بانک مامور اموال مردم امبولانس شهید کردن مردم اطفال بوی سفره اقتصاد می داد؟ برهنه شدن اعضاء خانم‌های غربزده منافق کجای آن بوی سفره اقتصادی مردم فقیر را می دهد؟ سوال نکردید عدد ۸۰٪ فقیر را با چه ابزاری و یا چه سفره ای ساخته شده؟
ناشناس
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1- بنظر می رسد رضا پهلوی و سایر مهره های سرویس های بیگانه در یک اصل با کارگزاران جمهوری اسلامی مشترکند.اولی هیچ گاه از مشروعیت قانونی مبتنی بر قانون برخوردارنبوده و پایگاه کارگزاران فعلی نیز تضغیف شده و جمهوریت کشور تحت تاثیر فردگرایی است. برای غربی ها مهم نیست که چه کسی در ایران حکومت کند. آنها دنبال حکمتی هستند که حداکثر منافع آنان را تامین کند. پهلوی سوم فرد خام و فاسدی است که در هوای سلطنت دچار توهم شده و بزودی رویا شیرین او به افسردگی تبدیل می شود.
2- لازمه بقای هر حکومت مشروعیت برگرفته ار قوانین است که ریشه نهادهای اجتماعی سیاسی وداشته و به افراد خاصی متکی نیست. متاسفانه حکوت تنها راه نجات کشور را که مسیر تقویت این نهادهاست یا مسدود ویا به سود خود مصادره کرده و مسیر قهقرایی راطی می کند. مردم با فرهنگ ایران باید مراقب باشتد که در یک چرخه بسته گرفتار نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شما از آشنایانشون هستید که از همه چیز حتی افکارش هم خبر داری
ناشناس
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
این که مردم مجازی که بالای ناف فرد را کار ندارند به مردم میهن پرست ایران تامین می دهید اشتباه است مردم مجازی به معنای واقعی منافق بوده و هست خود را از برهنه کردن سر شروع کردن و تمام هالیوود و غول رسانه غرب به برده های غربزده وطن فروش آموزش توام با تهدید که شما از خانواده خود شروع کنید تا برهنگی به زیر ناف برسانید چنیین تفکری نه در تمدن و نه در مکتب ایرانیان میهن پرست نبوده و این افراد در بازداشتگاه شلوار خود را خیس کردید گول بزهکاران غربزده بی غیرت را نخورید
ali
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هر تحلیلی میکنید اول وضعیت فعلی رو بزارید وسط ما یک کشوری هستیم که با کل دنیا بدیم پولمون جز بی ارزش ترین پول دنیاست پاسپورتمون جز بی اعتبار ترین پاسپورت هاست سران مملکت هیچ امید و چشمداشتی به آینده مملکت برای مردم به تصویر نکشیدن ربع پهلوی نصف پهلوی هرچی شما صداش میکنید باید وضعمون از این بدتر نمیشه مردم چی کمه حکومت گذاشتن تو جنگ تحریم حمایت در انتخابات و.... تازه حکومت طلبکاره شاید از ترس عقرب به مار غاشیه پناه ببرن و مقصر هم سران کنونی هستن
ناشناس.
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
رضا پهلوی یک شیطان.است.هدف او برپایی دوباره حکومت شکنجه گر پهلوی است.
درسته که از نظام جمهوری اسلامی نارضایتی وجود دارد اما مردم هرگز حواهان بازگشت پهلوی
و حکومت شاهنشاهی نیستند.اگر رفراندومی هم برگزار بشود مردم هرگز به این شیاطین
رای نمی دهند.نظام جمهوری اسلامی خدماتی به کشور ما کرد که واقعا بی نظیره.
الان دورترین روستاهای کشور اب و برق دارند و اکثر جاده ها اسفالت هستند.
مردم ما حتی اگر به اصطلاح خواهان تغییر حکومت هم باشند قطعا خواهان بازگشت
دیکتاتوری پهلوی نیستند و هرگز هم نخواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
انگار داره کتاب داستان مینویسه !!!!مگه فیلمه که اینطوری تحلیل میکنی
ناشناس
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ادم احمق دورترین روستاها برق دارند !
در کشورهای هموزن ما ۴۵سال قبل وضع چی بود الان چیه کره ! حتی همین امارات وترکیه ! الان اونا کجان ما کجاییم این استدلالهای بند تنبانی بدرد همون روستاها هم نمی خوره !
ناشناس
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
میشه بفرمایید که شماها قبل از اونکه قدرت و چپاول کنید چه رزومه ای داشتید و بعد از تصاحب قدرت چه غلطی یرای این مملکت کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
دمت گرم مختصر ومفید
ناشناس
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اشتباهشان شاید خواندن نوشتن یاد تو دادن
بَدگُهَر را عِلْم و فَن آموختن
دادنِ تیغی به دَستِ راه‌زَن
تیغ دادن در کَفِ زَنگیِّ مَست
بِه که آیَد عِلْمْ ناکَس را به دست
ناشناس
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مگر دیگران که در سن 65 سال به بالا حاکم شدند، تجذبه داشتند؟؟؟ البته من با سلطنت مخالم، اما شیوه سخن و دلایل ذکر شده قانع کننده نیست. معمولا عملکرد مسئولین در ابعاد مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی و برایند آنها موتور محرکه انقلاب است. به عبارت دیگر اگر نظام تغییر کند، برایند و ماحصل رفتار و مدیریت نظام فعلی این سرنوشت را رقم خواهد زد. همین الان اگر مسئولین اصلاحات اساسی و تغییر رویکرد و رفتار داشته باشندف
طاها
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
سلام و درود بر رویداد 24
خدا قوت. یکی از بهترین تحلیل ها بود.
ناشناس
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این آقای شاهزاده اصلا در سرنوشتت حکومت مقدر نیست. به قول مادرم شاه سه تا زن گرفت تا پسر دار بشه تا ولیعهد داشته باشه اما خدا نخواست و همینکه اون پسر به سن قانونی رسید انقلاب شد
پاسخ ها
ناشناس
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بعله فوزیه ی شاهزاده و با دودمان پادشاهی رو طلاق داد ثریا ی شجاع و خانزاده رو که عاشقش بود طلاق داد آخرش که چی
حاج نائب
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چه عجب مدیر این سایت مطلبی نوشت،
چقدر ما گفتیم که اینقدر با پالانی ها مماشات نکنید.همانطور با … توله های رجوی برخورد میشود و هر کس ارتباط گرفت برخورد شد با این توله های … خاندان کشور فروش پالانی هم برخورد شود؛میگفتند حاجی این پالانی ها که عددی نیستند
البته راست است عددی نیستند؛الان خیالات خام برشان داشته به مدد دلارهای بن سلمان جفتک میندازند
اگر قدم منحوس رضا و مادر عجوزه اش به ایران باز شود در ایران جنگ داخلی میشود. و ملت تورک آذربایجان پوست از سر رضا وننه اش عجوزه اش میکند
جاوید شاه هر که مینوسد یعنی جاوید دزدی،جاوید شکنجه،جاوید شلاق کف پا،جاوید کشور فروشی
خداوند تبارک تعالی هزار بار پالانی و رجوی را لعنت کند
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
برو سیبری شاید یکم جاهای سوخته بدنت خنک شه.
ناشناس
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
حاجججج نایبببب الان جاوید چی هست ??!! این اراجیف بدرد خودت میخورد
ناشناس
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بعضی ها یک زمانی اقای منتظری را دوشیدن بعد نوبت به خاتمی و کروبی و همینطور رسانه های مختلف افراد مختلف مورد سواری قرار گرفتن حالا به روش‌های مختلف تنها انسان‌های آزاده به سختی می ماند فقط کمک پروردگار
ناشناس
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
منفی رو به این خاطر بهت دادم که منم تورکم ولی یادم نمیاد تو رو بعنوان نماینده تورکها انتخاب کرده باشم پس فقط از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
فعلا که مردم انتخاب کردند بعضی بد سوختن
ناشناس
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نفرمایید ایران رانتی با پارتی شغل میگیری مهم این بابات کیه به پهلوی اینو نگین دیگه
ناشناس
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مسئولین ایران چه رزومه ای داشتن هر کی عکسی تو جبهه داشته پست گرفته
پاسخ ها
ناشناس
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
یک مسئول در جمهوری اسلامی نام ببرد مقاله یا کتاب در مجلات بین المللی و کشور خودمان نداشته باشد؟ بعد مدرک کافی نیست وجدان انسانیت حتی عکس در دفاع از کشور هم داشته باشد مزیت است. تمام کشورهایی که غربزده ها به آنها می گویند کد خدا آن کشورها شرط اول حضور در جنگ ملاک قرار می گیرد بعد تخصص و موارد دیگر کشور را بی شرف و بی غیرت که کار ستون پنجم را در وطنش انجام می دهد به مقصد نخواهد رسید
ناشناس
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ظلم نکرده کسی رو نکشته زندانی نکرده باشه پسر کسی بودن جرم نیست
پاسخ ها
ناشناس
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
گرای تحریم ها را که شما میدادید به این ربع آن هم میداده به دزد بین المللی امریکا
ناشناس
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
ولی کفایت مسئولیت داشتن هم نمی کنه
ناشناس
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
فعلا که مردم اکثریت وکالت دادن با کندی فیلترینگ
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اکثریت مردم چند نفرن؟
ناشناس
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نسل زد یه عیب دارن همه چیو مجازی میبینن و تحلیل میکنن شما کامنت و فالوور رو نشانه ی اکثریت یا اقلیت میدونی؟
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1133دیری نپاید که مجازی به واقعیت تبدیل شود جوش نزن
ناشناس
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اکثریت مردم مجازی خدایشان دروغگوست آخرش سرشان زیر آب
ناشناس
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
روحانی احمدی نژاد رئیسی گنده تراش چه کاری کردن برای ملت
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اصله کاری چی !!
ناشناس
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم
سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم
ناشناس
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مثلا اصولگراها اصلاح طلب اعدالگرا چی دارند وی داشتند
پاسخ ها
ناشناس
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جلال در این باره می‌گوید: «غرب‌زدگی می‌گویم همچون وبازدگی. و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون سرمازدگی یا گرمازدگی. اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن‌زدگی».

و در جای دیگر: «آدم غرب‌زده هرهری مذهب است به هیچ چیز اعتقاد ندارد اما به هیچ چیز هم بی‌اعتقاد نیست. یک آدم التقاطی است و نان به نرخ روز خور است همه چیز برایش علی‌السویه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است.»
ناشناس
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
جناب ۱۵:۵۴
با شرح و تعریف غرب زدگیِ جلال آل احمد ، الان تمام مسئولین رده بالای کشور ، غرب زده هستند !!!
ناشناس
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
انقدر جلال وغرب زدگیش را بر سر این نسل نکوبید خود جلال به چی اعتقاد داشت؟ یا شریعتی با ان دم از مذهب واسلام زدنش نمی توانست حجاب را سر زن خودش بگذار ،بهشتی ،مفتح ،بهرنگی، رجوی، و... نسلی خودخواه ومتکبر بیش نبودند که نسل های بعد هنو زدارند تاوان تئوری های اشتباه وفرضیات بی اساس آنها را که جامه حکومت پوشید پس می دهند آن نسل یک عذر خواهی بزرگ به نسل های جوان وآینده کشور بدهکار است
ناشناس
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
همه بدن اینا خوب اند که وضعمون اینه
پاسخ ها
ناشناس
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نخیر چون اینا بدن پس مخالفشون گل و بلبله
ناشناس
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
علم آمار ریاضی باید یاد بگیرید و گر نه به عنوان جوان خام به پارتی دزدی آتش قتل چوبه دار
ناشناس
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اقای علم امار ریاضی ! شما باید توسط روانشناس بالینی ویزیت شوید پراکنده گویی وگنده گویی وقدقد زیاد می کنی ! رویداد لطفا منتشر بفرما !
باران
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
واقعا جالب بود خوشحالم که هنوز افراد منطقی و شجاع هستند که حرف حق را بزنند
پاسخ ها
ناشناس
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
حرف حقی نبود.فقط نظر مدیر نشریه است.حرف حق در حقیقت نظر کلی مردمه که متاسفانه حاکمیت گوش شنوایی برای شنیدن اون نداره.
ناشناس
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ایشان خیلی معقول تحلیل گرده شاهزاده رضا پهلوی شاید دشمن ایران نباشد و مثل خیلی از گرگهای هار که الان ادعای انقلاب دارند دنبال قوم‌گرایی و گروه گرایی نباشد اما این یک حقیقت لست ایشان به هیچ عنوان توان مسوولیت به این بزرگی را ندارد حتی به قول شما دوران گذار
نظرات شما