صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 30
کد خبر: ۳۲۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

10 نکته مهم که هر گردشگری باید بداند

بسیاری از ما عاشق سفر هستیم؛ بنابراین برای داشتن یک سفر هیجان‌انگیز و پرخاطره به دنبال مکان‌های جدیدی مانند شهرهای پرجنب‌وجوش، شهرهای کوچک دنج و محیط‌های طبیعی زیبا مانند سواحل و جنگل‌ها می‌گردیم. اما قبل از سفر بهتر است با نکات مهم و ضروری که در طول سفر می‌تواند به ما کمک کند آشنا شویم.

بسیاری از ما عاشق سفر هستیم؛ بنابراین برای داشتن یک سفر هیجان‌انگیز و پرخاطره به دنبال مکان‌های جدیدی مانند شهرهای پرجنب‌وجوش، شهرهای کوچک دنج و محیط‌های طبیعی زیبا مانند سواحل و جنگل‌ها می‌گردیم. اما قبل از سفر بهتر است با نکات مهم و ضروری که در طول سفر می‌تواند به ما کمک کند آشنا شویم؛ بنابراین ما در اینجا لیستی از بهترین نکاتی که در سفر وجود دارد و به شما کمک می‌کند؛ تا مانند یک حرفه‌ای سفر کنید را آماده کرده‌ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین نکات مهم و مفید برای گردشگران

فرقی نمی‌کند شما یک هفته یا یک سفر کوتاه‌مدت را برنامه‌ریزی می‌کنید. امیدواریم دانستن این 10 نکته مهم سفر باعث شود که سفر خود را راحت‌تر پیش برود.

در سفر تنبلی را کنار بگذارید

اگر سفر شما محدودیت زمانی دارد و یا می‌خواهید از مکان‌ها و جاهایی که همه گردشگران تمایل به بازدید از آنجا را دارند شما هم بازدید کنید بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و ساعات اولیه صبح را به گشت‌وگذار اختصاص دهید. به‌این‌ترتیب بازدید راحت‌تری خواهید داشت و از شلوغی‌ها در امان خواهید ماند.

با یک مثال ساده می‌توان درک بهتری از این موضوع داشته باشید فرض کنید شما در تور قشم ثبت‌نام کرده‌اید و اگر صبح زودتر بازدید را شروع نکنید باید از خیلی مکان‌های جذاب و دیدنی در تور قشم صرف‌نظر کنید.

قبل از اینکه با هر چیزی موافقت کنید، قیمت‌ها را بپرسید

منظور ما این است که هرگز سوار تاکسی نشوید، برای یک تور مثل تور کیش ثبت‌نام کنید، در یک رستوران محلی یک وعده غذایی سفارش دهید یا با هر چیزی که مستلزم پول است موافقت نکنید، بدون اینکه بدانید دقیقاً چقدر هزینه دارد.

متأسفانه، در تعداد کمی از کشورها، مردم محلی بی‌وجدان ممکن است گردشگران را به‌عنوان یک کیسه پول در حال پیاده‌روی ببینند و اگر از قبل قیمت‌ها را تعیین نکرده باشید ممکن است سرتان کلاه بگذارند.

بنابراین، این نکته بسیار مهم است که همیشه از قبل در مورد قیمت توافق کنید و مطمئن شوید که ابتدا تمام جزئیات دقیق را مشخص کنید، به ویژه زمانی که مقصد سفر شما خارجی است و احتمالا شناخت درستی از اعداد و ارقام کالاها و خدمات ندارید.

آب‌وهوای مقصد را بررسی کنید

هیچ‌چیز سریع‌تر از یک آب‌وهوای وحشتناک یک تعطیلات خوب را خراب نمی‌کند. یک یا دو روز هوای بد سفرهای شما را خراب نمی‌کند، اما اگر منطقه‌ای به دلیل الگوهای آب‌وهوایی طولانی مانند دوره‌های طولانی باران شناخته شده است، ممکن است بخواهید زمان متفاوتی از سال برای بازدید از آن مکان را انتخاب کنید. سایت‌های پیش‌بینی آب‌وهوا دارای ویژگی است که به شما امکان می‌دهد پیش‌بینی آب‌وهوا را مشاهده کنید و همچنین دارای داده‌های تاریخی است که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی سفر کمک کند.

فرض کنید در تور کیش ثبت‌نام کرده‌اید بیرون آمدن از فرودگاه با لباس تابستانی وقتی بیرون باران می‌بارد چندان لذت‌بخش نخواهد بود.

فقط به مقصد فکر نکنید

قبل از سفر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. فقط به مقصد و رسیدن به شهر موردنظر فکر نکنید. سعی کنید از مسیر لذت ببرید. این به این معنی است که حد فاصله شهر مقصد شهرهای دیگری هم وجود دارد سعی کنید یکی دو تا از شهرها را انتخاب کنید و چند ساعتی را در آنجا به گشت‌وگذار اختصاص دهید و مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن جا را هم ببینید. البته که سفرهای این‌چنینی نیازمند زمان آزاد و وقت کافی است.

برای مثال زمانی که تصمیم می‌گیرید که به استان لرستان سفر کنید، ماندن در یک مقصد مشخص شما را از سایر دیدن جاذبه‌های دیدنی و طبیعی استان محروم می‌کند، بنابراین زمانی که به شهری پر جاذبه سفر می‌کنید گشت در شهرهای اطراف را نیز در برنامه خود بگنجانید. برای مثال در سفر و تور لرستان بازدید از آبشارهای لرستان را هم در برنامه‌های خود بگنجانید تا لذت سفرتان را بیشتر کنید.

در مورد مقصد خود به طور کامل تحقیق کنید

در کنار این که تنها به مقصد فکر نکنید باید در مورد مقصد خود به طور کامل اطلاعات دقیقی داشته باشید. اطلاعاتی مثل:

  • کجا غذا بخوریم

  • بهترین راه برای سفر به مقصد

  • بهترین راه برای رفت‌وآمد در شهر مقصد

  • مسافت و زمان سفر بین مکان‌ها یا جاذبه‌های مختلف

  • قوانین محلی، قوانین و مقررات اساسی

  • اصطلاحات اولیه در زبان محلی مقصد

  • رزرو هتل مناسب

با خود چندین کارت بانکی داشته باشید

همه ما می‌دانیم سفر پر از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده است. به طور مثال اگر در طول سفر شما فقط یک عابربانک داشته باشید ممکن است کارتتان را گم کنید و یا حتی مشکلی برای کارتتان پیش بیاید که هیچ یک از دستگاه‌های عابربانک کارت شما را پشتیبانی نکنند در این صورت شما برای مخارج سفرتان دچار مشکل می‌شوید. پس بهتر است در هنگام سفر چندین کارت بانکی فعال همراه خود داشته باشید تا در صورت به‌وجودآمدن هرگونه چالش درباره مخارج و هزینه‌های سفر بتوانید به‌راحتی آن را حل کنید.

از شارژ همراه غافل نشوید

به دلیل اینکه در زمان سفر اکثر مواقع ما دسترسی به پریز برق نداریم بهتر است پاوربانک همراه خود داشته باشید.

ثبت خاطرات را فراموش نکنید

امروزه به لطف گوشی‌های هوشمند همه ما یک دوربین عکاسی تقریباً حرفه‌ای همراه خود داریم. یکی از راه‌های ساده در سفر می‌تواند خاطرات را زنده نگه داشت عکاسی‌کردن از مناظر و خودمان است. پس از خاطرات خوشی که در سفر گذرانید غافل نشوید و آن‌ها را در آلبوم خاطرات خود برای همیشه ذخیره کنید.

حتماً غذاهای محلی را امتحان کنید

بهترین زمان مزه‌کردن غذاهای جدید در سفر است. وقتی منوی رستوران را باز کردید دوباره غذاهای مرسوم و تکراری را انتخاب نکنید. به‌جای آن از غذاهای محلی که تابه‌حال نخورده‌اید را امتحان کنید.

مثلاً اگر برای سفر تور چابهار را انتخاب کردید حتماً غذاهای بی‌نظیر جنوبی را که عطر و طعم منحصربه‌فردی دارد را امتحان کنید.

خوش سفر باشید

آخرین نکته‌ای که در سفر باید به آن توجه کنید خوش سفر بودن است. برای همه ما پیش‌آمده است که در طول سفر به دلیل خستگی و شاید استراحت کمتر دچار عصبانیت‌هایی شویم. همان‌طور که می‌دانید سفر پر از اتفاقات تلخ‌وشیرین پیش‌بینی‌نشده است. به طور مثال ممکن است ماشین شما در طول مسافرت دچار حادثه شود؛ بنابراین صبوری‌کردن و کنترل خشم می‌تواند اوقات خوشی را هم برای خودتان و هم برای هم‌سفرانتان حتی در مواقعی که دچار مشکل و چالش شده‌اید ایجاد کند.

جمع‌بندی

سفر سرگرم‌کننده‌ترین کار است، اما اگر آن را به‌درستی انجام ندهید، می‌تواند به یک ماجرای بد تبدیل شود. تحقیق و برنامه‌ریزی مناسب برای لذت‌بخش و به‌یادماندنی کردن آن ضروری است. ما در این مقاله 10 نکته مهم که هر گردشگری باید بداند را برای شما فهرست کرده‌ایم. امیدواریم با رعایت این 10 نکته اوقات خوشی را در سفرهای خود سپری کنید. 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ گردشگری به سایت آرند تور به آدرس arandtour.com مراجعه کنید.

نظرات شما