صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۳۳۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
نماینده اصفهان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مردم مدام به ما پیام می‌دهند که سختگیری درباره حجاب را بیشتر کنید/ ناآرامی رخ نمی‌دهد چون دستی که قاضی بِبُرد، خون ندارد!

حسین میرزایی نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا برخورد با افرادی که بی‌حجاب شناخته می‌شوند، به دوقطبی‌سازی در جامعه منجر نمی‌شود و دوباره شاهد ناآرامی‌هایی در کشور نخواهیم بود؟ گفته دستی که قاضی بِبُرد، خون ندارد.

رویداد۲۴ محمد آیتی: حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس یازدهم در خصوص سخت‌گیری‌هایی که در راه مقابله با بی‌حجابی در کشور آغاز شده است، به رویداد۲۴ می‌گوید: در کلیت، مردم موافق حجاب هستند و ما عفیف‌ترین، با حیاترین و با فرهنگ‌ترین ملت در بین ملت‌های دنیا در خصوص حجاب و حیا هستیم. این موضوع را نباید کسی وارونه جلوه کند؛ چه کسانی که ایران‌دوست و چه کسانی که اسلام‌دوست هستند، همه با حجاب موافق‌اند. سابقه تاریخی قبل و بعد اسلام در ایران، این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. 

او می‌گوید: در مورد نحوه مواجهه با کسانی که کشف حجاب و قانون‌شکنی می‌کنند، اختلاف‌نظر‌هایی بوده است. کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش کرده که یک راه عاقلانه و مدبرانه ارائه دهد که نه گروه‌های مختلف مردم را رو در روی یکدیگر قرار بدهد و نه برخورد فیزیکی با کسی بشود و در عین حال، قانون حجاب هم عملیاتی شود. ما طرحی را در قالب هفت ماده طراحی کرده‌ایم که اصلش این است که به کسانی که کشف حجاب می‌کنند، ابتداً مرحله به مرحله، تذکر داده شود و بعد اعمال محرومیت‌های اجتماعی صورت بگیرد. تمام این مراحل هوشمند و الکترونیکی است و بدون هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی با فرد اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: قسمتی از این تذکرات و تنبیهات، قبل از اغتشاشات هم اجرا می‌شده، ولی الان طرح، کامل‌تر شده است. این یک بسته است که به دولت اعلام شده و با روش‌های مختلف از طریق لایحه، طرح، مصوبه دولت و مصوبه شورای عالی امنیت ملی، قابل اجرا است. 

میرزایی می‌گوید: درخواست من به عنوان نماینده ملت ایران در مجلس از مردم این است که مطالبه‌گری خود را در خصوص موضوع حجاب از هر سه قوه با جدیت ادامه دهند. معتقدم فشار افکار عمومی باعث می‌شود که یک اتفاق جدی روی دهد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در واکنش به اینکه بعضی نمایندگان گفته‌اند درباره لایحه حجاب، منتظر دولت نمی‌شوند و اگر تاخیر شود، خودشان به این موضوع ورود می‌کنند، گفت: در گزارشی که یکی، دو هفته پیش از عید در کمیسیون فرهنگی خوانده شد، هفت ماده قید شده بود و این جزو مصوبات کمیسیون بوده است، ولی از طرف هیات رییسه، مخالفت‌هایی برای خواندن این هفت بند صورت گرفت که نمی‌دانم چرا و بروید و از خودشان بپرسید که چرا مخالفت کرده‌اند، چون این کار کاملاً غیرقانونی است و ما یک کمیسیون تخصصی هستیم. 

نماینده اصفهان می‌گوید: کمیسیون فرهنگی، تمام توان خود را در مسئله عفاف و حجاب به میدان آورده است و راه‌حل ما این است که بدون کوچکترین برخورد فیزیکی و بدون هیچ مواجهه‌ای با مردم در کف جامعه و ایجاد تنش اجتماعی و فقط از طریق دستگاه‌های قانونی کشور، این طرح اجرایی شود. اگر کسی به تنبیهات توجه نکند و بخواهد سلیقه‌ای برخورد کند، به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که می‌تواند منجر به بازداشت و زندانی شدن فرد نیز بشود.

او در مورد اینکه آیا برخورد با افرادی که بی‌حجاب شناخته می‌شوند، ممکن است منجر به دوقطبی‌سازی در جامعه شود و دوباره شاهد ناآرامی‌هایی در کشور باشیم؟ گفت: دستی که قاضی بِبُرد، خون ندارد. یک وقتی ممکن است مردم را مقابل مردم قرار دهید که خوب نیست، اما زمانی، دستگاه‌های قانونی کشور می‌خواهند یک قانونی را اجرا کنند. اگر برخورد سلیقه‌ای کردیم و گفتیم یک قانون اجرا شود و دیگری اجرا نشود، آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. 

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: آمدن طرح حجابِ کمیسیون فرهنگی به صحن مجلس، بنا بر آیین‌نامه داخلی، نهایتاً برمی‌گردد به کسانی که دستور جلسه را تنظیم می‌کنند و هیات رییسه، مسئول این کار است. مردم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستند و روی گوشی نمایندگان، ۱۰۰ مورد پیام نارضایتی آن‌ها از بی‌حجابی و ‌عدم‌رعایت عفاف و حجاب است، یعنی مردم مدام به ما پیام می‌دهند که سختگیری را بیشتر کنید، پس مردم حساسیت جدی دارند. علتش این است که اگر وضع موجود جمع نشود، کیان و موجودیت خانواده‌ها به خطر خواهد افتاد. این راه کشف حجاب را اروپایی‌ها ۱۰۰ سال پیش رفته‌اند و اگر به این سمت برویم، چیزی که در جوامع آمریکایی و اروپایی می‌بینیم را شاهد خواهیم بود که منجر به پاشیدن بنیان خانواده می‌شود. 

میرزایی در پاسخ به اینکه برخی چهره‌های اصولگرا معتقدند تا به امروز در مورد مقابله با بی‌حجابان، مسامحه شده است، آیا شما هم چنین نظری دارید؟ گفت: الان زمان تشکیل دادگاه برای مسئولان نیست، بلکه زمان تشویق و کمک به آن‌ها است تا دیرتر از این نشده، مسئله را مدبرانه، عاقلانه و خردمندانه مدیریت کنند. اگر مسئولان، زمانی باز هم کوتاهی کردند، امثال بنده به عنوان نمایندگان ملت و زبان مردم، حقایقی را برای مردم خواهیم گفت تا مردم تکلیف خودشان را با مسئولینی که کوتاهی کرده‌اند، روشن کنند. صبر ما هم حدی دارد و اگر لازم باشد به مردم گزارش عملکرد مسئولان را خواهیم داد. 

او درباره تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر بعضی افراد که با حاشیه‌هایی هم، توام شده است، گفت: در مورد این موضوع، قانون داریم که مردم فقط زبانی تذکر بدهند نه فیزیکی. این تذکر زبانی همیشه بوده و فتوای حضرت امام و رهبری، مراجع و علما هم بوده است. البته اگر این کار را به دوش مردم بیندازیم و از گردن نظام باز کنیم، مسیر غلطی است. امر به معروف و نهی از منکر نیاز به قدرت دارد و قدرت، دست مسئولان است. کشور بزرگتر دارد و رهبری چند سال پیش، زمانی که از انجام وظیفه دستگاه‌ها ناامید شده بودند، بحث آتش به اختیار را مطرح کردند. فعلاً شکل کار را کمیسیون فرهنگی تعیین کرده و اساس و اصل کار، همین طرح ما با روش دستگاه‌های هوشمند است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷۳
محمدرضا
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
در عالم ملکوت نه ببخشید در عالم هپروت سیر میکنند.
ناشناس
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
شما با رای همین افراد ادم شدی
با این چهار چوب افکاری که شما نسبت به خانونها دارین
واقعا در حقشون ظلم میکنین
ناشناس
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
مردم پیام نمیدهن. حقوق 125میلیونی مگیرید و مملکت را به فلاکت رساندید .
ناشناس
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
ناموسا یدونه از اون پیامارو منتشر کن تصویری

البته ببخشید ب ی چیز بی ارزشتون قسم دادم آخه دگ چیزی ندارید ک ب چی قسمتون بدیم اخههههه
ناشناس
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
فقط با برگشت گشت امنیت اخلاقی مثل ۸ ماه قبل، ۲۴ ساعته کشف حجاب جمع میشه حالا هی مماشات کنید یا به خودتون فشار وارد کنید یا هی فرهنگی کن یا هی بلوف بزن تا روز به روز این اقلیت بیشتر بشه
ناشناس
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
شما یه عده اقلیت متوهم کامنت گذار خود اکثریت پندار غلط می کنید که ۸ ماهه جولان کشف حجابی می کنید عقده ای های خودنمایی
پاسخ ها
ناشناس
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
تو تند نرو اقلیت ناچیز و افکار پوسیده خدا لعنتتون کنه که کشور را به ابن روز کشوندید
ناشناس
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
به چی افتخار میکنی
ناشناس
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
شما هم تشریف ببر ملکت آباد طالبانی ها در افغانستان از مواهب حجاب و دین اجباری لذت ببر
ناشناس
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
خدا لعنت کنه ناشناس ۰۰،۳۲ یه عده اقلیت متوهم خوداکثریت پندار که از مماشات ۸ ماهه قانون شکنی و حرمت شکنی حتی قران رو می کنید
ناشناس
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
مردم میگن بسه لعنتی ها
امین
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
ممنون که اینقدر به فکر ما مردم هستی !!!!!!!!!!
ناشناس
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
مردم دارن له میشن برای حجاب پیام میدن ؟
ناشناس
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
شما فقط نماینده مطالبات آن قشری از مردم هستید که دغدغه حجاب دارند. پس بقیه چه؟
تایید کن!
فاطمه السادات عربی
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
درود بر رویداد 24 و درود بر اونها که حق را گفتن و شجاع هستن لعنت بر دروغگو ها و نان به نرخ روز خورها .پاچه خواران .اختلاس گران و مسولان نالایق و نا کارامد .جای بسی خجالت دارد که از زبان ما ملت دروغ می گویند
امین
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
چرا از طرف مردم حرف میزنی؟
ناشناس
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بي حجابي فساد مياره بد تر از دزدي
هزار برابر از دزدي واختلاس بدتره اونا بايد جلوش گرفته بشه ولي بي حجابي هم بايد جلوش گرفته بشه حتما حتما خدا عاقبت اونايي كه در اين زمينه فعاليت دارن بخير كنه
پاسخ ها
ناشناس
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
تو هم از همونهایی هستی که به این پیامک دادی؟ خدا بی نوبت شفات بده
asd
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
مردم به شما نمی گویند که چرا رپیس جمهور محبوب ایران با زنان بی حجاب کشور مسلمان و دوست عزیز ایران یعنی سوریه ، اینچنین خوش و بش می کند؟!
ناشناس
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
کدام مردم؟!
ناشناس
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
چطور مردم صحبت از دزدی های مسعولین می کنند زبان شما کجا یتان رفته فقط از حجاب صحبت می کنی شماها اول خودتان اصلاح کنید بعد حرف بزنید مر گ بر بی حجاب
ناشناس
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
لعنت خدا بر دروغگویان
ناشناس
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
شنونده باید عاقل باشه
برم برم
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
تو که راست میگی.شل مغزها
ناشناس
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
راست میگی؟
مردم برای گرونی پیام نمیدن؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
با وجود این همه مشکلات ریز و درشت مملکت ، نه سوادی برای رفع مشکلات دارید و نه عرضه و لیاقتی
ناشناس
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
کاشکی فقط خفه شید
ناشناس
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
کدوم مردم؟؟ مردم غلط میکنن ،مردم در مورد مشکلات دیگه به شما پیام نمی‌دهند؟؟ عده ای که طرفدار شما هستند و مش‌لات اقتصادی و گیر و گرفتاری ندارن فقط به فقط دغ دعه شون حجاب هست که همه ی مردم نیستن ،،همتون دروغگو هستید
حسن
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
خب کار نداره ی نطر سنجی پیامکی گنین دروغ گو
ناشناس
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اینقد چرت نگو
خب پیام دیگه مردم را هم بگو
Jam
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
رسانه ای که حتی جرات انتشار نظر خواننده خودش رو از نماینده ای که این حرفها را میزنه ، نداره بهتره تعطیل کنه.
ایرانی باغیرت
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
مردم میگویندجلواختلاسهاوفقروتورم و.....رابگیریدپس چرااینهارانمیگوییدیاخودتان اینکاره اید
ناشناس
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
شماها مایه ننگ دین شدید سبب سستی پایه اعتقادی مردم شدید خدا لعنت تان کند
ناشناس
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
میشه بگی دقیق چند نفر بودند!!!؟
ناشناس
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
نماینده مردمی یا نماینده ساختار؟
ناشناس
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
چه ادعای عجیبی!
مهدی
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
شیرخشک کودکات کمیاب شده این روهم سخت بگیرین خیلی خوبه والااون مشکله این هم جزومشکلات بررسی کنید.
کاوه
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
جرات دارید رفراندوم جلواختلاسگرارو بگیرید
ناشناس
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
خیلی از ایرانیها نماز نمی خوانند. روزه نمی گیرند. ولی فقط گیر دادید به حجاب! عجیبه. کل اسلام تو ایران تو حجاب تعریف میشه!
جمال
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
اینها را ولش کن. شل حجابی کی تبدیل به حجاب شد که با افتخار می گویید اکثر زنان حجاب دارند؟ اگر شل حجابی حجاب هست گشت ارشاد چی بود این وسط؟
ناشناس
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
ولی علی مطهری دیروز می گفت الان حجاب آزاده!!!! و اکثرا حجاب دارند (شل حجابی کی حجاب شده اخه؟)
ناشناس
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
ترا به خدا فقط قیافه رو....، شاسی بلندها را گرفتند و برای مردم وعظ، فقط حجره!
ناشناس
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
خدا شما رو لعنت و نابود کنه
ناشناس
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
مردم ؟!مدام؟!پیام؟! جوک خوبی بود
ناشناس
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
شما خیلی بی خود میکنی ک میگی مردم تماس میگیرند درباره سختگیری حجاب .دولت بی لیاقت اقتصاد و معیشت مردم رو بی خیال شده ...
ناشناس؟
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
مردم؟ ما مردم نیستیم مردم شما با مردم واقعی که دیگه آرزو و امیدی ندارند بسیار تفاوت آماری دارند شما مجلسی با بیست در صد آرا هستید مسلما بیست درصد مردم حساب نمیشن .نمیفهمی چون لجبازی
ناشناس
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
انکرالصوت و انکرالصورت .
امید
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
اقتصاد متلاشی شده
هر کس یک ذره فقط یه ذره
به
آ ی ن د ه
این کشور امیدوار هست
بدونید از دنیا بی خبره
این مردم روی ارزانی رو
نخواهند برای همیشه
ناشناس
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
... تو مخت!
ناشناس
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
این بابا اصلا تو باغ نیست
مهرداد
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
اخ چه خری باشه اونکه به تو پیام بده
پاسخ ها
ناشناس
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
یه خر همین بالایی خخ
ش ه
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
حالا اگه ما نگوییم جلو بی حجابی را بگیرید شما قضات نمیخواین این بی ابرویی را جمع کنید ؟؟؟
پاسخ ها
محمد نوری زاد
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دروغگو
آریوبرزن
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
سلام!
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
یعنی مردم پیام دیگه ای به تو نمیدن؟ مثلا درباره مرغ کیلویی 85 هزار؟؟ درباره افزایش دوبرابری اجاره مسکن؟ درباره افزایش قیمت لبنیات در همین چل روز اول سال؟ درباره ی خط فقر که به 22 میلیون تومن رسیده؟
ناشناس
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
درود
رایش سوم
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
درود بر تو
نظرات شما