صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 30
کد خبر: ۳۳۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
علیرضابیگی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

امکانات نیروی انتظامی صرف امنیت شود نه کنترل هوشمند حجاب/ امنیتی شدن موضوع حجاب خواسته بیگانگان است

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: روا نیست در این وضعیت که جمهوری اسلامی ایران با گسست پشتوانه‌های مردمی مواجه است و این موضوع را مداوم سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های خارجی به سر ما می‌کوبند، با دست خود در موضوع حجاب، به این گسست بیشتر دامن بزنیم. باید روی موضوعاتی که سبب چسبندگی می‌شود، زندگی را برای مردم نوید می‌دهد و باعث استحکام بیشتر خانواده‌ها می‌شود، کار شود و نیاز‌های آن را فراهم کرد.

رویداد۲۴ زهرا ظهروند: نیروی انتظامی اعلام کرده به دنبال اجرای طرح حجاب و عفاف قرار است از سیستم کنترل هوشمند استفاده کند. این موضوع انتقادات زیادی را در پی داشته و البته برخی نیز از آن حمایت کرده‌اند. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در همین خصوص به رویداد۲۴ می‌گوید: یک تجربه چهل ساله در کشور داریم که می‌خواستیم حجاب را با ابزار‌های امنیتی و انتظامی ترویج، تحکیم و توسعه دهیم، در حالی که این همه خسارت بابت آن پرداخت کرده‌ایم. آخرین خسارتی که هم داده‌ایم ماجرای خانم مهسا امینی بود که در واقع نقطه پایانی بر روش‌های منسوخ شده بود.

او می‌گوید: دستگاه عریض و طویل فرهنگی کشور با این همه بودجه و امکانات و دسترسی‌هایی که دارد، بایستی حجاب را به عنوان یک ارزش و فضیلت ترویج دهد؛ بانوان محجبه ما از روی اختیار و باور حجاب را انتخاب کرده‌اند و به آن هم می‌بالند اما اگر بخواهیم به غیر از شیوه‌ای که حجاب را ارزش و فضیلت بدانیم، آن را ترویج دهیم، همان ارزش‌ها را به این صورت، بی‌فضیلت می‌کنیم و از بین می‌بریم.

امکانات انتظامی و امنیتی کشور باید صرف توسعه امنیت کشور شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: امکانات فرهنگی کشور بایستی صرف توسعه فضیلت‌ها شود. امکانات انتظامی و امنیتی کشور باید صرف توسعه امنیت کشور شود، نه کنترل هوشمند حجاب با دوربین مداربسته. آنچه امروز امنیت کشور را نشانه رفته و آرامش مردم را تهدید می‌کند، موضوع چپاول‌ها، سرقت‌ها و ناامنی‌هایی است که گاه در کشور اتفاق می‌افتد.

علیرضابیگی می‌گوید: نیروی انتظامی باید در راستای اجرای طرح حجاب، انرژی فوق‌العاده بگذارد. به بچه‌های نیروی انتظامی ماموریت‌های زیادی سپرده شده و الان در کلانتری‌ها پرونده‌های مفتوح داریم، همچنین چقدر در آگاهی احکام قطعی داریم که مال مردم را برده‌اند و متهمین آن‌ها متواری هستند، ولی دستگاه انتظامی کشور به دلیل کمبود امکانات و منابع، هم نتوانسته احقاق حق کند و هم کارآمدی و توانایی دستگاه انتظامی کشور زیر سوال رفته است.


بیشتر بخوانید: آیا با دوربین مدار بسته می‌شود کشف حجاب را رصد کرد؟


وی می‌گوید: با این کار (مقابله با بی‌حجابی) نیروی انتظامی کشور را که وظایف با اهمیتی بر عهده دارد و باید امنیت را تامین کند، دچار چالش می‌کنیم و در مسیری قرار می‌دهیم که آن را یک بار تجربه کرده‌ایم که تجربه وحشتناکی هم بوده است. با اجرای این طرح، مردم را به جان هم می‌اندازیم و برای عده‌ای هم این امر متشبه می‌شود که آن‌ها اختیار دارند هر طور دوست دارند با مردم رفتار کنند. چه کسی به فردی که با ماست به ناموس مردم توهین و هتک حیثیت می‌کند، چنین اختیاری داده که او جرات کند آن رفتار را داشته باشد. این اعتماد به نفس و اراده او از کجا سرچشمه گرفته است و چه کسی به او گفته چنین کاری انجام دهد؛ وقتی به عملکرد گذشته نگاه می‌کنیم، مشابه این رفتار‌ها را زیاد می‌بینیم و روا نیست در این وضعیت که جمهوری اسلامی ایران با گسست پشتوانه‌های مردمی مواجه است و این موضوع را مداوم سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های خارجی به سر ما می‌کوبند، با دست خود به این گسست بیشتر دامن بزنیم. باید روی موضوعاتی که سبب چسبندگی می‌شود، زندگی را برای مردم نوید می‌دهد و باعث استحکام بیشتر خانواده‌ها می‌شود، کار شود و نیاز‌های آن را فراهم کرد.

علیرضابیگی می‌گوید: آیا غیر از این است در حال حاضر پرونده‌هایی که در دادسراهای خانواده مطرح است، موضوع اقتصادی دارند؟ زندگی‌ها در حال متلاشی شدن است، ما چقدر در دولت برای دوام این زندگی‌ها اقدام کرده‌ایم و توانسته‌ایم مسکن، اسباب زندگی و شغل فراهم کنیم تا خانواده‌ها دلگرم و مستحکم شوند. بعد آمده‌ایم سر موضوع دیگری انرژی صرف می‌کنیم که می‌دانیم بالای سر این قبری که گریه می‌کنیم، مرده نیست. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوارا‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرای طرح مقابله با کشف حجاب ممکن است اعتراضات جدیدی را رقم بزند؟ گفت: شاید هم آدرس اشتباه دادن است، به عبارتی مردم از گرانی‌ها و ناکارآمد‌های غافل شوند، چراکه همه مردم در بحث گرانی و تورم هم‌عقیده هستند، اما درباره موضوع حجاب با همدیگر هم‌عقیده نیستند. 

او می‌گوید: برخی‌ها از هر دو طرف لج کرده‌اند و این هم، موضوع را تبدیل به یک موضوع امنیتی می‌کند که امنیتی شدن موضوع حجاب، دقیقاً خواسته بیگانه است. بنده با این طرح موافق نیستم. مقام معظم رهبری هم فرمودند موضوع حجاب، یک سناریوی پیچیده است که دشمن آن را طراحی کرده و هر کسی الان بخواهد با آن بی‌حساب و کتاب و غیرمتعارف برخورد کند، در سناریویی بازی می‌کند که دشمن آن را طراحی کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
Gaber
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
پیشنهادی دارم که دینداران و مردان و زنان این سرزمین اگر رعایت کنند ببینید چقدر گناه کم و صواب عاید میشود .موی زنان حرام هست قبول ولی اگر نگاه نشود که حرام نیست با نگاه کردن حرام میشود و خلاف هست .که شما باید قبول کنید.یکماه همه به بی‌حجاب نگاه نکنیم و بیحجابان را خواهران خود و مردان برادران واقعی شوند و رعایت چشم خود کنند .یکماه جز صواب برای همه نمینویسند و بی‌حجاب هم سودی نمی‌برد .چون او بچه گانه میخواد خودش را بنمایاند چنانچه نگاهی بسویش روانه شود. بیایید یکماه این روزه را اجرایی کنیم نتایجش بهترین میشودایکاش میشد
ناشناس
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
آقای‌علیرضا‌بیگی‌اگر‌تو‌در‌بغل‌گوشت‌توانستی‌نادعلی‌را‌آدم‌کنی‌به‌وظیفه‌ات‌عمل‌کردی‌تمام‌تلاشت‌را‌برای‌آدم‌کردن‌نادعلی‌بکن
برکه ♦♦♦♦₹₹₹
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
ما دوست داریم حجابمون شبیه ،دختر نعیمه اشراقی
نوه امام تو خارج از کشور باشه ههه
ببین چه راحته ،ما الگومون نوه امامه
ناشناس
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
حجاب قانون کشورتان هست این کسانیکه کامنت برای قانونشکنی می کنند بدون شک همون دسته بی حجابان و کشف حجاب کرده ها حتی با نام مرد کامنت میذارن و در ادامه همان شورش ها این بار با روش جدید نافرمانی از قانون کشور ، آخه نادانها حجاب جز جدایی نشده از جمهوری اسلامی و بیرق جمهوری اسلامیست نظرم رو منتشر کنید لطفا
پاسخ ها
برکه ♦♦♦♦₹₹₹
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
اولا بی حجاب و کشف حجاب کرده، نه... خانوم نرمال پوش ،،بعدم تو خیابون ندیدی،مردای خانواده ،کنار همون زنان نرمال پوش هستند،پس نیازی نیست کسی الکی با اسم مرد،کامنت بزاره،چون نمونش تو خیابونا فراوونه
مادری
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
یه ساندیس خور اروپایی
ناشناس
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
بی حجاب میرن و میان تا چشت دراد
Gaber
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
شما نگاه نکنی بی‌حجاب نمیبینی و قانون هم اجرا شده .حرام و گناه از نگاه تو برمیخیزد.نگاه نکنیم .چی میشه اگر بگویی هستند که نگاه میکنند پس چه با چادر چه بی چادر اگر کسی از لذت و شهوت نگاه کردچی؟ این چه مجرمی هست که نه میشه دادگاه برد نه میشه فهمید و واگذار به آخرت میکنید . یا پیامبر به بدکاران بگو گرچه تسلطی بر آنان نداری.سوره فکر کنم قریش فقط باید بگوییم شما زیاد قرآن بخوان و معنی آنرا ببین چگونه با شفقت به انسان تذکر داده . جاهایی هم که شدید برخورد کرده به کافران و مشرکان و منافقانی که جنگ طلب بودند نظر داشته .ما بهتر از پیامبران نمی‌فهمیم ولی بالاتر از نعوذباله خدا حکم میدهیم .این چه تعصبی هست که خدا را کناری می‌گذارید و خود حکم میدهید خدا نمی‌ترسد ولی شما میترسید از عاقبت کار .؟ این روش دینی بدعت و قانون گذاری در مذهب بوسیله خوارج و مومنان متعصب هست . بفهمید دستورات پیامبر را
ناشناس
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تاسف بر کسانیکه دنبال عادیسازی کشف حجاب هستن و توجیه می کنن از بخش دیگه سخنان حضرت آقا و بخش اصلی فعل حرام شرعی و حرام سیاسی را بازگو نمی کنن تا ۷ ماه قبل بدحجابی تحمل نمیشد و بازداشت میشد چه شد که اکنون حتی کشف حجاب به فرموده حضرت آقا هم حرام شرعی هم حرام سیاسی نه تنها بازداشت نمیشن بلکه حتی با خون دل خوردن ملت مومن و بخصوص خانواده شهدا و پی گیری ها و مطالباتشون پس از ۷ ماه مماشات حتی با هوشمند برخورد کردن هم عده ای برنمی تابند و مقاله می نویسن حیرت انگیزه، مقابله و برخورد قاطعانه با این فتنه جدید کشف حجاب در امتداد اغتشاشات شکست خورده که اکنون با این طریق نافرملنی درصدد ضربه به نظام هستن از اتاق فکر براندازان متاسفم که عده ای از داخل هم حتی برخورد هوشمند رو هم برنمی تابند درحالیکه همه می دانیم این گستاخین کشف حجاب نه به دین باور دارن نه به نظام و انقلاب وگرنه کشف حجاب نمی کردن، ۷ ماه از بدحجابی رسیده به کشف حجاب خلاف عفت عمومی و حتی کشف مانتو ولباس ، خدانگذره از کسانیکه نمی ذارن با این زنان هنجارشکن برخورد بشه تنها راهکار بازگشت گشت ارشاد است وگرنه این گستاخین نه به جریمه تمکین می کنند نه به دوربین های هوشمند
ناشناس
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تاسف بر کسانیکه دنبال عادیسازی کشف حجاب هستن و توجیه می کنن از بخش دیگه سخنان حضرت آقا و بخش اصلی فعل حرام شرعی و حرام سیاسی را بازگو نمی کنن تا ۷ ماه قبل بدحجابی تحمل نمیشد و بازداشت میشد چه شد که اکنون حتی کشف حجاب به فرموده حضرت آقا هم حرام شرعی هم حرام سیاسی نه تنها بازداشت نمیشن بلکه حتی با خون دل خوردن ملت مومن و بخصوص خانواده شهدا و پی گیری ها و مطالباتشون پس از ۷ ماه مماشات حتی با هوشمند برخورد کردن هم عده ای برنمی تابند و مقاله می نویسن حیرت انگیزه، مقابله و برخورد قاطعانه با این فتنه جدید کشف حجاب در امتداد اغتشاشات شکست خورده که اکنون با این طریق نافرملنی درصدد ضربه به نظام هستن از اتاق فکر براندازان متاسفم که عده ای از داخل هم حتی برخورد هوشمند رو هم برنمی تابند درحالیکه همه می دانیم این گستاخین کشف حجاب نه به دین باور دارن نه به نظام و انقلاب وگرنه کشف حجاب نمی کردن، ۷ ماه از بدحجابی رسیده به کشف حجاب خلاف عفت عمومی و حتی کشف مانتو ولباس ، خدانگذره از کسانیکه نمی ذارن با این زنان هنجارشکن برخورد بشه تنها راهکار بازگشت گشت ارشاد است وگرنه این گستاخین نه به جریمه تمکین می کنند نه به دوربین های هوشمند
مریم
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
آخه رییس پلیس نخود مغز نماینده مجلس نفهم و اکثر مسئولان نادان کشور ما چرا از کمترین سواد روانشناسی و جامعه شناسی بی بهره اند ؟ خدایا چرا ؟ یعنی درک این مسئله اینقدر سخته که با این زور و فشار و تهدید کارو بدتر میکنند ؟ مسئولان نامحترم ناراحتید ؟ خوب استعفا بدید که مبادا دق مرگ نشید و خیالتون تخت که مردم شماها رو نمیخوان ، با خیال آسوده استعفا دهید و خانه نشین شوید
ناشناس
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
آقا در مجلس یک طرح دو فوریتی تهیه کنید که نیروی انتظامی و نظامی حق ندارد در موضوع حجاب ورود کند و برای متخلفان مجازات تعیین کنید. هرکس به بهانه حجاب متعرض دیگری یا محل کسب و کار او بشود مجرم است و مجازاتش را تعیین کنید.
این قصه حجاب مثل قصه مسمویت ها توطئه ای ست برای پاشاندن ایران.
ناشناس
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
آقا در مجلس یک طرح دو فوریتی تهیه کنید که نیروی انتظامی و نظامی حق ندارد در موضوع حجاب ورود کند و برای متخلفان مجازات تعیین کنید. هرکس به بهانه حجاب متعرض دیگری یا محل کسب و کار او بشود مجرم است و مجازاتش را تعیین کنید.
این قصه حجاب مثل قصه مسمویت ها توطئه ای ست برای پاشاندن ایران.
علي
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
پليس با كنترل هوشمند ، منكر رأ در ميان تمام نيروهاي خودش رواج ميده ، زين پس بجائ باز كردن ترافيك چهارراه تمام مأمورين مشغول زاغ زدن تمام نواميس مردم خواهند بود
ناشناس
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
صرف امنیت می شود! مثلا پایداریچی ها حجاب اجباری را برای امنیت قدرت و ثروت‌شان لازم می دانند.
سید حامد
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
پلیس دنبال امنیت روانی و اجتماعی مردم نیست.
بچه من که پلیس را می بینه می ترسه و احساس امنیت نمی کنه.
حجاب اختیاری هست نه اجباری و نه با خط نشان کشیدن و انتظامی کردن به نتیجه نمی شینه بلکه بدتر می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
متاسفانه شما متوجه نیستید یا هستید و....! حجاب به خودی خود موضوع امنیتی نیست ولی تبدیل به مسئله امنیتی شده این مطلب پیچیده و غیرقابل فهمی نیست
ناشناس
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
به جهنم که امنیتی شده
میخوام صد سال سیاه این حکومت قرون وسطایی نباشه
لعنت به همشون
نظرات شما